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3. Subhasuttaṃ |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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Subha |
śubh |
形 |
a |
‐ |
依(属) |
清浄な、美しい、幸福の |
|
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|
suttaṃ |
sīv |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
経、糸 |
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訳文 |
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「清浄経」(『相応部』4-3) |
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139-1. |
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139. Evaṃ me sutaṃ – |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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Evaṃ me sutaṃ –
(137-1.) |
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訳文 |
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私はこのように聞いた。 |
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139-2. |
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ekaṃ samayaṃ bhagavā uruvelāyaṃ viharati najjā nerañjarāya tīre
ajapālanigrodhamūle paṭhamābhisambuddho. |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
ekaṃ samayaṃ bhagavā
uruvelāyaṃ viharati najjā nerañjarāya tīre ajapālanigrodhamūle
paṭhamābhisambuddho. (137-2.) |
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訳文 |
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あるとき現等覚された世尊は、はじめ、ウルヴェーラーのネーランジャラー河の岸、アジャパーラ・ニグローダの根元に住しておられた。 |
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139-3. |
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Tena kho pana samayena bhagavā rattandhakāratimisāyaṃ abbhokāse
nisinno hoti, devo ca ekamekaṃ phusāyati. |
|
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Tena kho pana samayena
bhagavā rattandhakāratimisāyaṃ abbhokāse nisinno hoti, devo ca ekamekaṃ
phusāyati. (138-3.) |
|
|
|
訳文 |
|
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|
|
|
|
されてそのとき世尊は、夜の暗闇の中、野外に坐っておられた。雨もちらついていた。 |
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139-4. |
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|
|
Atha kho māro pāpimā, bhagavato bhayaṃ chambhitattaṃ lomahaṃsaṃ
uppādetukāmo, yena bhagavā tenupasaṅkami; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Atha kho māro pāpimā,
bhagavato bhayaṃ chambhitattaṃ lomahaṃsaṃ uppādetukāmo, yena bhagavā
tenupasaṅkami; (138-4.) |
|
|
|
訳文 |
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
ときに悪魔が、世尊に恐怖、硬直、身の毛のよだちを起こさせようと、世尊へ近づいた。 |
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139-5. |
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|
upasaṅkamitvā bhagavato avidūre uccāvacā vaṇṇanibhā upadaṃseti,
subhā ceva asubhā ca. |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
upasaṅkamitvā |
upa-saṃ-kram |
動 |
連 |
‐ |
‐ |
‐ |
近づく |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
bhagavato |
|
名 |
ant |
男 |
単 |
属 |
世尊 |
|
|
|
|
avidūre |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
遠からぬ所に、近くに |
|
|
|
|
ucca |
|
形 |
a |
‐ |
相 |
高い |
|
|
|
|
avacā |
|
形 |
a |
女 |
複 |
対 |
低い →高低の、種々の |
|
|
|
|
vaṇṇa |
|
名 |
a |
男 |
依(属) |
容色、称讃、階級 |
|
|
|
|
nibhā |
ni-bhā |
形 |
a |
女 |
複 |
対 |
輝き |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
upadaṃseti, |
upa-dṛś 使 |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
示す、表す |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
subhā |
śubh |
名形 |
a |
中→女 |
複 |
対 |
清浄 |
|
|
|
|
ca |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
eva |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
まさに、のみ、じつに |
|
|
|
|
asubhā |
a-śubh |
形 |
a |
女 |
複 |
対 |
不浄の |
|
|
|
|
ca. |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
近づいて、世尊の近くで、清浄の、また不浄の、種々の容色の輝きをあらわした。 |
|
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139-6. |
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|
|
Atha kho bhagavā ‘‘māro ayaṃ pāpimā’’ iti viditvā māraṃ
pāpimantaṃ gāthāhi ajjhabhāsi – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Atha kho bhagavā
‘‘māro ayaṃ pāpimā’’ iti viditvā māraṃ pāpimantaṃ gāthāhi ajjhabhāsi –
(137-11.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
そこで世尊は、「この者は悪魔である」と知って、悪魔へ諸偈をもって語られた。 |
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|
139-7. |
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|
|
|
|
|
‘‘Saṃsaraṃ dīghamaddhānaṃ, vaṇṇaṃ katvā subhāsubhaṃ; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Saṃsaraṃ
dīghamaddhānaṃ, vaṇṇaṃ katvā subhāsubhaṃ; (138-9.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
「♪〔そなたは〕長い間、動き回って浄と不浄の姿をなしてきたが、 |
|
|
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|
139-8. |
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|
|
|
|
|
Alaṃ te tena pāpima, nihato tvamasi antaka. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Alaṃ te tena pāpima,
nihato tvamasi antaka. (138-10.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
♪悪しき者よ、そなたのその〔幻惑〕は沢山だ。死魔よ、そなたは打ち破られた。 |
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|
139-9. |
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|
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|
|
|
|
|
|
|
‘‘Ye ca kāyena vācāya, manasā ca susaṃvutā; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Ye |
|
代 |
代的 |
男 |
複 |
主 |
(関係代名詞) |
|
|
|
|
ca |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
kāyena |
|
名 |
a |
男 |
単 |
具 |
身 |
|
|
|
|
vācāya, |
vac |
名 |
ā |
女 |
単 |
具 |
言葉、語 |
|
|
|
|
manasā |
|
名 |
as |
中 |
単 |
具 |
意 |
|
|
|
|
ca |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
susaṃvutā; |
su-saṃ-vṛ |
過分 |
a |
男 |
複 |
主 |
よく守られた |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
♪身語意によってよく守られた者たち、 |
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
139-10. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Na te māravasānugā, na te mārassa baddhagū’’ [baddhabhū (ka.),
paccagū (sī. syā. kaṃ. pī.)] ti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Na |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない |
|
|
|
|
te |
|
代 |
代的 |
男 |
複 |
主 |
それら、彼ら |
|
|
|
|
māra |
mṛ |
名 |
a |
男 |
依(属) |
魔、死魔 |
|
|
|
|
vasa |
|
名 |
a |
男中 |
依(対) |
自在、力、権力 |
|
|
|
|
anugā, |
anu-gam |
形 |
a |
男 |
複 |
主 |
従う、従順な |
|
|
|
|
na |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない |
|
|
|
|
te |
|
代 |
代的 |
男 |
複 |
主 |
それら、彼ら |
|
|
|
|
mārassa |
mṛ |
名 |
a |
男 |
単 |
属 |
魔、悪魔、死神 |
|
|
|
|
baddha |
bandh |
過分 |
a |
‐ |
依(対) |
縛られた |
|
|
|
|
gū’’ |
gam |
形 |
ū |
男 |
複 |
主 |
行った |
|
|
|
|
ti. |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
♪彼らは魔の力に従わない。彼らは魔の束縛に陥らない」と。 |
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
|
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|
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|
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
139-11. |
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
Atha kho māro…pe… |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Atha kho māro…pe…
(137-16.) |
|
|
|
訳文 |
|
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|
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|
|
|
|
そこで悪魔は…… |
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|
139-12. |
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|
|
|
|
|
|
tatthevantaradhāyīti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
tatthevantaradhāyīti.
(137-16.) |
|
|
|
訳文 |
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
……そこから消失した。 |
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