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2. Moḷiyaphaggunasuttaṃ |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Moḷiyaphagguna |
|
名 |
a |
男 |
依(属) |
人名、モーリヤ・パッグナ |
|
|
|
|
suttaṃ |
sīv |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
経、糸 |
|
|
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訳文 |
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「モーリヤ・パッグナ経」(『相応部』12-12) |
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12-1. |
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12. Sāvatthiyaṃ viharati…pe… |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Sāvatthiyaṃ
viharati…pe… (11-2.) |
|
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訳文 |
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|
〔あるとき世尊は〕サーヴァッティーに住しておられた…… |
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12-2. |
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‘‘cattārome, bhikkhave, āhārā bhūtānaṃ vā sattānaṃ ṭhitiyā
sambhavesīnaṃ vā anuggahāya. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘cattārome,
bhikkhave, āhārā bhūtānaṃ vā sattānaṃ ṭhitiyā sambhavesīnaṃ vā anuggahāya.
(11-4.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
「比丘たちよ、〔現世に〕生じた有情の止住のため、あるいは〔来世の〕存在を求める者たちの資助のための、これら四食があります。 |
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12-3. |
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Katame cattāro? |
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Katame cattāro?
(11-5.) |
|
|
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訳文 |
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|
いかなる四つか。 |
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12-4. |
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|
Kabaḷīkāro āhāro – |
|
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|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Kabaḷīkāro āhāro –
(11-6.) |
|
|
|
訳文 |
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|
粗大あるいは精細な段食、 |
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12-5. |
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|
oḷāriko vā sukhumo vā, phasso dutiyo, manosañcetanā tatiyā,
viññāṇaṃ catutthaṃ. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
oḷāriko vā sukhumo vā,
phasso dutiyo, manosañcetanā tatiyā, viññāṇaṃ catutthaṃ. (11-7.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
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|
|
|
第二に触〔食〕、第三に意思〔食〕、第四に識〔食〕です。 |
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12-6. |
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|
|
|
Ime kho, bhikkhave, cattāro āhārā bhūtānaṃ vā sattānaṃ ṭhitiyā
sambhavesīnaṃ vā anuggahāyā’’ti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Ime kho, bhikkhave,
cattāro āhārā bhūtānaṃ vā sattānaṃ ṭhitiyā sambhavesīnaṃ vā anuggahāyā’’
(11-8.) |
|
|
|
|
ti. |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、これらが、〔現世に〕生じた有情の止住のため、あるいは〔来世の〕存在を求める者たちの資助のための四食なのです」 |
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12-7. |
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|
|
Evaṃ vutte, āyasmā moḷiyaphagguno bhagavantaṃ etadavoca – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Evaṃ |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
このように、かくの如き |
|
|
|
|
vutte, |
vac 受 |
過分 |
a |
中 |
単 |
処 |
いわれた |
|
|
|
|
āyasmā |
|
形 |
ant |
男 |
単 |
主 |
尊者、具寿 |
|
|
|
|
moḷiyaphagguno |
|
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
人名、モーリヤ・パッグナ |
|
|
|
|
bhagavantaṃ |
|
名 |
ant |
男 |
単 |
対 |
世尊 |
|
|
|
|
etad |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
対 |
これ |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
avoca – |
vac |
動 |
ア |
能 |
単 |
三 |
いう |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
このように言われて、尊者モーリヤ・パッグナが世尊へ言った。 |
|
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12-8. |
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|
|
|
‘‘ko nu kho, bhante, viññāṇāhāraṃ āhāretī’’ti? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘ko |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
何、誰 |
|
|
|
|
nu |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
いったい、たぶん、〜かどうか、〜ではないか |
|
|
|
|
kho, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
じつに、たしかに |
|
|
|
|
bhante, |
bhū |
名現分 |
ant(特) |
男 |
単 |
呼 |
尊者よ、大徳よ |
|
|
|
|
viññāṇa |
vi-jñā |
名 |
a |
中 |
依(属) |
識 |
|
|
|
|
āhāraṃ |
ā-hṛ |
名 |
a |
男 |
単 |
対 |
食 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
āhāretī’’ |
ā-hṛ |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
食べる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
ti? |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
「尊者よ、いったい、だれが識食を食するのでしょうか」と。 |
|
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12-9. |
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|
|
|
‘‘No kallo pañho’’ti bhagavā avoca – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘No |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない、否 |
|
|
|
|
kallo |
|
形 |
a |
男 |
単 |
主 |
善い、賢い、適当である |
|
|
|
|
pañho’’ |
|
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
問い |
|
|
|
|
ti |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
|
bhagavā |
|
名 |
ant |
男 |
単 |
主 |
世尊 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
avoca – |
vac |
動 |
ア |
能 |
単 |
三 |
いう |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
「問いとして適切ではありません」と世尊は仰った。 |
|
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メモ |
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|
・行為や現象だけがあり、その主体は勝義においては存在しない、という話か。ふつうに考えれば「阿羅漢以外の誰しもが食する」という解答になりそうなものだが。 |
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12-10. |
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|
|
‘‘‘āhāretī’ti ahaṃ na vadāmi. |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘‘āhāretī’ |
ā-hṛ |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
食べる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
ti |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
|
ahaṃ |
|
代 |
代的 |
‐ |
単 |
主 |
私 |
|
|
|
|
na |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
vadāmi. |
vad |
動 |
現 |
能 |
単 |
一 |
言う |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
「私は『かれが食する』とは言っていません。 |
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12-11. |
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|
‘Āhāretī’ti cāhaṃ vadeyyaṃ, tatrassa kallo pañho – |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
‘Āhāretī’ |
ā-hṛ |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
食べる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
ti |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
|
ce |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
もし |
|
|
|
|
ahaṃ |
|
代 |
代的 |
‐ |
単 |
主 |
私 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
vadeyyaṃ, |
vad |
動 |
願 |
能反 |
単 |
一 |
いう |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
tatra |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
そこで、そこに、そのとき、そのなかで |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
assa |
as |
動 |
願 |
能 |
単 |
三 |
ある、なる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
kallo |
|
形 |
a |
男 |
単 |
主 |
善い、賢い、適当である |
|
|
|
|
pañho – |
|
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
問い |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
もし私が『かれが食する』と言っていたならば、その場合は問いとして適切であったことでしょう、 |
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12-12. |
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|
|
|
|
|
|
|
‘ko nu kho, bhante, āhāretī’ti? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘ko nu kho, bhante,
āhāretī’ti? (12-8.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
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|
|
|
|
|
|
『尊者よ、いったい、だれが食するのでしょうか』というのが。 |
|
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12-13. |
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|
|
|
Evaṃ cāhaṃ na vadāmi. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Evaṃ |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
このように、かくの如き |
|
|
|
|
ca |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
ahaṃ |
|
代 |
代的 |
‐ |
単 |
主 |
私 |
|
|
|
|
na |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
vadāmi. |
vad |
動 |
現 |
能 |
単 |
一 |
言う |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
しかし私はそのようには言っていません。 |
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12-14. |
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|
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|
|
|
|
|
|
|
Evaṃ maṃ avadantaṃ yo evaṃ puccheyya – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Evaṃ |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
このように、かくの如き |
|
|
|
|
maṃ |
|
代 |
代的 |
‐ |
単 |
対 |
私 |
|
|
|
|
avadantaṃ |
a-vad |
現分 |
ant |
男 |
単 |
対 |
言わない |
|
|
|
|
yo |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
(関係代名詞) |
|
|
|
|
evaṃ |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
このように、かくの如き |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
puccheyya – |
prach |
動 |
願 |
能 |
単 |
三 |
問う |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
そのように言っていないのですから、私に対しては、 |
|
|
|
メモ |
|
|
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|
|
|
|
・訳を一部次文へ。 |
|
|
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|
|
|
|
|
|
12-15. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘kissa nu kho, bhante, viññāṇāhāro’ti, esa kallo pañho. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘kissa |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
与 |
何、誰 |
|
|
|
|
nu |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
いったい、たぶん、〜かどうか、〜ではないか |
|
|
|
|
kho, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
じつに、たしかに |
|
|
|
|
bhante, |
bhū |
名現分 |
ant(特) |
男 |
単 |
呼 |
尊者よ、大徳よ |
|
|
|
|
viññāṇa |
vi-jñā |
名 |
a |
中 |
依(属) |
識 |
|
|
|
|
āhāro’ |
ā-hṛ |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
食 |
|
|
|
|
ti, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
|
esa |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
kallo |
|
形 |
a |
男 |
単 |
主 |
善い、賢い、適当である |
|
|
|
|
pañho. |
|
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
問い |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
『尊者よ、いったい、何のために識食が存在するのでしょうか』と問うならば、それが問いとして適切となるのです。 |
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メモ |
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
・kissaを男性属格で「誰に」とすると次文以降と噛み合わないので、中性与格で訳した。諸訳もそうなっている。 |
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12-16. |
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|
Tatra kallaṃ veyyākaraṇaṃ – |
|
|
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Tatra |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
そこで、そこに、そのとき、そのなかで |
|
|
|
|
kallaṃ |
|
形 |
a |
中 |
単 |
主 |
善い、賢い、適当である |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
veyyākaraṇaṃ – |
vi-ā-kṛ |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
授記、解答 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
その場合、適切な解答があります。 |
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12-17. |
|
|
|
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|
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|
|
|
‘viññāṇāhāro āyatiṃ punabbhavābhinibbattiyā paccayo, tasmiṃ
bhūte sati saḷāyatanaṃ, saḷāyatanapaccayā phasso’’’ti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘viññāṇa |
vi-jñā |
名 |
a |
中 |
依(属) |
識 |
|
|
|
|
āhāro |
ā-hṛ |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
食 |
|
|
|
|
āyatiṃ |
|
名 |
i |
女 |
単 |
副対 |
未来に |
|
|
|
|
punabbhava |
bhū |
名 |
a |
男 |
相 |
再有、再生 |
|
|
|
|
abhinibbattiyā |
abhi-nir-vṛt |
名 |
i |
女 |
単 |
属 |
生起、再生、転生 |
|
|
|
|
paccayo, |
prati-i |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
縁、資具 |
|
|
|
|
tasmiṃ |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
処絶 |
それ、彼 |
|
|
|
|
bhūte |
bhū |
過分 |
a |
男 |
単 |
処絶 |
あった |
|
|
|
|
sati |
as |
現分 |
ant |
男 |
単 |
処絶 |
ある |
|
|
|
|
saḷāyatanaṃ, |
ā-yam |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
六処、六入 |
|
|
|
|
saḷāyatana |
ā-yam |
名 |
a |
中 |
持 |
六処、六入 |
|
|
|
|
paccayā |
prati-i |
名 |
a |
男 |
単 |
奪 |
縁、資具(奪格で「縁りて、ゆえに」) |
|
|
|
|
phasso’’’ |
spṛś |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
触、接触 |
|
|
|
|
ti. |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
識食は、未来の再有・再生のための縁であり、それが存在しているとき〈六処〉があり、〈六処〉によって〈触〉があるのです」 |
|
|
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|
|
12-18. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘Ko nu kho, bhante, phusatī’’ti? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Ko nu kho, bhante, phusatī’’ti? (12-8.) |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
phusatī’’ |
ā-hṛ |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
触れる |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
「尊者よ、いったい、だれが触れるのでしょうか」と。 |
|
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|
12-19. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘No kallo pañho’’ti bhagavā avoca – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘No kallo pañho’’ti
bhagavā avoca – (12-9.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
「問いとして適切ではありません」と世尊は仰った。 |
|
|
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|
|
12-20. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘‘phusatī’ti ahaṃ na vadāmi. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘‘phusatī’ti ahaṃ na
vadāmi. (12-10, 18.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
「私は『かれが触れる』とは言っていません。 |
|
|
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|
12-21. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘Phusatī’ti cāhaṃ vadeyyaṃ, tatrassa kallo pañho – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘Phusatī’ti cāhaṃ
vadeyyaṃ, tatrassa kallo pañho – (12-11, 18.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
もし私が『かれが触れる』と言っていたならば、その場合は問いとして適切であったことでしょう、 |
|
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|
|
12-22. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘ko nu kho, bhante, phusatī’ti? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘ko nu kho, bhante,
phusatī’ti? (12-18.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
『尊者よ、いったい、だれが触れるのでしょうか』というのが。 |
|
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|
|
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|
12-23. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Evaṃ cāhaṃ na vadāmi. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Evaṃ cāhaṃ na vadāmi.
(12-13.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
しかし私のそのようには言っていません。 |
|
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|
12-24. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Evaṃ maṃ avadantaṃ yo evaṃ puccheyya – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Evaṃ maṃ avadantaṃ yo
evaṃ puccheyya – (12-14.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
そのように言っていないのですから、私に対しては、 |
|
|
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|
12-25. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘kiṃpaccayā nu kho, bhante, phasso’ti, esa kallo pañho. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘kiṃpaccayā nu kho,
bhante, phasso’ti, esa kallo pañho. (12-15.) |
|
|
|
|
‘kiṃ |
|
代 |
代的 |
中 |
持 |
何、なぜ、いかに |
|
|
|
|
paccayā |
prati-i |
名 |
a |
男 |
単 |
奪 |
縁、資具(奪格で「縁りて、ゆえに」) |
|
|
|
|
phasso’ |
spṛś |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
触、接触 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
『尊者よ、いったい、何に縁って〈触〉が存在するのでしょうか』と問うならば、それが問いとして適切となるのです。 |
|
|
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|
|
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|
12-26. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tatra kallaṃ veyyākaraṇaṃ – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Tatra kallaṃ
veyyākaraṇaṃ – (12-16.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
その場合、適切な解答があります。 |
|
|
|
|
|
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|
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|
|
12-27. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘saḷāyatanapaccayā phasso, phassapaccayā vedanā’’’ti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘saḷāyatanapaccayā
phasso, phassapaccayā vedanā’’’ti.(12-17.) |
|
|
|
|
phassa |
spṛś |
名 |
a |
男 |
持 |
触、接触 |
|
|
|
|
vedanā’’’ |
vid |
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
受、感受、苦痛 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
〈六処〉に縁って〈触〉があり、〈触〉によって〈受〉があるのです」 |
|
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|
12-28. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘Ko nu kho, bhante, vedayatī’’ti [vediyatīti (sī. pī.
ka.)]? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Ko nu kho, bhante, vedayatī’’ti? (12-18.) |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
vedayatī’’ |
vid 使 |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
知る、感受する、経験する、知らしめる |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
「尊者よ、いったい、だれが感受するのでしょうか」と。 |
|
|
|
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|
|
12-29. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘No kallo pañho’’ti bhagavā avoca – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘No kallo pañho’’ti
bhagavā avoca – (12-9.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
「問いとして適切ではありません」と世尊は仰った。 |
|
|
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|
12-30. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘‘vedayatī’ti ahaṃ na vadāmi. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘‘vedayatī’ti ahaṃ na
vadāmi. (12-10, 28.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
「私は『かれが感受する』とは言っていません。 |
|
|
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|
12-31. |
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|
|
|
|
|
|
|
|
‘Vedayatī’ti cāhaṃ vadeyyaṃ, tatrassa kallo pañho – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘Vedayatī’ti cāhaṃ
vadeyyaṃ, tatrassa kallo pañho – (12-11, 28.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
もし私が『かれが感受する』と言っていたならば、その場合は問いとして適切であったことでしょう、 |
|
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|
12-32. |
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|
|
|
|
|
|
‘ko nu kho, bhante, vedayatī’ti? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘ko nu kho, bhante,
vedayatī’ti? (12-28.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
『尊者よ、いったい、だれが感受するのでしょうか』というのが。 |
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12-33. |
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|
|
|
|
|
|
|
Evaṃ cāhaṃ na vadāmi. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Evaṃ cāhaṃ na vadāmi.
(12-13.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
しかし私のそのようには言っていません。 |
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12-34. |
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Evaṃ maṃ avadantaṃ yo evaṃ puccheyya – |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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Evaṃ maṃ avadantaṃ yo
evaṃ puccheyya – (12-14.) |
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訳文 |
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そのように言っていないのですから、私に対しては、 |
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12-35. |
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‘kiṃpaccayā nu kho, bhante, vedanā’ti, esa kallo pañho. |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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‘kiṃpaccayā nu kho,
bhante, vedanā’ti, esa kallo
pañho. (12-25.) |
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vedanā’ |
vid |
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
受、感受、苦痛 |
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訳文 |
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『尊者よ、いったい、何に縁って〈受〉が存在するのでしょうか』と問うならば、それが問いとして適切となるのです。 |
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12-36. |
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Tatra kallaṃ veyyākaraṇaṃ – |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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Tatra kallaṃ
veyyākaraṇaṃ – (12-16.) |
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訳文 |
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その場合、適切な解答があります。 |
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12-37. |
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‘phassapaccayā vedanā, vedanāpaccayā taṇhā’’’ti. |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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|
‘phassapaccayā vedanā,
vedanāpaccayā taṇhā’’’ti. (12-27.) |
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vedanā |
vid |
名 |
ā |
女 |
持 |
受、感受、苦痛 |
|
|
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|
taṇhā’’’ |
|
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
渇愛、愛 |
|
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訳文 |
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〈触〉に縁って〈受〉があり、〈受〉によって〈渇愛〉があるのです」 |
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12-38. |
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‘‘Ko nu kho, bhante, tasatī’’ti [taṇhīyatīti (sī. syā.
kaṃ.)]? |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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|
|
‘‘Ko nu kho, bhante, tasatī’’ti? (12-18.) |
|
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|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
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|
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|
tasatī’’ |
tṛṣ |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
熱望する、渇愛する |
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訳文 |
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「尊者よ、いったい、だれが渇望するのでしょうか」と。 |
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12-39. |
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‘‘No kallo pañho’’ti bhagavā avoca – |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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|
|
‘‘No kallo pañho’’ti
bhagavā avoca – (12-9.) |
|
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訳文 |
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「問いとして適切ではありません」と世尊は仰った。 |
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12-40. |
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‘‘‘tasatī’ti ahaṃ na vadāmi. |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘‘tasatī’ti ahaṃ na
vadāmi. (12-10, 38.) |
|
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訳文 |
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|
「私は『かれが渇望する』とは言っていません。 |
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12-41. |
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‘Tasatī’ti cāhaṃ vadeyyaṃ, tatrassa kallo pañho – |
|
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘Tasatī’ti cāhaṃ
vadeyyaṃ, tatrassa kallo pañho – (12-11, 38.) |
|
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訳文 |
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|
もし私が『かれが渇望する』と言っていたならば、その場合は問いとして適切であったことでしょう、 |
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12-42. |
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‘ko nu kho, bhante, tasatī’ti? |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘ko nu kho, bhante,
tasatī’ti? (12-38.) |
|
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訳文 |
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|
『尊者よ、いったい、だれが渇望するのでしょうか』というのが。 |
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12-43. |
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Evaṃ cāhaṃ na vadāmi. |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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|
Evaṃ cāhaṃ na vadāmi.
(12-13.) |
|
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訳文 |
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|
しかし私のそのようには言っていません。 |
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12-44. |
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Evaṃ maṃ avadantaṃ yo evaṃ puccheyya – |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
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|
Evaṃ maṃ avadantaṃ yo
evaṃ puccheyya – (12-14.) |
|
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|
訳文 |
|
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|
そのように言っていないのですから、私に対しては、 |
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12-45. |
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|
|
‘kiṃpaccayā nu kho, bhante, taṇhā’ti, esa kallo pañho. |
|
|
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘kiṃpaccayā nu kho,
bhante, taṇhā’ti, esa kallo
pañho. (12-25.) |
|
|
|
|
taṇhā’ |
|
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
渇愛、愛 |
|
|
|
訳文 |
|
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|
『尊者よ、いったい、何に縁って〈渇愛〉が存在するのでしょうか』と問うならば、それが問いとして適切となるのです。 |
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12-46. |
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|
Tatra kallaṃ veyyākaraṇaṃ – |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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|
|
|
Tatra kallaṃ
veyyākaraṇaṃ – (12-16.) |
|
|
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訳文 |
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|
|
その場合、適切な解答があります。 |
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12-47. |
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‘vedanāpaccayā taṇhā, taṇhāpaccayā upādāna’’’nti. |
|
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘vedanāpaccayā taṇhā, taṇhāpaccayā upādāna’’’nti. (12-37.) |
|
|
|
|
taṇhā |
|
名 |
ā |
女 |
持 |
渇愛、愛 |
|
|
|
|
upādāna’’’n |
upa-ā-dā |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
取、取着、執着 |
|
|
|
訳文 |
|
|
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|
|
|
|
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|
〈受〉に縁って〈渇愛〉があり、〈渇愛〉によって〈取〉があるのです」 |
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12-48. |
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|
|
|
‘‘Ko nu kho, bhante, upādiyatī’’ti? |
|
|
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Ko nu kho, bhante, upādiyatī’’ti? (12-18.) |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
upādiyatī’’ |
upa-ā-dā |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
取する、取著する |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
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|
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|
|
「尊者よ、いったい、だれが取するのでしょうか」と。 |
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12-49. |
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|
|
|
‘‘No kallo pañho’’ti bhagavā avoca – |
|
|
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘No kallo pañho’’ti
bhagavā avoca – (12-9.) |
|
|
|
訳文 |
|
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|
「問いとして適切ではありません」と世尊は仰った。 |
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12-50. |
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|
|
‘‘‘upādiyatī’ti ahaṃ na vadāmi. |
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘‘upādiyatī’ti ahaṃ
na vadāmi. (12-10, 48.) |
|
|
|
訳文 |
|
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|
|
「私は『かれが取する』とは言っていません。 |
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12-51. |
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|
‘Upādiyatī’ti cāhaṃ vadeyyaṃ, tatrassa kallo pañho – |
|
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘Upādiyatī’ti cāhaṃ
vadeyyaṃ, tatrassa kallo pañho – (12-11, 48.) |
|
|
|
訳文 |
|
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|
|
もし私が『かれが取する』と言っていたならば、その場合は問いとして適切であったことでしょう、 |
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12-52. |
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|
|
‘ko nu kho, bhante, upādiyatī’ti? |
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘ko nu kho, bhante,
upādiyatī’ti? (12-48.) |
|
|
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訳文 |
|
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『尊者よ、いったい、だれが取するのでしょうか』というのが。 |
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12-53. |
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|
Evaṃ cāhaṃ na vadāmi. |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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|
Evaṃ cāhaṃ na vadāmi.
(12-13.) |
|
|
|
訳文 |
|
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|
しかし私のそのようには言っていません。 |
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12-54. |
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Evaṃ maṃ avadantaṃ yo evaṃ puccheyya – |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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|
Evaṃ maṃ avadantaṃ yo
evaṃ puccheyya – (12-14.) |
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訳文 |
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|
そのように言っていないのですから、私に対しては、 |
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12-55. |
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|
‘kiṃpaccayā nu kho, bhante, upādāna’nti, esa kallo pañho. |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘kiṃpaccayā nu kho,
bhante, upādāna’nti, esa
kallo pañho. (12-25.) |
|
|
|
|
upādāna’n |
upa-ā-dā |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
取、取着、執着 |
|
|
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訳文 |
|
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『尊者よ、いったい、何に縁って〈取〉が存在するのでしょうか』と問うならば、それが問いとして適切となるのです。 |
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12-56. |
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Tatra kallaṃ veyyākaraṇaṃ – |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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Tatra kallaṃ
veyyākaraṇaṃ – (12-16.) |
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訳文 |
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その場合、適切な解答があります。 |
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12-57. |
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‘taṇhāpaccayā upādānaṃ; |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
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|
‘taṇhāpaccayā
upādānaṃ; (12-47.) |
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訳文 |
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〈渇愛〉によって〈取〉があり、 |
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12-58. |
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upādānapaccayā bhavo’ti…pe… |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
upādāna |
upa-ā-dā |
名 |
a |
中 |
持 |
取、取着、執着 |
|
|
|
|
paccayā |
prati-i |
名 |
a |
男 |
単 |
奪 |
縁、資具(奪格で「縁りて、ゆえに」) |
|
|
|
|
bhavo’ |
bhū |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
有、存在、生存、幸福、繁栄 |
|
|
|
|
ti…pe… |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
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訳文 |
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|
〈取〉によって〈有〉があり…… |
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12-59. |
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|
evametassa kevalassa dukkhakkhandhassa samudayo hoti. |
|
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
evametassa kevalassa
dukkhakkhandhassa samudayo hoti. (11-27.) |
|
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訳文 |
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|
かくのごとくが、この全ての苦蘊の生起です。 |
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12-60. |
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|
‘‘Channaṃ tveva, phagguna, phassāyatanānaṃ asesavirāganirodhā
phassanirodho; |
|
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Channaṃ |
|
数 |
特 |
‐ |
複 |
属 |
六 |
|
|
|
|
tveva, phagguna, phassāyatanānaṃ asesavirāganirodhā
phassanirodho;
(11-28.) |
|
|
|
|
phagguna, |
|
名 |
a |
男 |
単 |
呼 |
人名、パッグナ |
|
|
|
|
phassa |
spṛś |
名 |
a |
男 |
依(属) |
触、接触 |
|
|
|
|
āyatanānaṃ |
ā-yam |
名 |
a |
中 |
複 |
属 |
処、入処 |
|
|
|
|
phassa |
spṛś |
名 |
a |
男 |
依(属) |
触、接触 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
しかしてパッグナよ、六触処の離貪による残余なき滅尽ゆえに〈触〉の滅尽があり、 |
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12-61. |
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|
|
|
phassanirodhā vedanānirodho; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
phassa |
spṛś |
名 |
a |
男 |
依(属) |
触、接触 |
|
|
|
|
nirodhā |
ni-rudh 受 |
名 |
a |
男 |
単 |
奪 |
滅、滅尽 |
|
|
|
|
vedanā |
vid |
名 |
ā |
女 |
依(属) |
受、感受、苦痛 |
|
|
|
|
nirodho; |
ni-rudh 受 |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
滅、滅尽 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
〈触〉の滅尽ゆえに〈受〉の滅尽があり、 |
|
|
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|
12-62. |
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|
|
|
vedanānirodhā taṇhānirodho; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
vedanā |
vid |
名 |
ā |
女 |
依(属) |
受、感受、苦痛 |
|
|
|
|
nirodhā |
ni-rudh 受 |
名 |
a |
男 |
単 |
奪 |
滅、滅尽 |
|
|
|
|
taṇhā |
|
名 |
ā |
女 |
依(属) |
渇愛、愛 |
|
|
|
|
nirodho; |
ni-rudh 受 |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
滅、滅尽 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
〈受〉の滅尽ゆえに〈渇愛〉の滅尽があり、 |
|
|
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|
12-63. |
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|
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|
|
|
taṇhānirodhā upādānanirodho; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
taṇhā |
|
名 |
ā |
女 |
依(属) |
渇愛、愛 |
|
|
|
|
nirodhā |
ni-rudh 受 |
名 |
a |
男 |
単 |
奪 |
滅、滅尽 |
|
|
|
|
upādāna |
upa-ā-dā |
名 |
a |
中 |
依(属) |
取、取着、執着 |
|
|
|
|
nirodho; |
ni-rudh 受 |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
滅、滅尽 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
〈渇愛〉の滅尽ゆえに〈取〉の滅尽があり、 |
|
|
|
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|
|
|
12-64. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
upādānanirodhā bhavanirodho; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
upādāna |
upa-ā-dā |
名 |
a |
中 |
依(属) |
取、取着、執着 |
|
|
|
|
nirodhā |
ni-rudh 受 |
名 |
a |
男 |
単 |
奪 |
滅、滅尽 |
|
|
|
|
bhava |
bhū |
名 |
a |
男 |
依(属) |
有、存在、生存、幸福、繁栄 |
|
|
|
|
nirodho; |
ni-rudh 受 |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
滅、滅尽 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
〈取〉の滅尽ゆえに〈有〉の滅尽があり、 |
|
|
|
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|
|
|
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|
|
|
|
12-65. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bhavanirodhā jātinirodho; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
bhava |
bhū |
名 |
a |
男 |
依(属) |
有、存在、生存、幸福、繁栄 |
|
|
|
|
nirodhā |
ni-rudh 受 |
名 |
a |
男 |
単 |
奪 |
滅、滅尽 |
|
|
|
|
jāti |
jan |
名 |
i |
女 |
依(属) |
生、誕生、生まれ、種類 |
|
|
|
|
nirodho; |
ni-rudh 受 |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
滅、滅尽 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
〈有〉の滅尽ゆえに〈生〉の滅尽があり、 |
|
|
|
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|
12-66. |
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
jātinirodhā jarāmaraṇaṃ sokaparidevadukkhadomanassupāyāsā
nirujjhanti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
jāti |
jan |
名 |
i |
女 |
依(属) |
生、誕生、生まれ、種類 |
|
|
|
|
nirodhā |
ni-rudh 受 |
名 |
a |
男 |
単 |
奪 |
滅、滅尽 |
|
|
|
|
jarāmaraṇaṃ |
jṝ, mṛ |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
老死 |
|
|
|
|
soka |
śuc |
名 |
a |
男 |
相 |
愁、憂、うれい |
|
|
|
|
parideva |
pari-div |
名 |
a |
男 |
相 |
悲、悲泣 |
|
|
|
|
dukkha |
|
名形 |
a |
中 |
相 |
苦 |
|
|
|
|
domanassa |
|
名 |
a |
中 |
相 |
憂、憂悩 |
|
|
|
|
upāyāsā |
|
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
悩、愁、絶望、悶 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
nirujjhanti. |
ni-rudh 受 |
動 |
現 |
能 |
複 |
三 |
滅する、滅ぶ |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
〈生〉の滅尽ゆえに〈老死〉が、愁悲苦憂悩が滅します。 |
|
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|
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|
12-67. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Evametassa kevalassa dukkhakkhandhassa nirodho hotī’’ti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Evametassa kevalassa
dukkhakkhandhassa nirodho hotī’’ti. (11-30.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
かくのごとくが、この全ての苦蘊の滅尽です」 |
|
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|
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|
|
Dutiyaṃ. |
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|
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Dutiyaṃ. |
|
名形 |
a |
男→中 |
単 |
主 |
第二の、伴侶 |
|
|
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訳文 |
|
|
|
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|
|
〔「食品」〕第二〔経〕。 |
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