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2. Assaddhasuttaṃ |
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|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Assaddha |
a-śrad-dhā |
形 |
a |
‐ |
依(属) |
信なき |
|
|
|
|
suttaṃ |
sīv |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
経、糸 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
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|
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|
「不信経」(『増支部』4-202) |
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202-1. |
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202. ‘‘Asappurisañca vo, bhikkhave, desessāmi, asappurisena
asappurisatarañca; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Asappurisañ |
|
名 |
a |
男 |
単 |
対 |
不善士 |
|
|
|
|
ca |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
vo, |
|
代 |
代的 |
‐ |
複 |
与 |
あなたたち |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
desessāmi, |
diś 使 |
動 |
未 |
能 |
単 |
一 |
示す |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
asappurisena |
|
名 |
a |
男 |
単 |
具 |
不善士 |
|
|
|
|
asappurisatarañ |
|
形 |
a |
男 |
単 |
対 |
より不善な人 |
|
|
|
|
ca; |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
「比丘たちよ、私はあなたがたへ、不善人と、不善人以上の不善人を説こうと思います。 |
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202-2. |
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|
|
|
|
sappurisañca, sappurisena sappurisatarañca. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
sappurisañ |
|
名 |
a |
男 |
単 |
対 |
善士、善人、正士 |
|
|
|
|
ca, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
sappurisena |
|
名 |
a |
男 |
単 |
具 |
善士、善人、正士 |
|
|
|
|
sappurisatarañ |
|
形 |
a |
男 |
単 |
対 |
より善き人 |
|
|
|
|
ca. |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
また、善人と、善人以上の善人を。 |
|
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|
202-3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Taṃ suṇātha…pe…. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Taṃ |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
対 |
それ |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
suṇātha…pe…. |
śru |
動 |
命 |
能 |
複 |
二 |
聞く |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
それを聞いてください…… |
|
|
|
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|
202-4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘Katamo ca, bhikkhave, asappuriso? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Katamo |
|
形 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
いずれの、どちらの |
|
|
|
|
ca, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
asappuriso? |
|
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
不善士 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
では比丘たちよ、いかなる者が不善人なのでしょうか。 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
202-5. |
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
Idha, bhikkhave, ekacco assaddho hoti, ahiriko hoti, anottappī
hoti, appassuto hoti, kusīto hoti, muṭṭhassati hoti, duppañño hoti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Idha, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ここに、この世で、いま、さて |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
ekacco |
|
形 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
一部の、一類の |
|
|
|
|
assaddho |
a-śrad-dhā |
形 |
a |
男 |
単 |
主 |
信なき |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
hoti, |
bhū |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
ある、なる、存在する |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
ahiriko |
|
形 |
a |
男 |
単 |
主 |
無慚の |
|
|
|
|
hoti, |
同上 |
|
|
|
|
anottappī |
an-ud-tap |
形 |
in |
男 |
単 |
主 |
無愧の |
|
|
|
|
hoti, |
同上 |
|
|
|
|
appa |
|
名形 |
a |
中 |
有(持) |
少ない |
|
|
|
|
suto |
śru |
名過分 |
a |
中→男 |
単 |
主 |
聞かれた、所聞 |
|
|
|
|
hoti, |
同上 |
|
|
|
|
kusīto |
|
形 |
a |
男 |
単 |
主 |
懈怠の、怠惰の |
|
|
|
|
hoti, |
同上 |
|
|
|
|
muṭṭha |
mṛṣ |
過分 |
a |
‐ |
有(持) |
忘れた、忘失された |
|
|
|
|
sati |
smṛ |
名 |
i |
女→男 |
単 |
主 |
念、憶念、正念 |
|
|
|
|
hoti, |
同上 |
|
|
|
|
duppañño |
dur-pra-jñā |
名形 |
a |
男 |
単 |
主 |
悪慧の、劣慧の |
|
|
|
|
hoti. |
同上 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、ここに、一部の者は、不信の者となり、無慚の者となり、無愧の者となり、少聞の者となり、懈怠の者となり、失念の者となり、劣慧の者となります。 |
|
|
|
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|
202-6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ayaṃ vuccati, bhikkhave, asappuriso. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Ayaṃ |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
vuccati, |
vac 受 |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
いわれる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
asappuriso. |
|
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
不善士 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、この者が不善人といわれます。 |
|
|
|
|
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|
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|
|
|
202-7. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘Katamo ca, bhikkhave, asappurisena asappurisataro? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Katamo |
|
形 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
いずれの、どちらの |
|
|
|
|
ca, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
asappurisena |
|
名 |
a |
男 |
単 |
具 |
不善士 |
|
|
|
|
asappurisataro? |
|
形 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
より不善なる者 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
では比丘たちよ、いかなる者が、不善人以上の不善人なのでしょうか。 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
202-8. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Idha, bhikkhave, ekacco attanā ca assaddho hoti, parañca
assaddhiye [asaddhāya (ka.)] samādapeti; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Idha, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ここに、この世で、いま、さて |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
ekacco |
|
形 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
一部の、一類の |
|
|
|
|
attanā |
|
名 |
an |
男 |
単 |
副具 |
自ら |
|
|
|
|
ca |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
assaddho |
a-śrad-dhā |
形 |
a |
男 |
単 |
主 |
信なき |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
hoti, |
bhū |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
ある、なる、存在する |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
parañ |
|
形 |
代的 |
男 |
単 |
対 |
他の |
|
|
|
|
ca |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
assaddhiye |
a-śrad-dhā |
名 |
a |
中 |
単 |
処 |
不信 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
samādapeti; |
saṃ-ā-dā 使 |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
取らせる、勧導する、訓誡する |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、ここに、一部の者は、自ら不信の者となり、また他者を不信へ勧導します。 |
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
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|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
202-9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
attanā ca ahiriko hoti, parañca ahirikatāya samādapeti; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
attanā ca ahiriko hoti, parañca ahirikatāya samādapeti; (202-8.) |
|
|
|
|
ahiriko |
|
形 |
a |
男 |
単 |
主 |
無慚の |
|
|
|
|
ahirikatāya |
|
名 |
ā |
女 |
単 |
処 |
無慚性 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
自ら無慚の者となり、また他者を無慚へ勧導します。 |
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
202-10. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
attanā ca anottappī hoti, parañca anottappe samādapeti; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
attanā ca anottappī hoti, parañca anottappe samādapeti; (202-8.) |
|
|
|
|
anottappī |
an-ud-tap |
形 |
in |
男 |
単 |
主 |
無愧の |
|
|
|
|
anottappe |
an-ud-tap |
名 |
a |
中 |
単 |
処 |
無愧 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
自ら無愧の者となり、また他者を無愧へ勧導します。 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
202-11. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
attanā ca appassuto hoti, parañca appassute samādapeti; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
attanā ca appassuto hoti, parañca appassute samādapeti; (202-8.) |
|
|
|
|
appa |
|
名形 |
a |
中 |
有(持) |
少ない |
|
|
|
|
suto |
śru |
名過分 |
a |
中→男 |
単 |
主 |
聞かれた、所聞 |
|
|
|
|
appa |
|
名形 |
a |
中 |
持 |
少ない |
|
|
|
|
sute |
śru |
名過分 |
a |
中 |
単 |
処 |
聞かれた |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
自ら少聞の者となり、また他者を少聞へ勧導します。 |
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
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|
|
|
|
|
|
202-12. |
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|
|
|
|
|
|
|
|
attanā ca kusīto hoti, parañca kosajje samādapeti; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
attanā ca kusīto hoti, parañca kosajje samādapeti; (202-8.) |
|
|
|
|
kusīto |
|
形 |
a |
男 |
単 |
主 |
懈怠の、怠惰の |
|
|
|
|
kosajje |
|
名 |
a |
中 |
単 |
処 |
懈怠 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
自ら懈怠の者となり、また他者を懈怠へ勧導します。 |
|
|
|
|
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|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
202-13. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
attanā ca muṭṭhassati hoti, parañca muṭṭhassacce [muṭṭhasacce
(sī. syā. kaṃ. pī.)] samādapeti; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
attanā ca muṭṭhassati hoti, parañca muṭṭhassacce samādapeti; (202-8.) |
|
|
|
|
muṭṭha |
mṛṣ |
過分 |
a |
‐ |
有(持) |
忘れた、忘失された |
|
|
|
|
sati |
smṛ |
名 |
i |
女→男 |
単 |
主 |
念、憶念、正念 |
|
|
|
|
muṭṭha |
mṛṣ |
過分 |
a |
‐ |
持 |
忘れた、忘失された |
|
|
|
|
sacce |
smṛ |
形 |
a |
中 |
単 |
処 |
念の |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
自ら失念の者となり、また他者を失念へ勧導します。 |
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202-14. |
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|
|
attanā ca duppañño hoti, parañca duppaññatāya samādapeti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
attanā ca duppañño hoti, parañca duppaññatāya samādapeti. (202-8.) |
|
|
|
|
duppañño |
dur-pra-jñā |
名形 |
a |
男 |
単 |
主 |
悪慧の、劣慧の |
|
|
|
|
duppaññatāya |
dur-pra-jñā |
名 |
ā |
女 |
単 |
処 |
劣慧性 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
自ら劣慧の者となり、また他者を劣慧へ勧導します。 |
|
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202-15. |
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|
|
|
Ayaṃ vuccati, bhikkhave, asappurisena asappurisataro. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Ayaṃ |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
vuccati, |
vac 受 |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
いわれる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
asappurisena |
|
名 |
a |
男 |
単 |
具 |
不善士 |
|
|
|
|
asappurisataro. |
|
形 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
より不善なる者 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、この者が、不善人以上の不善人といわれます。 |
|
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|
|
202-16. |
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
‘‘Katamo ca, bhikkhave, sappuriso? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Katamo |
|
形 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
いずれの、どちらの |
|
|
|
|
ca, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
sappuriso? |
|
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
善士、善人、正士 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
では比丘たちよ、いかなる者が善人なのでしょうか。 |
|
|
|
|
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|
202-17. |
|
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|
|
|
|
Idha, bhikkhave, ekacco saddho hoti, hirimā hoti, ottappī hoti,
bahussuto hoti, āraddhavīriyo hoti, satimā hoti, paññavā hoti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Idha, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ここに、この世で、いま、さて |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
ekacco |
|
形 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
一部の、一類の |
|
|
|
|
saddho |
śrad-dhā |
名形 |
a |
男 |
単 |
主 |
信ある |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
hoti, |
bhū |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
ある、なる、存在する |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
hirimā |
|
形 |
ant |
男 |
単 |
主 |
慚ある |
|
|
|
|
hoti, |
同上 |
|
|
|
|
ottappī |
ud-tap |
形 |
in |
男 |
単 |
主 |
愧ある |
|
|
|
|
hoti, |
同上 |
|
|
|
|
bahu |
|
形 |
u |
‐ |
有(持) |
多い |
|
|
|
|
suto |
śru |
名過分 |
a |
中→男 |
単 |
主 |
聞かれた、所聞 |
|
|
|
|
hoti, |
同上 |
|
|
|
|
āraddha |
ā-rabh |
過分 |
a |
‐ |
有(持) |
開始した、励んだ |
|
|
|
|
vīriyo |
|
名 |
a |
中→男 |
単 |
主 |
精進 |
|
|
|
|
hoti, |
同上 |
|
|
|
|
satimā |
smṛ |
形 |
ant |
男 |
単 |
主 |
念ある、憶念ある |
|
|
|
|
hoti, |
同上 |
|
|
|
|
paññavā |
pra-jñā |
形 |
ant |
男 |
単 |
主 |
有慧の |
|
|
|
|
hoti. |
同上 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、ここに、一部の者は、有信の者となり、有慚の者となり、有愧の者となり、多聞の者となり、勤精進の者となり、有念の者となり、有慧の者となります。 |
|
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|
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|
202-18. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ayaṃ vuccati, bhikkhave, sappuriso. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Ayaṃ |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
vuccati, |
vac 受 |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
いわれる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
sappuriso. |
|
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
善士、善人、正士 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、この者が善人といわれます。 |
|
|
|
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|
|
202-19. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘Katamo ca, bhikkhave, sappurisena sappurisataro? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Katamo |
|
形 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
いずれの、どちらの |
|
|
|
|
ca, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
sappurisena |
|
名 |
a |
男 |
単 |
具 |
善士、善人、正士 |
|
|
|
|
sappurisataro? |
|
形 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
より善なる者 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
では比丘たちよ、いかなる者が、善人以上の善人なのでしょうか。 |
|
|
|
|
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|
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|
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
202-20. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Idha, bhikkhave, ekacco attanā ca saddhāsampanno hoti, parañca
saddhāsampadāya samādapeti; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Idha, bhikkhave,
ekacco attanā ca saddhāsampanno hoti, parañca saddhāsampadāya samādapeti; (202-8.) |
|
|
|
|
saddhā |
śrad-dhā |
名 |
ā |
女 |
依(具) |
信 |
|
|
|
|
sampanno |
saṃ-pad |
過分 |
a |
男 |
単 |
主 |
具足した、成就した |
|
|
|
|
saddhā |
śrad-dhā |
名 |
ā |
女 |
依(属) |
信 |
|
|
|
|
sampadāya |
saṃ-pad |
名 |
ā |
女 |
単 |
処 |
具足、成就 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、ここに、一部の者は、自ら信を具足した者となり、また他者を信の具足へ勧導します。 |
|
|
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|
|
|
|
|
|
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|
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|
|
|
|
202-21. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
attanā ca hirimā hoti, parañca hirimatāya samādapeti; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
attanā ca hirimā hoti, parañca hirimatāya samādapeti; (202-8.) |
|
|
|
|
hirimā |
|
形 |
ant |
男 |
単 |
主 |
慚ある |
|
|
|
|
hirimatāya |
|
名 |
ā |
女 |
単 |
処 |
有慚性 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
自ら有慚の者となり、また他者を慚あることへ勧導します。 |
|
|
|
|
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|
|
|
|
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|
|
|
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|
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|
|
|
|
|
|
|
202-22. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
attanā ca ottappī hoti, parañca ottappe samādapeti; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
attanā ca ottappī hoti, parañca ottappe samādapeti; (202-8.) |
|
|
|
|
ottappī |
ud-tap |
形 |
in |
男 |
単 |
主 |
愧ある |
|
|
|
|
ottappe |
ud-tap |
名 |
a |
中 |
単 |
処 |
愧 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
自ら有愧の者となり、また他者を愧へ勧導します。 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
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|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
202-23. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
attanā ca bahussuto hoti, parañca bāhusacce samādapeti; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
attanā ca bahussuto hoti, parañca bāhusacce samādapeti; (202-8.) |
|
|
|
|
bahu |
|
形 |
u |
‐ |
有(持) |
多い |
|
|
|
|
suto |
śru |
名過分 |
a |
中→男 |
単 |
主 |
聞かれた、所聞 |
|
|
|
|
bāhusacce |
|
名 |
a |
中 |
単 |
処 |
多聞、博識 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
自ら多聞の者となり、また他者を多聞へ勧導します。 |
|
|
|
|
|
|
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|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
202-24. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
attanā ca āraddhavīriyo hoti, parañca vīriyārambhe
samādapeti; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
attanā ca āraddhavīriyo hoti, parañca vīriyārambhe samādapeti; (202-8.) |
|
|
|
|
āraddha |
ā-rabh |
過分 |
a |
‐ |
有(持) |
開始した、励んだ |
|
|
|
|
vīriyo |
|
名 |
a |
中→男 |
単 |
主 |
精進 |
|
|
|
|
vīriya |
|
名 |
a |
中 |
依(属) |
精進 |
|
|
|
|
ārambhe |
ā-rabh |
名 |
a |
男 |
単 |
処 |
努力、発勤 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
自ら勤精進の者となり、また他者を精進の発勤へ勧導します。 |
|
|
|
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|
|
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|
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|
|
|
|
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|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
202-25. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
attanā ca upaṭṭhitassati hoti, parañca satiupaṭṭhāne
[satipaṭṭhāne (sī. syā. kaṃ. pī.)] samādapeti; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
attanā ca upaṭṭhitassati hoti, parañca satiupaṭṭhāne samādapeti; (202-8.) |
|
|
|
|
upaṭṭhita |
upa-sthā |
過分 |
a |
‐ |
有(持) |
用意された、現起した |
|
|
|
|
sati |
smṛ |
名 |
i |
女→男 |
単 |
主 |
念、憶念、正念 |
|
|
|
|
sati |
smṛ |
名 |
i |
女 |
依(属) |
念、憶念、正念 |
|
|
|
|
upaṭṭhāne |
upa-sthā |
名 |
a |
中 |
単 |
処 |
奉仕、随侍、看病、現起 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
自ら有念の者となり、また他者を正念の現起へ勧導します。 |
|
|
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|
|
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|
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|
|
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|
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|
|
|
|
|
|
|
|
202-26. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
attanā ca paññāsampanno hoti, parañca paññāsampadāya
samādapeti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
attanā ca paññāsampanno hoti, parañca paññāsampadāya samādapeti. (202-8.) |
|
|
|
|
paññā |
pra-jñā |
名 |
ā |
女 |
依(対) |
智慧、般若 |
|
|
|
|
sampanno |
saṃ-pad |
過分 |
a |
男 |
単 |
主 |
具足した、成就した |
|
|
|
|
paññā |
pra-jñā |
名 |
ā |
女 |
依(属) |
智慧、般若 |
|
|
|
|
sampadāya |
saṃ-pad |
名 |
ā |
女 |
単 |
処 |
具足、成就 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
自ら慧を具足した者となり、また他者を慧の具足へ勧導します。 |
|
|
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|
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|
202-27. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ayaṃ vuccati, bhikkhave, sappurisena sappurisataro’’ti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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Ayaṃ |
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代 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
これ |
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述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
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vuccati, |
vac 受 |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
いわれる |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
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sappurisena |
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名 |
a |
男 |
単 |
具 |
善士、善人、正士 |
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sappurisataro’’ |
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形 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
より善なる者 |
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ti. |
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不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
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訳文 |
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比丘たちよ、この者が善人以上の善人といわれます」 |
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Dutiyaṃ. |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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Dutiyaṃ. |
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名形 |
a |
男→中 |
単 |
主 |
第二の、伴侶 |
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訳文 |
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第二〔経〕。 |
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