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3. Dhammadāyādasuttaṃ |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Dhamma |
dhṛ |
名 |
a |
男中 |
依(属) |
法 |
|
|
|
|
dāyāda |
|
名 |
a |
男 |
依(属) |
相続人、嗣続者、後継者 |
|
|
|
|
suttaṃ |
sīv |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
経、糸 |
|
|
|
訳文 |
|
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|
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「法嗣経」(『中部』3) |
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29-1. |
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29. Evaṃ me sutaṃ – |
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|
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Evaṃ |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
このように |
|
|
|
|
me |
|
代 |
代的 |
‐ |
単 |
具 |
私 |
|
|
|
|
sutaṃ – |
śru |
名過分 |
a |
中 |
単 |
主 |
聞かれた、所聞 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
このように私は聞いた。 |
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29-2. |
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|
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|
|
|
|
ekaṃ samayaṃ bhagavā sāvatthiyaṃ viharati jetavane
anāthapiṇḍikassa ārāme. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
ekaṃ |
|
数 |
代的 |
男 |
単 |
副対 |
一、とある |
|
|
|
|
samayaṃ |
|
名 |
a |
男 |
単 |
副対 |
時 |
|
|
|
|
bhagavā |
|
名 |
ant |
男 |
単 |
主 |
世尊 |
|
|
|
|
sāvatthiyaṃ |
|
名 |
ī |
女 |
単 |
処 |
地名、サーヴァッティー、舎衛城 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
viharati |
vi-hṛ |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
住する |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
jetavane |
|
名 |
a |
中 |
単 |
処 |
地名、ジェータ林、祇樹、祇園 |
|
|
|
|
anāthapiṇḍikassa |
|
名 |
a |
男 |
単 |
属 |
人名、アナータピンディカ、給孤独 |
|
|
|
|
ārāme. |
|
名 |
a |
男 |
単 |
処 |
園 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
あるとき世尊は、サーヴァッティーの、ジェータ林はアナータピンディカ園に住しておられた。 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
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|
|
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|
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|
|
|
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|
|
29-3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tatra kho bhagavā bhikkhū āmantesi – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Tatra |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
そこで、そこに、そのとき、そのなかで |
|
|
|
|
kho |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
じつに、たしかに |
|
|
|
|
bhagavā |
|
名 |
ant |
男 |
単 |
主 |
世尊 |
|
|
|
|
bhikkhū |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
対 |
比丘 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
āmantesi – |
|
動 |
ア |
能 |
単 |
三 |
呼びかける、話す、相談する |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ときに世尊は、比丘たちへ呼びかけられた。 |
|
|
|
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|
29-4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘bhikkhavo’’ti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘bhikkhavo’’ |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
ti. |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
「比丘たちよ」と。 |
|
|
|
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|
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|
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|
|
|
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|
|
29-5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘Bhadante’’ti te bhikkhū bhagavato paccassosuṃ. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Bhadante’’ |
|
名 |
特 |
男 |
単 |
呼 |
大徳、尊師 |
|
|
|
|
ti |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
|
te |
|
代 |
代的 |
男 |
複 |
主 |
それら、彼ら |
|
|
|
|
bhikkhū |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
主 |
比丘 |
|
|
|
|
bhagavato |
|
名 |
ant |
男 |
単 |
与 |
世尊 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
paccassosuṃ. |
prati-śru |
動 |
ア |
能 |
複 |
三 |
応諾する、同意する、応える |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
「尊者よ」と、彼ら比丘たちは世尊へ応えた。 |
|
|
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|
29-6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bhagavā etadavoca – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Bhagavā |
|
名 |
ant |
男 |
単 |
主 |
世尊 |
|
|
|
|
etad |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
対 |
これ |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
avoca – |
vac |
動 |
ア |
能 |
単 |
三 |
いう |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
世尊はこう仰った。 |
|
|
|
|
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|
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|
|
|
29-7. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘Dhammadāyādā me, bhikkhave, bhavatha, mā āmisadāyādā. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Dhamma |
dhṛ |
名 |
a |
男中 |
依(属) |
法 |
|
|
|
|
dāyādā |
|
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
相続人、嗣続者、後継者 |
|
|
|
|
me, |
|
代 |
代的 |
‐ |
単 |
属 |
私 |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
bhavatha, |
bhū |
動 |
命 |
能 |
複 |
二 |
ある、なる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
mā |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
なかれ |
|
|
|
|
āmisa |
|
名 |
a |
中 |
依(属) |
財、食、味、利益 |
|
|
|
|
dāyādā. |
|
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
相続人、嗣続者、後継者 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
「比丘たちよ、あなた方は私の、法の相続者となりなさい。財の相続者となってはいけません。 |
|
|
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|
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|
|
|
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|
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|
|
|
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|
|
29-8. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Atthi me tumhesu anukampā – |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
Atthi |
as |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
ある、なる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
me |
|
代 |
代的 |
‐ |
単 |
属 |
私 |
|
|
|
|
tumhesu |
|
代 |
代的 |
‐ |
複 |
処 |
あなたたち |
|
|
|
|
anukampā – |
anu-kamp |
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
憐愍、同情 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
私には、あなた方に対する憐愍があります。 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
29-9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘kinti me sāvakā dhammadāyādā bhaveyyuṃ, no
āmisadāyādā’ti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘kin |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
対 |
何 |
|
|
|
|
ti |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
|
me |
|
代 |
代的 |
‐ |
単 |
属 |
私 |
|
|
|
|
sāvakā |
śru |
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
声聞、弟子 |
|
|
|
|
dhamma |
dhṛ |
名 |
a |
男中 |
依(属) |
法 |
|
|
|
|
dāyādā |
|
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
相続人、嗣続者、後継者 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
bhaveyyuṃ, |
bhū |
動 |
願 |
能 |
複 |
三 |
ある、なる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
no |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない、否 |
|
|
|
|
āmisa |
|
名 |
a |
中 |
依(属) |
財、食、味、利益 |
|
|
|
|
dāyādā’ |
|
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
相続人、嗣続者、後継者 |
|
|
|
|
ti. |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
『どういえば、私の弟子たちは財の相続者でなく法の相続者となるであろうか』と。 |
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
29-10. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tumhe ca me, bhikkhave, āmisadāyādā bhaveyyātha no
dhammadāyādā, tumhepi tena ādiyā [ādissā (sī. syā. pī.)] bhaveyyātha – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Tumhe |
|
代 |
代的 |
‐ |
複 |
主 |
あなたたち |
|
|
|
|
ca |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
me, |
|
代 |
代的 |
‐ |
単 |
属 |
私 |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
āmisa |
|
名 |
a |
中 |
依(属) |
財、食、味、利益 |
|
|
|
|
dāyādā |
|
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
相続人、嗣続者、後継者 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
bhaveyyātha |
bhū |
動 |
願 |
能 |
複 |
二 |
ある、なる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
no |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない、否 |
|
|
|
|
dhamma |
dhṛ |
名 |
a |
男中 |
依(属) |
法 |
|
|
|
|
dāyādā, |
|
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
相続人、嗣続者、後継者 |
|
|
|
|
tumhe |
|
代 |
代的 |
‐ |
複 |
主 |
あなたたち |
|
|
|
|
pi |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
〜もまた、けれども、たとえ |
|
|
|
|
tena |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
具 |
それ、彼、それによって、それゆえ |
|
|
|
|
ādissā |
ā-diś |
未分 |
a |
男 |
複 |
主 |
指摘されるべき |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
bhaveyyātha
– |
bhū |
動 |
願 |
能 |
複 |
二 |
ある、なる |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
しかるに比丘たちよ、あなた方が、私の、法の相続者でなく、財の相続者となるならば、あなた方は、そのことによって指弾される者たちとなるでしょう。 |
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メモ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
・異版のādissāを採用した。諸訳もそうしていると思われる。その上で、『原始』と同じく「指弾」という若干意訳気味の語を取った。以下も同様。 |
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|
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|
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|
29-11. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘āmisadāyādā satthusāvakā viharanti, no dhammadāyādā’ti; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘āmisa |
|
名 |
a |
中 |
依(属) |
財、食、味、利益 |
|
|
|
|
dāyādā |
|
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
相続人、嗣続者、後継者 |
|
|
|
|
satthu |
śās |
名 |
ar |
男 |
単 |
属 |
師 |
|
|
|
|
sāvakā |
śru |
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
声聞、弟子 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
viharanti, |
vi-hṛ |
動 |
現 |
能 |
複 |
三 |
住する |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
no |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない、否 |
|
|
|
|
dhamma |
dhṛ |
名 |
a |
男中 |
依(属) |
法 |
|
|
|
|
dāyādā’ |
|
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
相続人、嗣続者、後継者 |
|
|
|
|
ti; |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
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訳文 |
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『師の弟子たちが、法の相続者でなく、財の相続者として住している』と。 |
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29-12. |
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ahampi tena ādiyo bhaveyyaṃ – |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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aham |
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代 |
代的 |
‐ |
単 |
主 |
私 |
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pi |
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不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
〜もまた、けれども、たとえ |
|
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|
|
tena |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
具 |
それ、彼、それによって、それゆえ |
|
|
|
|
ādiyo |
ā-diś |
未分 |
a |
男 |
単 |
主 |
指摘されるべき |
|
|
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|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
bhaveyyaṃ – |
bhū |
動 |
願 |
能反 |
単 |
一 |
ある、なる |
|
|
|
訳文 |
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|
私もまた、そのことによって指弾される者となるでしょう。 |
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29-13. |
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|
|
‘āmisadāyādā satthusāvakā viharanti, no dhammadāyādā’ti. |
|
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘āmisadāyādā satthusāvakā viharanti, no dhammadāyādā’ti.
(29-11.) |
|
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|
訳文 |
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|
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|
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|
|
『師の弟子たちが、法の相続者でなく、財の相続者として住している』と。 |
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29-14. |
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|
Tumhe ca me, bhikkhave, dhammadāyādā bhaveyyātha, no
āmisadāyādā, tumhepi tena na ādiyā bhaveyyātha – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Tumhe ca me, bhikkhave, dhammadāyādā bhaveyyātha, no
āmisadāyādā, tumhepi tena na ādiyā
bhaveyyātha – (29-10.) |
|
|
|
|
na |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
しかるに比丘たちよ、あなた方が、私の、財の相続者でなく、法の相続者となるならば、あなた方は、そのことによって指弾される者たちとはならないでしょう。 |
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メモ |
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|
・naの挿入の外、āmisaとdhammaの位置が入れ替わっている。次文も同様。 |
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29-15. |
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|
|
‘dhammadāyādā satthusāvakā viharanti, no āmisadāyādā’ti; |
|
|
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘dhammadāyādā satthusāvakā viharanti, no āmisadāyādā’ti;
(29-11.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
『師の弟子たちが、財の相続者でなく、法の相続者として住している』と。 |
|
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29-16. |
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|
ahampi tena na ādiyo bhaveyyaṃ – |
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|
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
ahampi tena na ādiyo
bhaveyyaṃ – (29-12.) |
|
|
|
|
na |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない |
|
|
|
訳文 |
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
私もまた、そのことによって指弾される者とはならないでしょう。 |
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29-17. |
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|
‘dhammadāyādā satthusāvakā viharanti, no āmisadāyādā’ti. |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘dhammadāyādā satthusāvakā viharanti, no āmisadāyādā’ti.
(29-11.) |
|
|
|
訳文 |
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|
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|
|
『師の弟子たちが、財の相続者でなく、法の相続者として住している』と。 |
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29-18. |
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|
Tasmātiha me, bhikkhave, dhammadāyādā bhavatha, mā
āmisadāyādā. |
|
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Tasmā |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
奪 |
それ、彼 |
|
|
|
|
iha |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ここに、この世で、いま、さて |
|
|
|
|
me, bhikkhave,
dhammadāyādā bhavatha, mā āmisadāyādā. (29-7.) |
|
|
|
訳文 |
|
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|
|
|
|
|
ゆえに、ここに比丘たちよ、あなた方は私の、法の相続者となりなさい。財の相続者となってはいけません。 |
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29-19. |
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|
Atthi me tumhesu anukampā – |
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Atthi me tumhesu
anukampā – (29-8.) |
|
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|
訳文 |
|
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|
|
私には、あなた方に対する憐愍があります。 |
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29-20. |
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|
|
‘kinti me sāvakā dhammadāyādā bhaveyyuṃ, no āmisadāyādā’ti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘kinti me sāvakā
dhammadāyādā bhaveyyuṃ, no āmisadāyādā’ti. (29-9.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
『どういえば、私の弟子たちは財の相続者でなく法の相続者となるであろうか』と。 |
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|
30-1. |
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|
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|
30. ‘‘Idhāhaṃ, bhikkhave, bhuttāvī assaṃ pavārito paripuṇṇo
pariyosito suhito yāvadattho; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Idha |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ここに、この世で、いま、さて |
|
|
|
|
ahaṃ, |
|
代 |
代的 |
‐ |
単 |
主 |
私 |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
bhuttāvī |
bhuj |
名形 |
in |
男 |
単 |
主 |
食者 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
assaṃ |
as |
動 |
願 |
能 |
単 |
一 |
ある、なる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
pavārito |
pra-vṛ 使 |
過分 |
a |
男 |
単 |
主 |
満足した、自恣した |
|
|
|
|
paripuṇṇo |
pari-pṝ |
過分 |
a |
男 |
単 |
主 |
円満した、充足した |
|
|
|
|
pariyosito |
paei-ava-sā |
過分 |
a |
男 |
単 |
主 |
完結した、終わった |
|
|
|
|
suhito |
su-dhā |
過分 |
a |
男 |
単 |
主 |
満腹した、満足した |
|
|
|
|
yāva |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
〜だけ、〜まで、〜の限り |
|
|
|
|
attho; |
|
名 |
a |
男中 |
単 |
主 |
義、必要 →欲するだけ |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、ここなる私が、食を取り、満足し、充足し、〔食事を〕終え、満腹し、欲する限りを得たとしましょう。 |
|
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メモ |
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|
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|
・yāvadatthoは有財釈で解した。 |
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|
30-2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
siyā ca me piṇḍapāto atirekadhammo chaḍḍanīyadhammo
[chaḍḍiyadhammo (sī. syā. pī.)]. |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
siyā |
as |
動 |
願 |
能 |
単 |
三 |
ある、なる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
ca |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
me |
|
代 |
代的 |
‐ |
単 |
属 |
私 |
|
|
|
|
piṇḍapāto |
|
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
団食 |
|
|
|
|
atireka |
|
形 |
a |
‐ |
有(持) |
残余の |
|
|
|
|
dhammo |
dhṛ |
名 |
a |
男中 |
単 |
主 |
法 |
|
|
|
|
chaḍḍanīya |
chṛd |
未分 |
a |
‐ |
有(持) |
捨てられるべき |
|
|
|
|
dhammo. |
dhṛ |
名 |
a |
男中 |
単 |
主 |
法 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
そして私に、余り物の、捨てるしかない団食があるとします。 |
|
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30-3. |
|
|
|
|
|
|
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|
|
Atha dve bhikkhū āgaccheyyuṃ jighacchādubbalya-
[jighacchādubballa (sī. pī.)] paretā. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Atha |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ときに、また、そこに |
|
|
|
|
dve |
|
数 |
特 |
‐ |
複 |
主 |
二 |
|
|
|
|
bhikkhū |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
主 |
比丘 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
āgaccheyyuṃ |
ā-gam |
動 |
願 |
能 |
複 |
三 |
来る |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
jighacchā |
gras 意 |
名 |
ā |
女 |
依(具) |
飢餓 |
|
|
|
|
dubbalya |
|
名 |
a |
中 |
依(具) |
弱力、薄弱 |
|
|
|
|
paretā. |
parā-i |
過分 |
a |
男 |
複 |
主 |
打ち勝たれた |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
そこに、飢餓による衰弱にさいなまれた二人の比丘がやってきたとします。 |
|
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30-4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tyāhaṃ evaṃ vadeyyaṃ – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Te |
|
代 |
代的 |
男 |
複 |
対 |
それ、彼 |
|
|
|
|
ahaṃ |
|
代 |
代的 |
‐ |
単 |
主 |
私 |
|
|
|
|
evaṃ |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
このように、かくの如き |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
vadeyyaṃ – |
vad |
動 |
願 |
能反 |
単 |
一 |
言う |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
彼らへ私がこういったとします。 |
|
|
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|
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|
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|
|
|
|
|
|
|
30-5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘ahaṃ khomhi, bhikkhave, bhuttāvī pavārito paripuṇṇo pariyosito
suhito yāvadattho; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘ahaṃ khomhi, bhikkhave, bhuttāvī
pavārito paripuṇṇo pariyosito suhito yāvadattho; (30-1.) |
|
|
|
|
kho |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
じつに、たしかに |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
amhi, |
as |
動 |
現 |
能 |
単 |
一 |
ある、なる |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
『比丘たちよ、私は、食を取り、満足し、充足し、〔食事を〕終え、満腹し、欲する限りを得ています。 |
|
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|
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30-6. |
|
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|
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|
|
|
|
atthi ca me ayaṃ piṇḍapāto atirekadhammo chaḍḍanīyadhammo. |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
atthi |
as |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
ある、なる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
ca me ayaṃ piṇḍapāto atirekadhammo
chaḍḍanīyadhammo. (30-1.) |
|
|
|
|
ayaṃ |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
そして私に、余り物の、捨てるしかない団食があります。 |
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30-7. |
|
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|
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|
Sace ākaṅkhatha, bhuñjatha, no ce tumhe bhuñjissatha [sace
tumhe na bhuñjissatha (sī. syā. pī.)], idānāhaṃ appaharite vā chaḍḍessāmi,
appāṇake vā udake opilāpessāmī’ti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Sace |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
もし |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
ākaṅkhatha, |
ā-kāṅkṣ |
動 |
現 |
能 |
複 |
二 |
希望する、意欲する |
|
|
|
|
bhuñjatha, |
bhuj |
動 |
命 |
能 |
複 |
二 |
食べる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
no |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない、否 |
|
|
|
|
ce |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
もし、たとえ |
|
|
|
|
tumhe |
|
代 |
代的 |
‐ |
複 |
主 |
あなたたち |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
bhuñjissatha, |
bhuj |
動 |
未 |
能 |
複 |
二 |
食べる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
idāni |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
今、いまや |
|
|
|
|
ahaṃ |
|
代 |
代的 |
‐ |
単 |
主 |
私 |
|
|
|
|
appa |
|
名形 |
a |
中 |
有(持) |
少ない |
|
|
|
|
harite |
|
名形 |
a |
中 |
単 |
処 |
青い、緑の、草、野菜 |
|
|
|
|
vā |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
あるいは |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
chaḍḍessāmi, |
chṛd |
動 |
未 |
能 |
単 |
一 |
捨てる、吐く |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
appāṇake |
a-pra-an |
形 |
a |
中 |
単 |
処 |
生物の居ない |
|
|
|
|
vā |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
あるいは |
|
|
|
|
udake |
|
名 |
a |
中 |
単 |
処 |
水 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
opilāpessāmī’ |
ava-plu 使 |
動 |
未 |
能 |
単 |
一 |
落とす、沈める |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
ti. |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
もし望むなら、あなた方が食べなさい。もしあなた方が食べないのであれば、いま私は、草の少ない〔場所〕へ捨てるか、あるいは生き物のいない水へ沈めることにします』と。 |
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
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|
|
30-8. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tatrekassa bhikkhuno evamassa – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Tatra |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
そこで、そこに、そのとき、そのなかで |
|
|
|
|
ekassa |
|
数 |
代的 |
男 |
単 |
属 |
一、とある |
|
|
|
|
bhikkhuno |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
単 |
属 |
比丘 |
|
|
|
|
evam |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
このように、かくの如き |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
assa – |
as |
動 |
願 |
能 |
単 |
三 |
これ |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
そこで、一方の比丘にこのような〔思いが〕起こったとします。 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
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|
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|
|
|
|
|
|
|
30-9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘bhagavā kho bhuttāvī pavārito paripuṇṇo pariyosito suhito
yāvadattho; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘bhagavā |
|
名 |
ant |
男 |
単 |
主 |
世尊 |
|
|
|
|
kho bhuttāvī pavārito
paripuṇṇo pariyosito suhito yāvadattho; (30-5.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
『世尊は、食を取り、満足し、充足し、〔食事を〕終え、満腹し、欲する限りを得られた。 |
|
|
|
|
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|
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|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
30-10. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
atthi cāyaṃ bhagavato piṇḍapāto atirekadhammo
chaḍḍanīyadhammo. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
atthi cāyaṃ bhagavato
piṇḍapāto atirekadhammo chaḍḍanīyadhammo. (30-6.) |
|
|
|
|
bhagavato |
|
名 |
ant |
男 |
単 |
属 |
世尊 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
そして世尊に、余り物の、捨てるしかない団食がある。 |
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30-11. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sace mayaṃ na bhuñjissāma, idāni bhagavā appaharite vā
chaḍḍessati, appāṇake vā udake opilāpessati’. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Sace |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
もし |
|
|
|
|
mayaṃ |
|
代 |
代的 |
‐ |
複 |
主 |
私たち |
|
|
|
|
na |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
bhuñjissāma, |
bhuj |
動 |
未 |
能 |
複 |
一 |
食べる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
idāni |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
今、いまや |
|
|
|
|
bhagavā |
|
名 |
ant |
男 |
単 |
主 |
世尊 |
|
|
|
|
appa |
|
名形 |
a |
中 |
有(持) |
少ない |
|
|
|
|
harite |
|
名形 |
a |
中 |
単 |
処 |
青い、緑の、草、野菜 |
|
|
|
|
vā |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
あるいは |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
chaḍḍessati, |
chṛd |
動 |
未 |
能 |
単 |
三 |
捨てる、吐く |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
appāṇake |
a-pra-an |
形 |
a |
中 |
単 |
処 |
生物の居ない |
|
|
|
|
vā |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
あるいは |
|
|
|
|
udake |
|
名 |
a |
中 |
単 |
処 |
水 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
opilāpessati’. |
ava-plu 使 |
動 |
未 |
能 |
単 |
三 |
落とす、沈める |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
もし我々が食べなければ、いま、世尊は、草の少ない〔場所〕へ捨てるか、あるいは生き物のいない水へ沈められるであろう。 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
30-12. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vuttaṃ kho panetaṃ bhagavatā – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Vuttaṃ |
vac |
過分 |
a |
中 |
単 |
主 |
言われた、説かれた |
|
|
|
|
kho |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
じつに、たしかに |
|
|
|
|
pana |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
また、しかし、しからば、しかも、しかるに、さて |
|
|
|
|
etaṃ |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
bhagavatā – |
|
名 |
ant |
男 |
単 |
具 |
世尊 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
しかしながら、世尊によってこう言われている。 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30-13. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘dhammadāyādā me, bhikkhave, bhavatha, mā āmisadāyādā’ti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘dhammadāyādā me,
bhikkhave, bhavatha, mā āmisadāyādā’ (29-7.) |
|
|
|
|
ti. |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
―比丘たちよ、あなた方は私の、法の相続者となりなさい。財の相続者となってはいけません―と。 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30-14. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Āmisaññataraṃ kho panetaṃ, yadidaṃ piṇḍapāto. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Āmisa |
|
名 |
a |
中 |
依(属) |
財、食、味、利益 |
|
|
|
|
aññataraṃ |
|
形 |
代的 |
中 |
単 |
主 |
随一、とある |
|
|
|
|
kho |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
じつに、たしかに |
|
|
|
|
pana |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
また、しかし、しからば、しかも、しかるに、さて |
|
|
|
|
etaṃ, |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
yadidaṃ |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
すなわち |
|
|
|
|
piṇḍapāto. |
|
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
団食 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
しかるにこれ、すなわち団食は、財のひとつである。 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30-15. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yaṃnūnāhaṃ imaṃ piṇḍapātaṃ abhuñjitvā imināva
jighacchādubbalyena evaṃ imaṃ rattindivaṃ [rattidivaṃ (ka.)]
vītināmeyya’’nti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Yaṃ |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
対 |
(関係代名詞) |
|
|
|
|
nūna |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
たしかに →〜したらどうか |
|
|
|
|
ahaṃ |
|
代 |
代的 |
‐ |
単 |
主 |
私 |
|
|
|
|
imaṃ |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
対 |
これ |
|
|
|
|
piṇḍapātaṃ |
|
名 |
a |
男 |
単 |
対 |
団食 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
abhuñjitvā |
a-bhuj |
動 |
連 |
‐ |
‐ |
‐ |
食べない |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
iminā |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
具 |
これ |
|
|
|
|
eva |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
まさに、のみ、じつに |
|
|
|
|
jighacchā |
gras 意 |
名 |
ā |
女 |
依(具) |
飢餓 |
|
|
|
|
dubbalyena |
|
名 |
a |
中 |
単 |
具 |
弱力、薄弱 |
|
|
|
|
evaṃ |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
このように、かくの如き |
|
|
|
|
imaṃ |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
対 |
これ |
|
|
|
|
rattin |
|
名 |
i |
女 |
単 |
対 |
夜 |
|
|
|
|
divaṃ |
|
名 |
a |
男 |
単 |
対 |
昼、日 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
vītināmeyya’’n |
vi-ati-nam 使 |
動 |
願 |
能反 |
単 |
一 |
時を過ごす、暮らす |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
ti. |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
私はこの団食を食べず、この飢餓による衰弱のまま、そのようにこの昼夜を過ごすとしよう』と。 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30-16. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
So taṃ piṇḍapātaṃ abhuñjitvā teneva jighacchādubbalyena evaṃ
taṃ rattindivaṃ vītināmeyya. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
So |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
それ、彼 |
|
|
|
|
taṃ |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
対 |
それ、彼 |
|
|
|
|
piṇḍapātaṃ abhuñjitvā teneva jighacchādubbalyena evaṃ taṃ rattindivaṃ (30-15.) |
|
|
|
|
tena |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
具 |
それ、彼、それによって、それゆえ |
|
|
|
|
taṃ |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
対 |
それ、彼 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
vītināmeyya. |
vi-ati-nam 使 |
動 |
願 |
能 |
単 |
三 |
時を過ごす、暮らす |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
彼がその団食を食べず、その飢餓による衰弱のまま、そのようにその昼夜を過ごしたとします。 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30-17. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Atha dutiyassa bhikkhuno evamassa – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Atha |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ときに、また、そこに |
|
|
|
|
dutiyassa |
|
名形 |
a |
男 |
単 |
属 |
第二の、伴侶 |
|
|
|
|
bhikkhuno |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
単 |
属 |
比丘 |
|
|
|
|
evam |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
このように、かくの如き |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
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assa – |
as |
動 |
願 |
能 |
単 |
三 |
これ |
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訳文 |
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そこで、第二の比丘にこのような〔思いが〕起こったとします。 |
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30-18. |
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‘bhagavā kho bhuttāvī pavārito paripuṇṇo pariyosito suhito
yāvadattho; |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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|
|
‘bhagavā |
|
名 |
ant |
男 |
単 |
主 |
世尊 |
|
|
|
|
‘bhagavā kho bhuttāvī
pavārito paripuṇṇo pariyosito suhito yāvadattho; (30-9.) |
|
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訳文 |
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『世尊は、食を取り、満足し、充足し、〔食事を〕終え、満腹し、欲する限りを得られた。 |
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30-19. |
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atthi cāyaṃ bhagavato piṇḍapāto atirekadhammo
chaḍḍanīyadhammo. |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
atthi cāyaṃ bhagavato
piṇḍapāto atirekadhammo chaḍḍanīyadhammo. (30-10.) |
|
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訳文 |
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そして世尊に、余り物の、捨てるしかない団食がある。 |
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30-20. |
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Sace mayaṃ na bhuñjissāma, idāni bhagavā appaharite vā
chaḍḍessati, appāṇake vā udake opilāpessati. |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Sace mayaṃ na
bhuñjissāma, idāni bhagavā appaharite vā chaḍḍessati, appāṇake vā udake
opilāpessati. (30-11.) |
|
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訳文 |
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|
もし我々が食べなければ、いま、世尊は、草の少ない〔場所〕へ捨てるか、あるいは生き物のいない水へ沈められるであろう。 |
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30-21. |
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Yaṃnūnāhaṃ imaṃ piṇḍapātaṃ bhuñjitvā jighacchādubbalyaṃ
paṭivinodetvā [paṭivinetvā (sī. syā. pī.)] evaṃ imaṃ rattindivaṃ
vītināmeyya’nti. |
|
|
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Yaṃnūnāhaṃ imaṃ
piṇḍapātaṃ bhuñjitvā jighacchādubbalyaṃ paṭivinodetvā evaṃ imaṃ
rattindivaṃ vītināmeyya’nti. (30-15.) |
|
|
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|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
bhuñjitvā |
bhuj |
動 |
連 |
‐ |
‐ |
‐ |
食べる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
dubbalyaṃ |
|
名 |
a |
中 |
単 |
対 |
弱力、薄弱 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
paṭivinodetvā |
prati-vi-nud 使 |
動 |
連 |
‐ |
‐ |
‐ |
排除する、除去する |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
私はこの団食を食べ、飢餓による衰弱を除去して、そのようにこの昼夜を過ごすとしよう』と。 |
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30-22. |
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|
|
So taṃ piṇḍapātaṃ bhuñjitvā jighacchādubbalyaṃ paṭivinodetvā
evaṃ taṃ rattindivaṃ vītināmeyya. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
So |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
それ、彼 |
|
|
|
|
taṃ |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
対 |
それ、彼 |
|
|
|
|
piṇḍapātaṃ bhuñjitvā
jighacchādubbalyaṃ paṭivinodetvā evaṃ taṃ rattindivaṃ (30-15.) |
|
|
|
|
taṃ |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
対 |
それ、彼 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
vītināmeyya. |
vi-ati-nam 使 |
動 |
願 |
能 |
単 |
三 |
時を過ごす、暮らす |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
彼がその団食を食べ、飢餓による衰弱を除去して、そのようにその昼夜を過ごしたとします。 |
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30-23. |
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|
Kiñcāpi so, bhikkhave, bhikkhu taṃ piṇḍapātaṃ bhuñjitvā
jighacchādubbalyaṃ paṭivinodetvā evaṃ taṃ rattindivaṃ vītināmeyya, atha kho
asuyeva me purimo bhikkhu pujjataro ca pāsaṃsataro ca. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Kiñ |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
副対 |
何、なぜ、いかに |
|
|
|
|
ca |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
api |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
〜もまた →たとえ〜としても |
|
|
|
|
so, |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
それ、彼 |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
bhikkhu |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
単 |
主 |
比丘 |
|
|
|
|
taṃ piṇḍapātaṃ
bhuñjitvā jighacchādubbalyaṃ paṭivinodetvā evaṃ taṃ rattindivaṃ vītināmeyya,
(30-22.) |
|
|
|
|
atha |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ときに、また、そこに |
|
|
|
|
kho |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
じつに、たしかに |
|
|
|
|
asu |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
その、あの |
|
|
|
|
yeva |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
まさに、のみ、じつに |
|
|
|
|
me |
|
代 |
代的 |
‐ |
単 |
属 |
私 |
|
|
|
|
purimo |
|
形 |
a |
男 |
単 |
主 |
第一の、最初の |
|
|
|
|
bhikkhu |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
単 |
主 |
比丘 |
|
|
|
|
pujjataro |
pūj |
形 |
a |
男 |
単 |
主 |
より供養されるべき |
|
|
|
|
ca |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
pāsaṃsataro |
pra-śams |
形 |
a |
男 |
単 |
主 |
より称讃されるべき |
|
|
|
|
ca. |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、たとえその比丘がその団食を食べ、飢餓による衰弱を除去して、そのようにその昼夜を過ごしたとしても、そのうち、かの第一の比丘こそが、わたしにとって、より供養されるべき、またより称讃されるべき者なのです。 |
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30-24. |
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|
Taṃ kissa hetu? |
|
|
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Taṃ |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
主 |
それ |
|
|
|
|
kissa |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
属 |
何 |
|
|
|
|
hetu? |
hi |
名 |
u |
男 |
単 |
副対 |
因、原因、理由 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
それはなぜか。 |
|
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30-25. |
|
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|
|
|
|
Tañhi tassa, bhikkhave, bhikkhuno dīgharattaṃ appicchatāya
santuṭṭhiyā sallekhāya subharatāya vīriyārambhāya saṃvattissati. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Tañ |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
主 |
それ |
|
|
|
|
hi |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
じつに、なぜなら |
|
|
|
|
tassa, |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
属 |
それ、彼 |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
bhikkhuno |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
単 |
属 |
比丘 |
|
|
|
|
dīgha |
|
形 |
a |
‐ |
持 |
長い |
|
|
|
|
rattaṃ |
|
名 |
a |
中 |
単 |
対 |
夜 |
|
|
|
|
appicchatāya |
appa-iṣ |
名 |
ā |
女 |
単 |
与 |
少欲、無欲 |
|
|
|
|
santuṭṭhiyā |
saṃ-tuṣ |
名 |
i |
女 |
単 |
与 |
知足 |
|
|
|
|
sallekhāya |
saṃ-likh |
名 |
a |
男 |
単 |
与 |
損減、倹約、制欲 |
|
|
|
|
subharatāya |
su-bhṛ |
名 |
ā |
女 |
単 |
与 |
易養性 |
|
|
|
|
vīriya |
|
名 |
a |
中 |
相 |
精進 |
|
|
|
|
ārambhāya |
ā-rabh |
名 |
a |
男 |
単 |
与 |
努力、発勤 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
saṃvattissati. |
saṃ-vṛt |
動 |
未 |
能 |
単 |
三 |
転起する、作用する、導く |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、なぜならそのことは、その比丘にとって、長夜の小欲、知足、制欲、易養性、精進と発勤のために作用するからです。 |
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|
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|
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|
|
|
30-26. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tasmātiha me, bhikkhave, dhammadāyādā bhavatha, mā
āmisadāyādā. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Tasmātiha me,
bhikkhave, dhammadāyādā bhavatha, mā āmisadāyādā. (29-18.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ゆえに、ここに比丘たちよ、あなた方は私の、法の相続者となりなさい。財の相続者となってはいけません。 |
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|
30-27. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Atthi me tumhesu anukampā – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Atthi me tumhesu
anukampā – (29-8.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
私には、あなた方に対する憐愍があります。 |
|
|
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|
30-28. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘kinti me sāvakā dhammadāyādā bhaveyyuṃ, no āmisadāyādā’’’ti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘kinti me sāvakā
dhammadāyādā bhaveyyuṃ, no āmisadāyādā’’’ti. (29-9.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
『どういえば、私の弟子たちは財の相続者でなく法の相続者となるであろうか』と。 |
|
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30-29. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Idamavoca bhagavā. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Idam |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
対 |
これ |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
avoca |
vac |
動 |
ア |
能 |
単 |
三 |
いう |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
bhagavā. |
|
名 |
ant |
男 |
単 |
主 |
世尊 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
世尊はこう仰った。 |
|
|
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|
|
|
|
30-30. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Idaṃ vatvāna [vatvā (sī. pī.) evamīdisesu ṭhānesu] sugato
uṭṭhāyāsanā vihāraṃ pāvisi. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Idaṃ |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
対 |
これ |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
vatvāna |
vac |
動 |
連 |
‐ |
‐ |
‐ |
いう |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
sugato |
su-gam |
名過分 |
a |
男 |
単 |
主 |
善逝 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
uṭṭhāya |
ud-sthā |
動 |
連 |
‐ |
‐ |
‐ |
立ち上がる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
āsanā |
ās |
名 |
a |
中 |
単 |
奪 |
座 |
|
|
|
|
vihāraṃ |
vi-hṛ |
名 |
a |
男 |
単 |
対 |
住、精舎、僧房 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
pāvisi. |
pra-viś |
動 |
ア |
能 |
単 |
三 |
入る |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
こういわれて、善逝は座より立ち、僧房へ入られた。 |
|
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