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(26) 6. Upasampadāvaggo |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Upasampadā |
upa-saṃ-pad |
名 |
ā |
女 |
依(属) |
具足、受戒 |
|
|
|
|
vaggo |
|
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
章、品 |
|
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訳文 |
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「受戒品」 |
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1. Upasampādetabbasuttaṃ |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Upasampādetabba |
upa-saṃ-pad 使 |
未分 |
a |
‐ |
依(属) |
具足戒を授けられるべき |
|
|
|
|
suttaṃ |
sīv |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
経、糸 |
|
|
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訳文 |
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「応受戒経」(『増支部』5-251) |
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251-1. |
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251. [mahāva. 84] ‘‘Pañcahi, bhikkhave, dhammehi samannāgatena
bhikkhunā upasampādetabbaṃ. |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Pañcahi, |
|
数 |
特 |
‐ |
複 |
具 |
五 |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
dhammehi |
dhṛ |
名 |
a |
男中 |
複 |
具 |
法 |
|
|
|
|
samannāgatena |
saṃ-anu-ā-gam |
過分 |
a |
男 |
単 |
具 |
具備した、具足の |
|
|
|
|
bhikkhunā |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
単 |
具 |
比丘 |
|
|
|
|
upasampādetabbaṃ. |
upa-saṃ-pad 使 |
未分 |
a |
中 |
単 |
主 |
具足戒を授けられるべき |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
「比丘たちよ、五つの法を具足した比丘によって、具足戒が授けられるべきです。 |
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251-2. |
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|
Katamehi pañcahi? |
|
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|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Katamehi |
|
形 |
代的 |
男中 |
複 |
具 |
いずれの |
|
|
|
|
pañcahi? |
|
数 |
特 |
‐ |
複 |
具 |
五 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
いかなる五か。 |
|
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251-3. |
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|
Idha, bhikkhave, bhikkhu asekhena sīlakkhandhena samannāgato
hoti; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Idha, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ここに、この世で、いま、さて |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
bhikkhu |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
単 |
主 |
比丘 |
|
|
|
|
asekhena |
a-śikṣ |
名 |
a |
男 |
単 |
具 |
無学 |
|
|
|
|
sīla |
|
名 |
a |
中 |
依(属) |
戒 |
|
|
|
|
khandhena |
|
名 |
a |
男 |
単 |
具 |
蘊、集まり |
|
|
|
|
samannāgato |
saṃ-anu-ā-gam |
過分 |
a |
男 |
単 |
主 |
具備した、具足の |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
hoti; |
bhū |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
ある、なる、存在する |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、ここに比丘が、無学の戒蘊を具足し、 |
|
|
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|
251-4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
asekhena samādhikkhandhena samannāgato hoti; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
asekhena samādhikkhandhena samannāgato hoti;
(251-3.) |
|
|
|
|
samādhi |
saṃ-ā-dhā |
名 |
i |
男 |
依(属) |
定、三昧、精神統一 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
無学の定蘊を具足し、 |
|
|
|
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|
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|
|
251-5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
asekhena paññākkhandhena samannāgato hoti; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
asekhena paññākkhandhena samannāgato hoti;
(251-3.) |
|
|
|
|
paññā |
pra-jñā |
名 |
ā |
女 |
依(属) |
智慧、般若 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
無学の慧蘊を具足し、 |
|
|
|
|
|
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|
251-6. |
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
asekhena vimuttikkhandhena samannāgato hoti; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
asekhena vimuttikkhandhena samannāgato hoti;
(251-3.) |
|
|
|
|
vimutti |
vi-muc 受 |
名 |
i |
女 |
依(属) |
解脱 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
無学の解脱蘊を具足し、 |
|
|
|
|
|
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|
251-7. |
|
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|
|
|
|
|
|
|
asekhena vimuttiñāṇadassanakkhandhena samannāgato hoti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
asekhena vimuttiñāṇadassanakkhandhena
samannāgato hoti. (251-3.) |
|
|
|
|
vimutti |
vi-muc 受 |
名 |
i |
女 |
相 |
解脱 |
|
|
|
|
ñāṇa |
jñā |
名 |
a |
中 |
持 |
智慧 |
|
|
|
|
dassana |
dṛś |
名 |
a |
中 |
依(属) |
見、見ること |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
無学の解脱智見蘊を具足します。 |
|
|
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|
251-8. |
|
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|
|
|
|
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|
|
|
Imehi kho, bhikkhave, pañcahi dhammehi samannāgatena bhikkhunā
upasampādetabba’’nti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Imehi |
|
代 |
代的 |
男中 |
複 |
具 |
これら |
|
|
|
|
kho, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
じつに、たしかに |
|
|
|
|
bhikkhave, pañcahi
dhammehi samannāgatena bhikkhunā upasampādetabba’’n (251-1.) |
|
|
|
|
ti. |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、これら五つの法を具足した比丘によって、具足戒が授けられるべきです」 |
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|
|
|
Paṭhamaṃ. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Paṭhamaṃ. |
|
形 |
a |
中 |
単 |
主 |
第一の、最初の |
|
|
|
訳文 |
|
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|
|
|
|
|
|
第一〔経〕。 |
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