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6. Mittasuttaṃ |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
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|
Mitta |
|
名 |
a |
男中 |
依(属) |
友人、朋友 |
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suttaṃ |
sīv |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
経、糸 |
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訳文 |
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「友経」(『増支部』5-146) |
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146-1. |
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146. ‘‘Pañcahi, bhikkhave, dhammehi samannāgato bhikkhu mitto
na sevitabbo. |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Pañcahi, |
|
数 |
特 |
‐ |
複 |
具 |
五 |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
dhammehi |
dhṛ |
名 |
a |
男中 |
複 |
具 |
法 |
|
|
|
|
samannāgato |
saṃ-anu-ā-gam |
過分 |
a |
男 |
単 |
主 |
具備した、具足の |
|
|
|
|
bhikkhu |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
単 |
主 |
比丘 |
|
|
|
|
mitto |
|
名 |
a |
男中 |
単 |
主 |
友 |
|
|
|
|
na |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない |
|
|
|
|
sevitabbo. |
sev |
未分 |
a |
男 |
単 |
主 |
親近すべき、従うべき |
|
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訳文 |
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|
「比丘たちよ、五つの法を具足した比丘は、友として親しまれるべきではありません。 |
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146-2. |
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Katamehi pañcahi? |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Katamehi |
|
形 |
代的 |
男中 |
複 |
具 |
いずれの |
|
|
|
|
pañcahi? |
|
数 |
特 |
‐ |
複 |
具 |
五 |
|
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訳文 |
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|
いかなる五か。 |
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146-3. |
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Kammantaṃ kāreti, adhikaraṇaṃ ādiyati, pāmokkhesu bhikkhūsu
paṭiviruddho hoti, dīghacārikaṃ anavatthacārikaṃ [avatthānacārikaṃ (syā.)]
anuyutto viharati, nappaṭibalo hoti kālena kālaṃ dhammiyā kathāya sandassetuṃ
samādapetuṃ samuttejetuṃ sampahaṃsetuṃ. |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Kammantaṃ |
kṛ |
名 |
a |
男 |
単 |
対 |
業、作業、業務、家業、職業 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
kāreti, |
kṛ 使 |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
なさしめる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
adhikaraṇaṃ |
adhi-kṛ |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
問題、事、作務、争論 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
ādiyati, |
ā-dā |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
取る |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
pāmokkhesu |
|
名形 |
a |
男 |
複 |
処 |
上首の、第一の |
|
|
|
|
bhikkhūsu |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
処 |
比丘 |
|
|
|
|
paṭiviruddho |
prati-bi-rudh |
過分 |
a |
男 |
単 |
主 |
敵対する、争う |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
hoti, |
bhū |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
ある、なる、存在する |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
dīgha |
|
形 |
a |
‐ |
持 |
長い |
|
|
|
|
cārikaṃ |
car |
名形 |
a |
男中 |
単 |
対 |
旅行、遊行、徘徊 |
|
|
|
|
anavattha |
an-ava-sthā? |
形 |
a |
‐ |
持 |
定住なき |
|
|
|
|
cārikaṃ |
car |
名形 |
a |
男中 |
単 |
対 |
旅行、遊行、徘徊 |
|
|
|
|
anuyutto |
anu-yuj |
過分 |
a |
男 |
単 |
主 |
実践、実行、専修した |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
viharati, |
vi-hṛ |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
住する |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
na |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない |
|
|
|
|
paṭibalo |
|
形 |
a |
男 |
単 |
主 |
有能な、可能な、耐えうる |
|
|
|
|
hoti |
同上 |
|
|
|
|
kālena |
|
名 |
a |
男 |
単 |
副具 |
時 |
|
|
|
|
kālaṃ |
|
名 |
a |
男 |
単 |
副対 |
時 |
|
|
|
|
dhammiyā |
dhṛ |
形 |
ī |
女 |
単 |
具 |
法の、法ある |
|
|
|
|
kathāya |
|
名 |
ā |
女 |
単 |
具 |
話 |
|
|
|
|
sandassetuṃ |
saṃ-dṛś 使 |
不定 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
教示すること、開示すること |
|
|
|
|
samādapetuṃ |
saṃ-ā-dā 使 |
不定 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
取らせること、勧導すること、訓誡すること |
|
|
|
|
samuttejetuṃ |
saṃ-ā-tij 使 |
不定 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
鼓舞すること、奨励すること |
|
|
|
|
sampahaṃsetuṃ. |
saṃ-pra-hṛṣ 使 |
不定 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
喜ばせること、欣喜させること |
|
|
|
訳文 |
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
雑用をなさしめる、論争をかまえる、上首の比丘たちと争う、長い遊行、定住なき遊行を実践する、時々に法話をもって教示し、訓誡し、鼓舞し、欣喜させることができない。 |
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メモ |
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・『註』はAnavatthacārikanとは「定住なき遊行」anavatthānacārikaṃ. とする。一応これに従った。しかしこのように遊行が否定されるのはいかなる根拠によるものなのであろうか。 |
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146-4. |
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|
Imehi kho, bhikkhave, pañcahi dhammehi samannāgato bhikkhu
mitto na sevitabbo. |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Imehi |
|
代 |
代的 |
男中 |
複 |
具 |
これら |
|
|
|
|
kho, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
じつに、たしかに |
|
|
|
|
bhikkhave, pañcahi
dhammehi samannāgato bhikkhu mitto na sevitabbo. (146-1.) |
|
|
|
訳文 |
|
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|
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|
|
|
比丘たちよ、これら五つの法を具足した比丘は、友として親しまれるべきではありません。 |
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146-5. |
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|
‘‘Pañcahi, bhikkhave, dhammehi samannāgato bhikkhu mitto
sevitabbo. |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Pañcahi, bhikkhave,
dhammehi samannāgato bhikkhu mitto sevitabbo. (146-1.) |
|
|
|
訳文 |
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|
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|
比丘たちよ、五つの法を具足した比丘は、友として親しまれるべきです。 |
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146-6. |
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Katamehi pañcahi? |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Katamehi pañcahi?
(146-2.) |
|
|
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訳文 |
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|
いかなる五か。 |
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146-7. |
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Na kammantaṃ kāreti, na adhikaraṇaṃ ādiyati, na pāmokkhesu
bhikkhūsu paṭiviruddho hoti, na dīghacārikaṃ anavatthacārikaṃ anuyutto
viharati, paṭibalo hoti kālena kālaṃ dhammiyā kathāya sandassetuṃ samādapetuṃ
samuttejetuṃ sampahaṃsetuṃ. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Na kammantaṃ kāreti, na adhikaraṇaṃ ādiyati, na pāmokkhesu bhikkhūsu
paṭiviruddho hoti, na dīghacārikaṃ
anavatthacārikaṃ anuyutto viharati, paṭibalo hoti kālena kālaṃ dhammiyā
kathāya sandassetuṃ samādapetuṃ samuttejetuṃ sampahaṃsetuṃ. (146-3.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
雑用をなさしめない、論争をかまえない、上首の比丘たちと争わない、長い遊行、定住なき遊行を実践しない、時々に法話をもって教示し、訓誡し、鼓舞し、欣喜させることができる。 |
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146-8. |
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|
|
Imehi kho, bhikkhave, pañcahi dhammehi samannāgato bhikkhu
mitto sevitabbo’’ti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Imehi |
|
代 |
代的 |
男中 |
複 |
具 |
これら |
|
|
|
|
kho, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
じつに、たしかに |
|
|
|
|
bhikkhave, pañcahi
dhammehi samannāgato bhikkhu mitto na sevitabbo. (146-1.) |
|
|
|
|
ti. |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
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訳文 |
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|
|
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|
|
比丘たちよ、これら五つの法を具足した比丘は、友として親しまれるべきです」 |
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|
|
Chaṭṭhaṃ. |
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Chaṭṭhaṃ. |
|
形 |
a |
中 |
単 |
主 |
第六の |
|
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訳文 |
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第六〔経〕。 |
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