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7. Chaphassāyatanasuttaṃ |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Cha |
|
数 |
特 |
‐ |
帯 |
六 |
|
|
|
|
phassa |
spṛś |
名 |
a |
男 |
依(属) |
触、接触 |
|
|
|
|
āyatana |
ā-yam |
名 |
a |
中 |
依(属) |
処、入処 |
|
|
|
|
suttaṃ |
sīv |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
経、糸 |
|
|
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訳文 |
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「六触処経」(『相応部』4-17) |
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153-1. |
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153. Ekaṃ samayaṃ bhagavā vesāliyaṃ viharati mahāvane
kūṭāgārasālāyaṃ. |
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Ekaṃ |
|
数 |
代的 |
男 |
単 |
副対 |
一、とある |
|
|
|
|
samayaṃ |
|
名 |
a |
男 |
単 |
副対 |
時 |
|
|
|
|
bhagavā |
|
名 |
ant |
男 |
単 |
主 |
世尊 |
|
|
|
|
vesāliyaṃ |
|
名 |
ī |
女 |
単 |
処 |
地名、ヴェーサーリー |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
viharati |
vi-hṛ |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
住する |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
mahā |
|
形 |
ant |
‐ |
持 |
大 |
|
|
|
|
vane |
|
名 |
a |
中 |
単 |
処 |
森、林 |
|
|
|
|
kūṭa |
|
名 |
a |
男中 |
有(属) |
尖頂、屋頂、楼、山頂 |
|
|
|
|
agāra |
|
名 |
a |
中 |
持 |
家、舎、家屋、俗家 →二階屋、重閣 |
|
|
|
|
sālāyaṃ. |
|
名 |
ā |
女 |
単 |
処 |
会堂、講堂、家屋、小屋 |
|
|
|
訳文 |
|
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|
あるとき世尊は、ヴェーサーリー近くの大きな森にある二階屋の講堂に住しておられた。 |
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153-2. |
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|
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|
|
|
|
|
Tena kho pana samayena bhagavā channaṃ phassāyatanānaṃ upādāya
bhikkhūnaṃ dhammiyā kathāya sandasseti samādapeti samuttejeti
sampahaṃseti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Tena kho pana samayena
bhagavā channaṃ phassāyatanānaṃ
upādāya bhikkhūnaṃ dhammiyā kathāya sandasseti samādapeti samuttejeti
sampahaṃseti. (152-2.) |
|
|
|
|
channaṃ |
|
数 |
特 |
‐ |
複 |
属 |
六 |
|
|
|
|
phassa |
spṛś |
名 |
a |
男 |
依(属) |
触、接触 |
|
|
|
|
āyatanānaṃ |
ā-yam |
名 |
a |
中 |
複 |
属 |
処、入処 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
さてそのとき世尊は、六触所に関して〔主題に〕とり、比丘たちを法話によって教示し、訓誡し、鼓舞し、欣喜させておられた。 |
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|
153-3. |
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|
|
|
Te ca bhikkhū aṭṭhiṃ katvā manasi katvā sabbacetasā
samannāharitvā ohitasotā dhammaṃ suṇanti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Te ca bhikkhū aṭṭhiṃ
katvā manasi katvā sabbacetasā samannāharitvā ohitasotā dhammaṃ suṇanti.
(152-3.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
また彼ら比丘たちも、意欲をなし、作意し、すべての心で思念し、耳を傾けて法を聞いていた。 |
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153-4. |
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|
|
Atha kho mārassa pāpimato etadahosi – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Atha kho mārassa
pāpimato etadahosi – (152-4.) |
|
|
|
訳文 |
|
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|
|
|
ときに悪魔にこの〔思い〕が起こった。 |
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|
153-5. |
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|
|
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|
|
|
‘‘ayaṃ kho samaṇo gotamo channaṃ phassāyatanānaṃ upādāya
bhikkhūnaṃ dhammiyā kathāya sandasseti samādapeti samuttejeti
sappahaṃseti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘ayaṃ kho samaṇo
gotamo channaṃ phassāyatanānaṃ upādāya bhikkhūnaṃ dhammiyā kathāya sandasseti
samādapeti samuttejeti sappahaṃseti. (152-5, 153-2.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
「この沙門ゴータマは、六触所に関して〔主題に〕とり、比丘たちを法話によって教示し、訓誡し、鼓舞し、欣喜させている。 |
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メモ |
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|
・ここだけsappahaṃsetiとなっているがsaṃpahaṃsetiの誤記あるいは異体であろう。 |
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|
153-6. |
|
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|
|
|
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|
|
|
Te ca bhikkhū aṭṭhiṃ katvā manasi katvā sabbacetasā
samannāharitvā ohitasotā dhammaṃ suṇanti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Te ca bhikkhū aṭṭhiṃ
katvā manasi katvā sabbacetasā samannāharitvā ohitasotā dhammaṃ suṇanti.
(152-3.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
また彼ら比丘たちも、意欲をなし、作意し、すべての心で思念し、耳を傾けて法を聞いている。 |
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|
153-7. |
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|
|
Yaṃnūnāhaṃ yena samaṇo gotamo tenupasaṅkameyyaṃ
vicakkhukammāyā’’ti. |
|
|
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Yaṃnūnāhaṃ yena samaṇo
gotamo tenupasaṅkameyyaṃ vicakkhukammāyā’’ti. (152-7.) |
|
|
|
訳文 |
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|
私は沙門ゴータマに近づいて、目を眩ませてやってはどうか」と。 |
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153-8. |
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|
Atha kho māro pāpimā yena bhagavā tenupasaṅkami; |
|
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Atha |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ときに、また、そこに |
|
|
|
|
kho |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
じつに、たしかに |
|
|
|
|
māro |
mṛ |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
魔、死魔 |
|
|
|
|
pāpimā |
|
形 |
ant |
男 |
単 |
主 |
悪しき者 |
|
|
|
|
yena |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
具 |
(関係代名詞、〜tenaで「〜の所に」) |
|
|
|
|
bhagavā |
|
名 |
ant |
男 |
単 |
主 |
世尊 |
|
|
|
|
tena |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
具 |
それ、彼、それによって、それゆえ |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
upasaṅkami; |
upa-saṃ-kram |
動 |
ア |
能 |
単 |
三 |
近づいた |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
そこで悪魔は世尊へ近づいた。 |
|
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|
153-9. |
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|
|
upasaṅkamitvā bhagavato avidūre mahantaṃ bhayabheravaṃ
saddamakāsi, apissudaṃ pathavī maññe undrīyati [udrīyati (sī. syā. kaṃ. pī) u
+ dara + ya + ti = udrīyati]. |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
upasaṅkamitvā |
upa-saṃ-kram |
動 |
連 |
‐ |
‐ |
‐ |
近づく |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
bhagavato |
|
名 |
ant |
男 |
単 |
属 |
世尊 |
|
|
|
|
avidūre |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
遠からぬ所に、近くに |
|
|
|
|
mahantaṃ |
|
形 |
ant |
男 |
単 |
対 |
大きい |
|
|
|
|
bhaya |
bhī |
名 |
a |
男中 |
有(相) |
恐怖、畏怖 |
|
|
|
|
bheravaṃ |
bhī |
名形 |
a |
中→男 |
単 |
対 |
恐怖、畏れ |
|
|
|
|
saddam |
|
名 |
a |
男 |
単 |
対 |
音、声、語 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
akāsi, |
kṛ |
動 |
ア |
能 |
単 |
三 |
なす |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
api |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
〜もまた、けれども、たとえ |
|
|
|
|
sudaṃ |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
じつに、まさに |
|
|
|
|
pathavī |
|
名 |
ī |
女 |
単 |
主 |
地 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
maññe |
man |
動 |
現 |
能 |
単 |
一 |
私思うに、確かに、まるで |
|
|
|
|
undrīyati. |
ud-dṛ |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
破れる、破壊する |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
近づいて、世尊の近くで大きな恐ろしい音をたてた。まるで大地が割れるかのようであった。 |
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|
153-10. |
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|
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|
|
|
|
Atha kho aññataro bhikkhu aññataraṃ bhikkhuṃ etadavoca – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Atha kho aññataro
bhikkhu aññataraṃ bhikkhuṃ etadavoca – (152-10.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
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|
|
|
|
|
|
そこである比丘がある比丘へこう言った。 |
|
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|
153-11. |
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|
|
|
|
|
|
‘‘bhikkhu, bhikkhu, esā pathavī maññe undrīyatī’’ti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘bhikkhu, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
単 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
bhikkhu, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
単 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
esā |
|
代 |
代的 |
女 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
pathavī |
|
名 |
ī |
女 |
単 |
主 |
地 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
maññe |
man |
動 |
現 |
能 |
単 |
一 |
私思うに、確かに、まるで |
|
|
|
|
undrīyatī’’ |
ud-dṛ |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
破れる、破壊する |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
ti. |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
「比丘よ、比丘よ、まるでこの大地が割れたかのようだ」と。 |
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|
153-12. |
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|
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|
|
|
|
Evaṃ vutte, bhagavā taṃ bhikkhuṃ etadavoca – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Evaṃ vutte, bhagavā
taṃ bhikkhuṃ etadavoca – (152-12.) |
|
|
|
訳文 |
|
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|
|
|
|
|
|
このように言われたとき、世尊はその比丘にこう仰った。 |
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|
153-13. |
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|
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|
|
|
|
‘‘nesā bhikkhu pathavī undrīyati. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘na |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない |
|
|
|
|
esā |
|
代 |
代的 |
女 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
bhikkhu |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
単 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
pathavī |
|
名 |
ī |
女 |
単 |
主 |
地 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
undrīyati. |
ud-dṛ |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
破れる、破壊する |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
「比丘よ、この大地は割れていません。 |
|
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153-14. |
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|
|
Māro eso pāpimā tumhākaṃ vicakkhukammāya āgato’’ti. |
|
|
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Māro eso pāpimā
tumhākaṃ vicakkhukammāya āgato’’ti. (152-14.) |
|
|
|
訳文 |
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それは、あなたがたの目を眩ますためにやって来た悪魔です」と。 |
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153-15. |
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Atha kho bhagavā ‘‘māro ayaṃ pāpimā’’ iti viditvā māraṃ
pāpimantaṃ gāthāya ajjhabhāsi – |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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Atha kho bhagavā
‘‘māro ayaṃ pāpimā’’ iti viditvā māraṃ pāpimantaṃ gāthāya ajjhabhāsi –
(152-15.) |
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訳文 |
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そこで世尊は、「この者は悪魔である」と知って、悪魔へ偈をもって語られた。 |
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153-16. |
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‘‘Rūpā saddā rasā gandhā, phassā dhammā ca kevalā; |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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‘‘Rūpā |
|
名 |
a |
中(男) |
複 |
主 |
色、物質、肉体、形相 |
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saddā |
|
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
音、声、語 |
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rasā |
|
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
味、汁、作用、実質 |
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gandhā, |
|
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
香 |
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phassā |
spṛś |
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
触、接触 |
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dhammā |
dhṛ |
名 |
a |
男中 |
複 |
主 |
法 |
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|
ca |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
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|
kevalā; |
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形 |
a |
女 |
単 |
主 |
独一の、完全の |
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訳文 |
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「♪諸々の〈色〉〈声〉〈味〉〈香〉〈触〉〈法〉が、〔世界の構成要素の〕全体であるが、 |
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153-17. |
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Etaṃ lokāmisaṃ ghoraṃ, ettha loko vimucchito. |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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|
Etaṃ |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
loka |
|
名 |
a |
男 |
依(属) |
世界、世間 |
|
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|
āmisaṃ |
|
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
財、食、味、利益 |
|
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|
ghoraṃ, |
|
形 |
a |
中 |
単 |
主 |
恐ろしい |
|
|
|
|
ettha |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ここに |
|
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|
|
loko |
|
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
世界、世間 |
|
|
|
|
vimucchito. |
vi-murch |
過分 |
a |
男 |
単 |
主 |
気絶する、昏迷する、夢中になる |
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訳文 |
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♪これは世間の恐るべき食味であり、ここに世間は耽溺する。 |
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153-18. |
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‘‘Etañca samatikkamma, sato buddhassa sāvako; |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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|
|
‘‘Etañ |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
対 |
これ |
|
|
|
|
ca |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
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|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
samatikkamma, |
saṃ-ati-kram |
動 |
連 |
‐ |
‐ |
‐ |
超える、越度する |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
sato |
smṛ |
過分 |
a |
男 |
単 |
主 |
憶念した、念の、念のある、具念、正念の |
|
|
|
|
buddhassa |
budh |
名過分 |
a |
男 |
単 |
属 |
仏陀、覚者 |
|
|
|
|
sāvako; |
śru |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
声聞、弟子 |
|
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訳文 |
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|
♪しかし、仏陀の弟子は念をそなえてこれを超え、 |
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153-19. |
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Māradheyyaṃ atikkamma, ādiccova virocatī’’ti. |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
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|
Māra |
mṛ |
名 |
a |
男 |
依(属) |
魔、死魔 |
|
|
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|
dheyyaṃ |
dhā |
名未分 |
a |
男 |
単 |
対 |
領域、布置 |
|
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述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
atikkamma, |
ati-kram |
動 |
連 |
‐ |
‐ |
‐ |
行き過ぎる |
|
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
ādicco |
|
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
太陽 |
|
|
|
|
iva |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ごとく |
|
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述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
virocatī’’ |
vi-ruc |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
輝く、光照する |
|
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
ti. |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
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訳文 |
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♪魔の領域を行き過ぎて太陽の如く輝く」と。 |
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153-20. |
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Atha kho māro pāpimā…pe… |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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|
Atha kho māro
pāpimā…pe… (152-20.) |
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訳文 |
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そこで悪魔は…… |
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153-21. |
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|
tatthevantaradhāyīti. |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
tatthevantaradhāyīti.
(152-21.) |
|
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訳文 |
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|
……そこから消失した。 |
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