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6. Paṭhamaavijjāpahānasuttaṃ |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Paṭhama |
|
形 |
a |
‐ |
持 |
初の、第一の |
|
|
|
|
avijjā |
a-vid |
名 |
ā |
女 |
依(属) |
無明 |
|
|
|
|
pahāna |
pra-hā |
名 |
a |
中 |
依(属) |
捨断 |
|
|
|
|
suttaṃ |
sīv |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
経、糸 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
「第一の無明捨断経」(『相応部』35-79) |
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79-1. |
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|
79. Atha kho aññataro bhikkhu yena bhagavā
tenupasaṅkami…pe… |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Atha |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ときに、また、そこに |
|
|
|
|
kho |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
じつに、たしかに |
|
|
|
|
aññataro |
|
形 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
とある、随一の |
|
|
|
|
bhikkhu |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
単 |
主 |
比丘 |
|
|
|
|
yena |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
具 |
(関係代名詞、〜tenaで「〜の所に」) |
|
|
|
|
bhagavā |
|
名 |
ant |
男 |
単 |
主 |
世尊 |
|
|
|
|
tena |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
具 |
それ、彼、それによって、それゆえ |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
upasaṅkami…pe… |
upa-saṃ-kram |
動 |
ア |
能 |
単 |
三 |
近づいた |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ときにとある比丘が世尊へ近づいた…… |
|
|
|
|
|
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|
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|
|
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|
|
79-2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ekamantaṃ nisinno kho so bhikkhu bhagavantaṃ etadavoca – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
ekamantaṃ |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
一方に |
|
|
|
|
nisinno |
ni-sad |
過分 |
a |
男 |
単 |
主 |
坐った |
|
|
|
|
kho |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
じつに、たしかに |
|
|
|
|
so |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
それ、彼 |
|
|
|
|
bhikkhu |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
単 |
主 |
比丘 |
|
|
|
|
bhagavantaṃ |
|
名 |
ant |
男 |
単 |
対 |
世尊 |
|
|
|
|
etad |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
対 |
これ |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
avoca – |
vac |
動 |
ア |
能 |
単 |
三 |
いう |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
一方へ坐ったその比丘は世尊へこう言った。 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
79-3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘atthi nu kho, bhante, eko dhammo yassa pahānā bhikkhuno
avijjā pahīyati, vijjā uppajjatī’’ti? |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘atthi |
as |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
ある、なる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
nu |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
いったい、たぶん、〜かどうか、〜ではないか |
|
|
|
|
kho, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
じつに、たしかに |
|
|
|
|
bhante, |
bhū |
名現分 |
ant(特) |
男 |
単 |
呼 |
尊者よ、大徳よ |
|
|
|
|
eko |
|
数 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
一、とある |
|
|
|
|
dhammo |
dhṛ |
名 |
a |
男中 |
単 |
主 |
法 |
|
|
|
|
yassa |
|
代 |
代的 |
男中 |
単 |
属 |
(関係代名詞) |
|
|
|
|
pahānā |
pra-hā |
名 |
a |
中 |
単 |
奪 |
捨、断、捨断、捨離 |
|
|
|
|
bhikkhuno |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
単 |
属 |
比丘 |
|
|
|
|
avijjā |
a-vid |
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
無明 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
pahīyati, |
pra-hā 受 |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
捨てられる、断ぜられる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
vijjā |
vid |
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
明智 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
uppajjatī’’ |
ud-pad |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
起こる、生ずる、発生する |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
ti? |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
「尊者よ、いったい、それの捨断のゆえに、比丘に〈無明〉が捨断され、明智が生ずるような一法は、存在するのでしょうか」 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
79-4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘Atthi kho, bhikkhu, eko dhammo yassa pahānā bhikkhuno avijjā
pahīyati, vijjā uppajjatī’’ti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Atthi kho, bhikkhu, eko dhammo yassa pahānā
bhikkhuno avijjā pahīyati, vijjā uppajjatī’’ti. (79-3.) |
|
|
|
|
bhikkhu, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
単 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
「比丘よ、それの捨断のゆえに、比丘に〈無明〉が捨断され、明智が生ずるような一法は、存在します」 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
79-5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘Katamo pana, bhante, eko dhammo yassa pahānā bhikkhuno avijjā
pahīyati, vijjā uppajjatī’’ti? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Katamo |
|
形 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
いずれの、どちらの |
|
|
|
|
pana, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
また、しかし、しからば、しかも、しかるに、さて |
|
|
|
|
bhante, eko dhammo
yassa pahānā bhikkhuno avijjā pahīyati, vijjā uppajjatī’’ti? (79-3.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
「しからば尊者よ、何が、それの捨断のゆえに、比丘に〈無明〉が捨断され、明智が生ずるような一法なのでしょうか」 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
79-6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘Avijjā kho, bhikkhu, eko dhammo yassa pahānā bhikkhuno avijjā
pahīyati, vijjā uppajjatī’’ti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Avijjā |
a-vid |
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
無明 |
|
|
|
|
kho, bhikkhu, eko
dhammo yassa pahānā bhikkhuno avijjā pahīyati, vijjā uppajjatī’’ti. (79-4.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
「比丘よ、〈無明〉が、それの捨断のゆえに、比丘に〈無明〉が捨断され、明智が生ずるような一法です」 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
79-7. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘Kathaṃ pana, bhante, jānato, kathaṃ passato bhikkhuno avijjā
pahīyati, vijjā uppajjatī’’ti? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Kathaṃ |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
いかに、なぜに |
|
|
|
|
pana, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
また、しかし、しからば、しかも、しかるに、さて |
|
|
|
|
bhante, |
bhū |
名現分 |
ant(特) |
男 |
単 |
呼 |
尊者よ、大徳よ |
|
|
|
|
jānato, |
jñā |
現分 |
ant |
男 |
単 |
属絶 |
知る |
|
|
|
|
kathaṃ |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
いかに、なぜに |
|
|
|
|
passato |
paś |
現分 |
ant |
男 |
単 |
属絶 |
見る |
|
|
|
|
bhikkhuno avijjā
pahīyati, vijjā uppajjatī’’ti? (79-3.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
「しからば尊者よ、いかに知り、いかに見れば、比丘に〈無明〉が捨断され、明智が生ずるのでしょうか」 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
79-8. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘Cakkhuṃ kho, bhikkhu, aniccato jānato passato bhikkhuno
avijjā pahīyati, vijjā uppajjati. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Cakkhuṃ |
|
名 |
us |
中 |
単 |
対 |
眼 |
|
|
|
|
kho, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
じつに、たしかに |
|
|
|
|
bhikkhu, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
単 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
aniccato |
|
形 |
a |
男中 |
単 |
奪 |
無常の |
|
|
|
|
jānato passato
bhikkhuno avijjā pahīyati, vijjā uppajjati. (79-7.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
「比丘よ、〈眼〉を無常なるものとして知り、見るならば、比丘に〈無明〉が捨断され、明智が生じます。 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
79-9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rūpe… |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Rūpe… |
|
名 |
a |
中(男) |
複 |
対 |
色、物質、肉体、形相 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
諸々の〈色〉を…… |
|
|
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
79-10. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cakkhuviññāṇaṃ… |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
cakkhu |
|
名 |
us |
中 |
依(属) |
眼 |
|
|
|
|
viññāṇaṃ… |
vi-jñā |
名 |
a |
中 |
単 |
対 |
識 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
〈眼識〉を…… |
|
|
|
|
|
|
|
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|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
79-11. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cakkhusamphassaṃ… |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
cakkhu |
|
名 |
us |
中 |
依(属) |
眼 |
|
|
|
|
samphassaṃ… |
saṃ-spṛś |
名 |
a |
男 |
単 |
対 |
触、摩触 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
〈眼触〉を…… |
|
|
|
|
|
|
|
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|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
79-12. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
yampidaṃ, cakkhusamphassapaccayā uppajjati vedayitaṃ sukhaṃ vā
dukkhaṃ vā adukkhamasukhaṃ vā tampi aniccato jānato passato bhikkhuno avijjā
pahīyati, vijjā uppajjati…pe… |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
yam |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
主 |
(関係代名詞) |
|
|
|
|
pi |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
〜もまた、けれども、たとえ |
|
|
|
|
idaṃ, |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
cakkhu |
|
名 |
us |
中 |
依(属) |
眼 |
|
|
|
|
samphassa |
saṃ-spṛś |
名 |
a |
男 |
持 |
触、摩触 |
|
|
|
|
paccayā |
prati-i |
名 |
a |
男 |
単 |
副奪 |
縁、資具(奪格で「縁りて、ゆえに」) |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
uppajjati |
ud-pad |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
起こる、生ずる、発生する |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
vedayitaṃ |
vid 使 |
過分 |
a |
中 |
単 |
主 |
知らしめられた、感受された |
|
|
|
|
sukhaṃ |
|
名形 |
a |
中 |
単 |
主 |
楽 |
|
|
|
|
vā |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
あるいは |
|
|
|
|
dukkhaṃ |
|
名形 |
a |
中 |
単 |
主 |
苦 |
|
|
|
|
vā |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
あるいは |
|
|
|
|
adukkhamasukhaṃ |
|
形 |
a |
中 |
単 |
主 |
不苦不楽 |
|
|
|
|
vā |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
あるいは |
|
|
|
|
tam |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
対 |
それ |
|
|
|
|
pi |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
〜もまた、けれども、たとえ |
|
|
|
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aniccato jānato
passato bhikkhuno avijjā pahīyati, vijjā uppajjati…pe… (79-8.) |
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訳文 |
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およそ〈眼触〉に縁って生ずる楽、苦、あるいは不苦不楽の感受、それを無常なるものとして知り、見るならば、比丘に〈無明〉が捨断され、明智が生じます…… |
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79-13. |
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manaṃ aniccato jānato passato bhikkhuno avijjā pahīyati, vijjā
uppajjati. |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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manaṃ |
man |
名 |
as |
中 |
単 |
対 |
意 |
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aniccato jānato
passato bhikkhuno avijjā pahīyati, vijjā uppajjati. (79-8.) |
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訳文 |
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〈意〉を無常なるものとして知り、見るならば、比丘に〈無明〉が捨断され、明智が生じます。 |
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79-14. |
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Dhamme… |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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Dhamme… |
dhṛ |
名 |
a |
男中 |
複 |
対 |
法 |
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訳文 |
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諸々の〈法〉を…… |
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79-15. |
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manoviññāṇaṃ… |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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mano |
man |
名 |
as |
中 |
依(属) |
意 |
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viññāṇaṃ… |
vi-jñā |
名 |
a |
中 |
単 |
対 |
識 |
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訳文 |
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〈意識〉を…… |
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79-16. |
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manosamphassaṃ… |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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mano |
man |
名 |
as |
中 |
依(属) |
意 |
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samphassaṃ… |
saṃ-spṛś |
名 |
a |
男 |
単 |
対 |
触、摩触 |
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訳文 |
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〈意触〉を…… |
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79-17. |
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yampidaṃ manosamphassapaccayā uppajjati vedayitaṃ sukhaṃ vā
dukkhaṃ vā adukkhamasukhaṃ vā tampi aniccato jānato passato bhikkhuno avijjā
pahīyati, vijjā uppajjati. |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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|
yampidaṃ manosamphassapaccayā uppajjati
vedayitaṃ sukhaṃ vā dukkhaṃ vā adukkhamasukhaṃ vā tampi aniccato jānato
passato bhikkhuno avijjā pahīyati, vijjā uppajjati. (79-12.) |
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mano |
man |
名 |
as |
中 |
依(属) |
意 |
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訳文 |
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およそ〈意触〉に縁って生ずる楽、苦、あるいは不苦不楽の感受、それを無常なるものとして知り、見るならば、比丘に〈無明〉が捨断され、明智が生じます。 |
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79-18. |
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Evaṃ kho, bhikkhu, jānato evaṃ passato bhikkhuno avijjā
pahīyati, vijjā uppajjatī’’ti. |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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Evaṃ |
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不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
このように、かくの如き |
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kho, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
じつに、たしかに |
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bhikkhu, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
単 |
呼 |
比丘 |
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jānato evaṃ passato bhikkhuno avijjā
pahīyati, vijjā uppajjatī’’ti. (79-7.) |
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訳文 |
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比丘よ、このように知り、このように見れば、比丘に〈無明〉が捨断され、明智が生ずるのです」 |
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Chaṭṭhaṃ. |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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Chaṭṭhaṃ. |
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形 |
a |
中 |
単 |
主 |
第六の |
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訳文 |
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第六〔経〕。 |
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