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2. Vibhaṅgasuttaṃ |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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Vibhaṅga |
vi-bhaj |
名 |
a |
男 |
依(属) |
分別、解釈、配分 |
|
|
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|
suttaṃ |
sīv |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
経、糸 |
|
|
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訳文 |
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「分別経」(『相応部』12-2) |
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2-1. |
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2. Sāvatthiyaṃ viharati…pe… |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Sāvatthiyaṃ
viharati…pe… (1-2.) |
|
|
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訳文 |
|
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|
〔あるとき世尊は〕サーヴァッティーに住しておられた…… |
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2-2. |
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‘‘paṭiccasamuppādaṃ vo, bhikkhave, desessāmi vibhajissāmi. |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘paṭiccasamuppādaṃ
vo, bhikkhave, desessāmi (1-7.) |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
vibhajissāmi. |
vi-bhaj |
動 |
未 |
能 |
単 |
一 |
分別する、解釈する、分配する |
|
|
|
訳文 |
|
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|
「比丘たちよ、私はあなたがたへ縁起を教示し、分別しようと思います。 |
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2-3. |
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|
Taṃ suṇātha, sādhukaṃ manasi karotha; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Taṃ suṇātha, sādhukaṃ
manasi karotha; (1-8.) |
|
|
|
訳文 |
|
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|
あなたがたはそれを聞き、よく作意して下さい。 |
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2-4. |
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|
bhāsissāmī’’ti. |
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
bhāsissāmī’’ti. (1-9.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
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|
私は、語ることとします」と。 |
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2-5. |
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|
‘‘Evaṃ, bhante’’ti kho te bhikkhū bhagavato paccassosuṃ. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Evaṃ, bhante’’ti kho
te bhikkhū bhagavato paccassosuṃ. (1-10.) |
|
|
|
訳文 |
|
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|
「そのように、尊者よ」と彼ら比丘たちは世尊へ応えた。 |
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2-6. |
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|
Bhagavā etadavoca – |
|
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Bhagavā etadavoca –
(1-6.) |
|
|
|
訳文 |
|
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|
世尊はこう仰った。 |
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2-7. |
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|
|
‘‘Katamo ca, bhikkhave, paṭiccasamuppādo? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Katamo ca,
bhikkhave, paṭiccasamuppādo? (1-12.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
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|
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|
|
|
|
「比丘たちよ、いかなるものが縁起なのでしょうか。 |
|
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2-8. |
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|
|
|
Avijjāpaccayā, bhikkhave, saṅkhārā; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Avijjāpaccayā,
bhikkhave, saṅkhārā; (1-13.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
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|
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|
|
|
|
比丘たちよ、〈無明〉に縁って〈諸行〉があり、 |
|
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2-9. |
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|
|
saṅkhārapaccayā viññāṇaṃ; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
saṅkhārapaccayā
viññāṇaṃ; (1-14.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
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|
|
〈諸行〉に縁って〈識〉があり、 |
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2-10. |
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|
|
|
viññāṇapaccayā nāmarūpaṃ; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
viññāṇapaccayā
nāmarūpaṃ; (1-15.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
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|
|
|
〈識〉に縁って〈名色〉があり、 |
|
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2-11. |
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|
|
|
|
nāmarūpapaccayā saḷāyatanaṃ; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
nāmarūpapaccayā
saḷāyatanaṃ; (1-16.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
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|
|
|
|
〈名色〉に縁って〈六処〉があり、 |
|
|
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2-12. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
saḷāyatanapaccayā phasso; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
saḷāyatanapaccayā
phasso; (1-17.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
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|
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|
|
|
|
〈六処〉に縁って〈触〉があり、 |
|
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2-13. |
|
|
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|
|
|
phassapaccayā vedanā; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
phassapaccayā vedanā;
(1-18.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
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|
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|
|
|
|
〈触〉に縁って〈受〉があり、 |
|
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2-14. |
|
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|
|
|
|
vedanāpaccayā taṇhā; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
vedanāpaccayā taṇhā;
(1-19.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
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|
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|
|
|
|
〈受〉に縁って〈渇愛〉があり、 |
|
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2-15. |
|
|
|
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|
|
|
|
taṇhāpaccayā upādānaṃ; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
taṇhāpaccayā upādānaṃ;
(1-20.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
〈渇愛〉に縁って〈取〉があり、 |
|
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2-16. |
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|
|
|
|
upādānapaccayā bhavo; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
upādānapaccayā bhavo;
(1-21.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
〈取〉に縁って〈有〉があり、 |
|
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2-17. |
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|
|
bhavapaccayā jāti; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
bhavapaccayā jāti;
(1-22.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
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|
|
|
〈有〉に縁って〈生〉があり、 |
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2-18. |
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|
jātipaccayā jarāmaraṇaṃ sokaparidevadukkhadomanassupāyāsā
sambhavanti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
jātipaccayā
jarāmaraṇaṃ sokaparidevadukkhadomanassupāyāsā sambhavanti. (1-23.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
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|
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|
|
|
〈生〉に縁って〈老死〉が、愁悲苦憂悩が生じます。 |
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2-19. |
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|
|
|
Evametassa kevalassa dukkhakkhandhassa samudayo hoti. |
|
|
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Evametassa kevalassa
dukkhakkhandhassa samudayo hoti. (1-24.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
かくのごとくが、この全ての苦蘊の生起です。 |
|
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2-20. |
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|
|
‘‘Katamañca, bhikkhave, jarāmaraṇaṃ? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Katamañ |
|
形 |
代的 |
中 |
単 |
主 |
いずれの、どちらの |
|
|
|
|
ca, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
jarāmaraṇaṃ? |
jṝ, mṛ |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
老死 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
では比丘たちよ、いかなるものが〈老死〉なのでしょうか。 |
|
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2-21. |
|
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|
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|
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|
Yā tesaṃ tesaṃ sattānaṃ tamhi tamhi sattanikāye jarā jīraṇatā
khaṇḍiccaṃ pāliccaṃ valittacatā āyuno saṃhāni indriyānaṃ paripāko; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Yā |
|
代 |
代的 |
女 |
単 |
主 |
(関係代名詞) |
|
|
|
|
tesaṃ |
|
代 |
代的 |
男 |
複 |
属 |
それら、彼ら |
|
|
|
|
tesaṃ |
|
代 |
代的 |
男 |
複 |
属 |
それら、彼ら |
|
|
|
|
sattānaṃ |
|
名 |
a |
男 |
複 |
属 |
衆生、有情 |
|
|
|
|
tamhi |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
処 |
それ、彼 |
|
|
|
|
tamhi |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
処 |
それ、彼 |
|
|
|
|
satta |
|
名 |
a |
男 |
依(属) |
衆生、有情 |
|
|
|
|
nikāye |
|
名 |
a |
男 |
単 |
処 |
部、部派、部類 |
|
|
|
|
jarā |
jṝ |
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
老、老い |
|
|
|
|
jīraṇatā |
jṝ |
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
老性、老衰 |
|
|
|
|
khaṇḍiccaṃ |
|
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
(歯の)毀壊 |
|
|
|
|
pāliccaṃ |
|
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
白髪 |
|
|
|
|
valittacatā |
|
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
しわの寄ったこと、皺皮性 |
|
|
|
|
āyuno |
|
名 |
us |
中 |
単 |
属 |
寿命 |
|
|
|
|
saṃhāni |
saṃ-hā |
名 |
i |
女 |
単 |
主 |
減退 |
|
|
|
|
indriyānaṃ |
|
名 |
a |
中 |
複 |
属 |
根、感官 |
|
|
|
|
paripāko; |
pari-pac |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
遍熟、毀熟、破壊 |
|
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訳文 |
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およそ、それぞれの衆生の、それぞれの部類における、老、老衰、〔歯の〕毀損、白髪、皺の寄り、寿命の減衰、諸根の劣化。 |
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メモ |
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・これら縁起支の具体的内容は『中部』9「正見経」にほぼ同じ。 |
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2-22. |
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ayaṃ vuccati jarā. |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
ayaṃ |
|
代 |
代的 |
女 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
vuccati |
vac 受 |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
いわれる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
jarā. |
jṝ |
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
老、老い |
|
|
|
訳文 |
|
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|
これが〈老〉と言われるのです。 |
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2-23. |
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Yā tesaṃ tesaṃ sattānaṃ tamhā tamhā sattanikāyā cuti cavanatā
bhedo antaradhānaṃ maccu maraṇaṃ kālakiriyā khandhānaṃ bhedo kaḷevarassa
nikkhepo ( ) [(jīvitindriyassa upacchedo) (syā. kaṃ.) evamuparipi,
aṭṭhakathāyaṃ pana na dissati], idaṃ vuccati maraṇaṃ. |
|
|
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Yaṃ |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
対 |
(関係代名詞) |
|
|
|
|
tesaṃ |
|
代 |
代的 |
男 |
複 |
属 |
それら、彼ら |
|
|
|
|
tesaṃ |
|
代 |
代的 |
男 |
複 |
属 |
それら、彼ら |
|
|
|
|
sattānaṃ |
|
名 |
a |
男 |
複 |
属 |
衆生、有情 |
|
|
|
|
tamhā |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
奪 |
それ、彼 |
|
|
|
|
tamhā |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
奪 |
それ、彼 |
|
|
|
|
satta |
|
名 |
a |
男 |
依(属) |
衆生、有情 |
|
|
|
|
nikāyā |
|
名 |
a |
男 |
単 |
奪 |
部、部派、部類 |
|
|
|
|
cuti |
cyu |
名 |
i |
女 |
単 |
主 |
死没 |
|
|
|
|
cavanatā |
|
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
死去 |
|
|
|
|
bhedo |
bhid |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
破壊、不和合、離間 |
|
|
|
|
antaradhānaṃ |
dhā |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
滅没、隠没 |
|
|
|
|
maccu |
|
名 |
u |
男 |
単 |
主 |
死、死神、死王 |
|
|
|
|
maraṇaṃ |
mṛ |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
死 |
|
|
|
|
kālakiriyā |
kṛ |
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
命終 |
|
|
|
|
khandhānaṃ |
|
名 |
a |
男 |
複 |
属 |
蘊 |
|
|
|
|
bhedo, |
bhid |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
破壊、不和合、離間 |
|
|
|
|
kaḷevarassa |
|
名 |
a |
男中 |
単 |
属 |
死体、身体 |
|
|
|
|
nikkhepo |
ni-kṣip |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
布置、捨置、投棄 |
|
|
|
|
jīvita |
jīv |
名過分 |
a |
中 |
依(属) |
寿命 |
|
|
|
|
indriyassa |
|
名 |
a |
中 |
単 |
属 |
根、感官 →命根 |
|
|
|
|
upacchedo, |
upa-chid |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
断絶、破壊 |
|
|
|
|
idaṃ |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
vuccati |
vac 受 |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
いわれる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
maraṇaṃ. |
mṛ |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
死 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
およそ、それぞれの衆生の、それぞれの部類〔の生涯〕からの、死没、死去、破壊、滅没、死亡、死、命終、諸蘊の離散、遺体の捨置、命根の断絶。これが〈死〉と言われるのです。 |
|
|
|
メモ |
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|
|
・()内も訳した。 |
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|
2-24. |
|
|
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|
|
Iti ayañca jarā, idañca maraṇaṃ. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Iti |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
|
ayañ |
|
代 |
代的 |
女 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
ca |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
jarā, |
jṝ |
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
老、老い |
|
|
|
|
idañ |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
ca |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
maraṇaṃ. |
mṛ |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
死 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
かくのごとき、この〈老〉と、この〈死〉。 |
|
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|
2-25. |
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|
|
|
|
|
|
|
|
Idaṃ vuccati, bhikkhave, jarāmaraṇaṃ. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Idaṃ |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
vuccati, |
vac 受 |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
いわれる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
jarāmaraṇaṃ. |
jṝ, mṛ |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
老死 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、これが〈老死〉と言われるのです。 |
|
|
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|
2-26. |
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|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘Katamā ca, bhikkhave, jāti? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Katamā |
|
形 |
代的 |
女 |
単 |
主 |
いずれの、どちらの |
|
|
|
|
ca, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
jāti? |
jan |
名 |
i |
女 |
単 |
主 |
生、誕生、生まれ、種類 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
では比丘たちよ、いかなるものが〈生〉なのでしょうか。 |
|
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2-27. |
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|
|
Yā tesaṃ tesaṃ sattānaṃ tamhi tamhi sattanikāye jāti sañjāti
okkanti nibbatti abhinibbatti khandhānaṃ pātubhāvo āyatanānaṃ paṭilābho. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Yā |
|
代 |
代的 |
女 |
単 |
主 |
(関係代名詞) |
|
|
|
|
tesaṃ |
|
代 |
代的 |
男 |
複 |
属 |
それら、彼ら |
|
|
|
|
tesaṃ |
|
代 |
代的 |
男 |
複 |
属 |
それら、彼ら |
|
|
|
|
sattānaṃ |
|
名 |
a |
男 |
複 |
属 |
衆生、有情 |
|
|
|
|
tamhi |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
処 |
それ、彼 |
|
|
|
|
tamhi |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
処 |
それ、彼 |
|
|
|
|
satta |
|
名 |
a |
男 |
依(属) |
衆生、有情 |
|
|
|
|
nikāye |
|
名 |
a |
男 |
単 |
処 |
部、部派、部類 |
|
|
|
|
jāti |
jan |
名 |
i |
女 |
単 |
主 |
生、誕生、生まれ、血統、種類 |
|
|
|
|
sañjāti |
saṃ-jan |
名 |
i |
女 |
単 |
主 |
生、出生、発生、生産 |
|
|
|
|
okkanti |
ava-kram |
名 |
i |
女 |
単 |
主 |
入来、出現、入胎 |
|
|
|
|
nibbatti |
nir-vṛt |
名 |
i |
女 |
単 |
主 |
発生、生起 |
|
|
|
|
abhinibbatti |
abhi-nir-vṛt |
名 |
i |
女 |
単 |
主 |
生起、再生、転生 |
|
|
|
|
khandhānaṃ |
|
名 |
a |
男 |
複 |
属 |
蘊 |
|
|
|
|
pātubhāvo |
|
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
明顕、顕現、出現 |
|
|
|
|
āyatanānaṃ |
|
名 |
a |
中 |
複 |
属 |
処、入処 |
|
|
|
|
paṭilābho. |
prati-labh |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
獲得、得達 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
およそ、それぞれの衆生の、それぞれの部類における、生、出生、出現、発生、生起、諸蘊の顕現、諸処の獲得。 |
|
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|
メモ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
・nibbattiの語は「正見経」にはなかった。 |
|
|
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|
|
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|
|
2-28. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ayaṃ vuccati, bhikkhave, jāti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Ayaṃ |
|
代 |
代的 |
女 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
vuccati, |
vac 受 |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
いわれる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
jāti. |
jan |
名 |
i |
女 |
単 |
主 |
生、誕生、生まれ、種類 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、これが〈生〉と言われるのです。 |
|
|
|
|
|
|
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|
2-29. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘Katamo ca, bhikkhave, bhavo? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Katamo ca,
bhikkhave, (1-12.) |
|
|
|
|
ca, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
bhavo? |
bhū |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
有、存在、生存、幸福、繁栄 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
では比丘たちよ、いかなるものが〈有〉なのでしょうか。 |
|
|
|
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2-30. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tayo me, bhikkhave, bhavā – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Tayo |
|
数 |
特 |
男 |
複 |
主 |
三 |
|
|
|
|
ime, |
|
代 |
代的 |
男 |
複 |
主 |
これ |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
bhavā – |
bhū |
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
有、存在 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、これら三有です。 |
|
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|
メモ |
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|
|
|
・meとあるがimeの誤りであろう。 |
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|
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|
|
|
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|
2-31. |
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|
|
|
|
|
|
|
|
kāmabhavo, rūpabhavo, arūpabhavo. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
kāma |
|
名 |
a |
男中 |
依(属) |
欲 |
|
|
|
|
bhavo, |
bhū |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
有、存在、生存、幸福、繁栄 |
|
|
|
|
rūpa |
|
名 |
a |
中 |
依(属) |
色、物質、肉体、形相 |
|
|
|
|
bhavo, |
bhū |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
有、存在、生存、幸福、繁栄 |
|
|
|
|
arūpa |
|
形 |
a |
‐ |
依(属) |
非色の |
|
|
|
|
bhavo. |
bhū |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
有、存在、生存、幸福、繁栄 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
〔すなわち〕欲有、色有、無色有です。 |
|
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2-32. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ayaṃ vuccati, bhikkhave, bhavo. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Ayaṃ vuccati,
bhikkhave, (1-25.) |
|
|
|
|
bhavo. |
bhū |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
有、存在、生存、幸福、繁栄 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
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|
|
比丘たちよ、これが〈有〉と言われるのです。 |
|
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|
2-33. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘Katamañca, bhikkhave, upādānaṃ? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Katamañca,
bhikkhave, (2-20.) |
|
|
|
|
upādānaṃ? |
upa-ā-dā |
名 |
a |
中 |
単 |
主対 |
取、取着、執着 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
では比丘たちよ、いかなるものが〈取〉なのでしょうか。 |
|
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2-34. |
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|
Cattārimāni, bhikkhave, upādānāni – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Cattāri |
|
数 |
特 |
中 |
複 |
主 |
四 |
|
|
|
|
imāni, |
|
代 |
代的 |
中 |
複 |
主 |
これら |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
upādānāni – |
upa-ā-dā |
名 |
a |
中 |
複 |
主 |
取、取著、執着 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、これら四取です。 |
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|
2-35. |
|
|
|
|
|
|
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|
|
|
kāmupādānaṃ, diṭṭhupādānaṃ, sīlabbatupādānaṃ,
attavādupādānaṃ. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
kāma |
|
名 |
a |
男中 |
依(属) |
欲 |
|
|
|
|
upādānaṃ, |
upa-ā-dā |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
取 |
|
|
|
|
diṭṭhi |
dṛś |
名 |
i |
女 |
依(属) |
見 |
|
|
|
|
upādānaṃ, |
upa-ā-dā |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
取 |
|
|
|
|
sīla |
|
名 |
a |
中 |
相 |
戒 |
|
|
|
|
bata |
|
名 |
a |
男中 |
依(属) |
禁戒、誓戒 |
|
|
|
|
upādānaṃ, |
upa-ā-dā |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
取 |
|
|
|
|
atta |
|
名 |
an |
男 |
依(属) |
自己、我 |
|
|
|
|
vāda |
vad |
名 |
a |
男 |
依(属) |
説、語、論 |
|
|
|
|
upādānaṃ. |
upa-ā-dā |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
取 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
〔すなわち〕欲取、見取、戒禁取、我語取です。 |
|
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|
2-36. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Idaṃ vuccati, bhikkhave, upādānaṃ. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Idaṃ vuccati,
bhikkhave, (2-25.) |
|
|
|
|
upādānaṃ. |
upa-ā-dā |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
取、取着、執着 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、これが〈取〉と言われるのです。 |
|
|
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|
2-37. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘Katamā ca, bhikkhave, taṇhā? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Katamā ca,
bhikkhave, (2-26.) |
|
|
|
|
taṇhā? |
|
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
渇愛、愛 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
では比丘たちよ、いかなるものが〈渇愛〉なのでしょうか。 |
|
|
|
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|
2-38. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chayime, bhikkhave, taṇhākāyā – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Cha |
|
数 |
特 |
‐ |
複 |
主 |
六 |
|
|
|
|
ime, |
|
代 |
代的 |
男 |
複 |
主 |
これら |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
taṇhā |
jan |
名 |
ā |
女 |
依(属) |
渇愛、愛 |
|
|
|
|
kāyā – |
|
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
身、集まり |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、これら六愛身です。 |
|
|
|
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|
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|
|
2-39. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
rūpataṇhā, saddataṇhā, gandhataṇhā, rasataṇhā, phoṭṭhabbataṇhā,
dhammataṇhā. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
rūpa |
|
名 |
a |
中 |
依(属) |
色、物質、肉体、形相 |
|
|
|
|
taṇhā, |
|
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
渇愛、愛 |
|
|
|
|
sadda |
|
名 |
a |
男 |
依(属) |
音、声、語 |
|
|
|
|
taṇhā, |
|
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
渇愛、愛 |
|
|
|
|
gandha |
|
名 |
a |
男 |
依(属) |
香 |
|
|
|
|
taṇhā, |
|
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
渇愛、愛 |
|
|
|
|
rasa |
|
名 |
a |
男 |
依(属) |
味、汁、作用、実質 |
|
|
|
|
taṇhā, |
|
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
渇愛、愛 |
|
|
|
|
phoṭṭhabba |
spṛś |
名未分 |
a |
中 |
依(属) |
触、所触、触れられるべきもの |
|
|
|
|
taṇhā, |
|
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
渇愛、愛 |
|
|
|
|
dhamma |
dhṛ |
名 |
a |
男中 |
依(属) |
法 |
|
|
|
|
taṇhā. |
|
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
渇愛、愛 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
〔すなわち〕色愛、声愛、香愛、味愛、触愛、法愛です。 |
|
|
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|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
2-40. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ayaṃ vuccati, bhikkhave, taṇhā. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Ayaṃ vuccati,
bhikkhave, (1-28.) |
|
|
|
|
taṇhā. |
|
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
渇愛、愛 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、これが〈渇愛〉と言われるのです。 |
|
|
|
|
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|
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|
|
|
|
|
|
2-41. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘Katamā ca, bhikkhave, vedanā? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Katamā ca,
bhikkhave, (2-26.) |
|
|
|
|
vedanā? |
vid |
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
受、感受、苦痛 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
では比丘たちよ、いかなるものが〈受〉なのでしょうか。 |
|
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
2-42. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chayime, bhikkhave, vedanākāyā – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Cha |
|
数 |
特 |
‐ |
複 |
主 |
六 |
|
|
|
|
ime, |
|
代 |
代的 |
男 |
複 |
主 |
これら |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
vedanā |
vid |
名 |
ā |
女 |
依(属) |
受、感受、苦痛 |
|
|
|
|
kāyā – |
|
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
身、集まり |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、これら六受身です。 |
|
|
|
|
|
|
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|
|
|
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|
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
2-43. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cakkhusamphassajā vedanā, sotasamphassajā vedanā,
ghānasamphassajā vedanā, jivhāsamphassajā vedanā, kāyasamphassajā vedanā,
manosamphassajā vedanā. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
cakkhu |
|
名 |
us |
中 |
依(属) |
眼 |
|
|
|
|
samphassajā |
saṃ-spṛś,
jan |
形 |
a |
女 |
単 |
主 |
触所生 |
|
|
|
|
vedanā, |
vid |
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
受 |
|
|
|
|
sota |
śru |
名 |
as |
中 |
依(属) |
耳 |
|
|
|
|
samphassajā vedanā, ghānasamphassajā vedanā, jivhāsamphassajā vedanā, kāyasamphassajā vedanā, manosamphassajā vedanā. (同上) |
|
|
|
|
ghāna |
|
名 |
a |
中 |
依(属) |
鼻 |
|
|
|
|
jivhā |
|
名 |
ā |
女 |
依(属) |
舌 |
|
|
|
|
kāya |
|
名 |
a |
男 |
依(属) |
身 |
|
|
|
|
mano |
man |
名 |
as |
中 |
依(属) |
意 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
眼触所生の受、耳触所生の受、鼻触所生の受、舌触所生の受、身触所生の受、意触所生の受です。 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
|
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|
|
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|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
2-44. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ayaṃ vuccati, bhikkhave, vedanā. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Ayaṃ vuccati,
bhikkhave, (1-28.) |
|
|
|
|
vedanā. |
vid |
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
受、感受、苦痛 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、これが〈受〉と言われるのです。 |
|
|
|
|
|
|
|
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|
|
|
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|
|
|
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|
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|
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|
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|
|
|
|
|
|
2-45. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘Katamo ca, bhikkhave, phasso? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Katamo ca,
bhikkhave, (1-12.) |
|
|
|
|
phasso? |
spṛś |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
触、接触 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
では比丘たちよ、いかなるものが〈触〉なのでしょうか。 |
|
|
|
|
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|
|
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|
|
2-46. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chayime, bhikkhave, phassakāyā – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Cha |
|
数 |
特 |
‐ |
複 |
主 |
六 |
|
|
|
|
ime, |
|
代 |
代的 |
男 |
複 |
主 |
これら |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
phassa |
spṛś |
名 |
a |
男 |
依(属) |
触、接触 |
|
|
|
|
kāyā – |
|
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
身、集まり |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、これら六触身です。 |
|
|
|
|
|
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|
2-47. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cakkhusamphasso, sotasamphasso, ghānasamphasso, jivhāsamphasso,
kāyasamphasso, manosamphasso. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
cakkhu |
|
名 |
us |
中 |
依(属) |
眼 |
|
|
|
|
samphasso, |
saṃ-spṛś |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
触、接触 |
|
|
|
|
sota |
śru |
名 |
as |
中 |
依(属) |
耳 |
|
|
|
|
samphasso, |
saṃ-spṛś |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
触、接触 |
|
|
|
|
ghāna |
|
名 |
a |
中 |
依(属) |
鼻 |
|
|
|
|
samphasso, |
saṃ-spṛś |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
触、接触 |
|
|
|
|
jivhā |
|
名 |
ā |
女 |
依(属) |
舌 |
|
|
|
|
samphasso, |
saṃ-spṛś |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
触、接触 |
|
|
|
|
kāya |
|
名 |
a |
男 |
依(属) |
身 |
|
|
|
|
samphasso, |
saṃ-spṛś |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
触、接触 |
|
|
|
|
mano |
man |
名 |
as |
中 |
依(属) |
意 |
|
|
|
|
samphasso. |
saṃ-spṛś |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
触、接触 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
眼触、耳触、鼻触、舌触、身触、意触です。 |
|
|
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2-48. |
|
|
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|
|
|
|
|
|
Ayaṃ vuccati, bhikkhave, phasso. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Ayaṃ vuccati,
bhikkhave, (1-25.) |
|
|
|
|
phasso. |
spṛś |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
触、接触 |
|
|
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訳文 |
|
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|
|
|
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|
比丘たちよ、これが〈触〉と言われるのです。 |
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2-49. |
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|
‘‘Katamañca, bhikkhave, saḷāyatanaṃ? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Katamañca,
bhikkhave, (2-20.) |
|
|
|
|
saḷāyatanaṃ? |
ā-yam |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
六処、六入 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
では比丘たちよ、いかなるものが〈六処〉なのでしょうか。 |
|
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2-50. |
|
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|
Cakkhāyatanaṃ, sotāyatanaṃ, ghānāyatanaṃ, jivhāyatanaṃ,
kāyāyatanaṃ, manāyatanaṃ – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Cakkhu |
|
名 |
us |
中 |
依(属) |
眼 |
|
|
|
|
āyatanaṃ, |
ā-yam |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
処 |
|
|
|
|
sota |
śru |
名 |
as |
中 |
依(属) |
耳 |
|
|
|
|
āyatanaṃ, |
ā-yam |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
処 |
|
|
|
|
ghāna |
|
名 |
a |
中 |
依(属) |
鼻 |
|
|
|
|
āyatanaṃ, |
ā-yam |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
処 |
|
|
|
|
jivhā |
|
名 |
ā |
女 |
依(属) |
舌 |
|
|
|
|
āyatanaṃ, |
ā-yam |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
処 |
|
|
|
|
kāya |
|
名 |
a |
男 |
依(属) |
身 |
|
|
|
|
āyatanaṃ, |
ā-yam |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
処 |
|
|
|
|
mano |
man |
名 |
as |
中 |
依(属) |
意 |
|
|
|
|
āyatanaṃ – |
ā-yam |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
処 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
眼処、耳処、鼻処、舌処、身処、意処です。 |
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|
2-51. |
|
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|
|
|
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|
|
|
|
idaṃ vuccati, bhikkhave, saḷāyatanaṃ. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Idaṃ vuccati,
bhikkhave, (2-25.) |
|
|
|
|
saḷāyatanaṃ. |
ā-yam |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
六処、六入 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、これが〈六処〉と言われるのです。 |
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|
2-52. |
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
‘‘Katamañca, bhikkhave, nāmarūpaṃ? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Katamañca,
bhikkhave, (2-20.) |
|
|
|
|
nāmarūpaṃ? |
|
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
名色 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
では比丘たちよ、いかなるものが〈名色〉なのでしょうか。 |
|
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|
2-53. |
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|
|
Vedanā, saññā, cetanā, phasso, manasikāro – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Vedanā, |
vid |
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
受、感受、苦痛 |
|
|
|
|
saññā, |
saṃ-jñā |
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
想、想念、概念、表象 |
|
|
|
|
cetanā, |
cit |
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
思、意思 |
|
|
|
|
phasso, |
spṛś |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
触、接触 |
|
|
|
|
manasikāro – |
man,
kṛ |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
作意 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
受、想、思、触、作意。 |
|
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|
2-54. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
idaṃ vuccati nāmaṃ. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
idaṃ |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
vuccati |
vac 受 |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
いわれる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
nāmaṃ. |
|
名 |
an |
中 |
単 |
主 |
名 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
これが〈名〉と言われるのです。 |
|
|
|
|
|
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|
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|
2-55. |
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
Cattāro ca mahābhūtā, catunnañca mahābhūtānaṃ
upādāyarūpaṃ. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Cattāro |
|
数 |
特 |
男 |
複 |
主 |
四 |
|
|
|
|
ca |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
mahā |
|
形 |
ant |
‐ |
持 |
大きい、偉大な |
|
|
|
|
bhūtā, |
bhū |
過分 |
a |
男 |
複 |
主 |
存在した →大種 |
|
|
|
|
catunnañ |
|
数 |
特 |
男 |
複 |
属 |
四 |
|
|
|
|
ca |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
mahā |
|
形 |
ant |
‐ |
持 |
大きい、偉大な |
|
|
|
|
bhūtānaṃ |
bhū |
過分 |
a |
男 |
複 |
属 |
存在した →大種 |
|
|
|
|
upādāya |
upa-ā-dā |
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
取って、所造の |
|
|
|
|
rūpaṃ. |
|
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
色、物質、身体、形相 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
四大種および四大種所造色。 |
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メモ |
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・「正見経」では「四大種」が中性だった。 |
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2-56. |
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
Idaṃ vuccati rūpaṃ. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Idaṃ |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
vuccati |
vac 受 |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
いわれる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
rūpaṃ. |
|
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
色、物質、身体、形相 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
これが〈色〉と言われるのです。 |
|
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|
2-57. |
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|
|
Iti idañca nāmaṃ, idañca rūpaṃ. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Iti |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
|
idañ |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
ca |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
nāmaṃ, |
|
名 |
an |
中 |
単 |
主 |
名 |
|
|
|
|
idañ |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
ca |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
rūpaṃ. |
|
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
色、物質、身体、形相 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
かくのごときの、この〈名〉と、この〈色〉。 |
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|
|
2-58. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Idaṃ vuccati, bhikkhave, nāmarūpaṃ. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Idaṃ vuccati,
bhikkhave, (2-25.) |
|
|
|
|
nāmarūpaṃ. |
|
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
名色 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、これが〈名色〉と言われるのです。 |
|
|
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|
|
2-59. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘Katamañca, bhikkhave, viññāṇaṃ? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Katamañca,
bhikkhave, (2-20.) |
|
|
|
|
viññāṇaṃ? |
vi-jñā |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
識 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
では比丘たちよ、いかなるものが〈識〉なのでしょうか。 |
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
2-60. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chayime, bhikkhave, viññāṇakāyā – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Cha |
|
数 |
特 |
‐ |
複 |
主 |
六 |
|
|
|
|
ime, |
|
代 |
代的 |
男 |
複 |
主 |
これら |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
viññāṇa |
vi-jñā |
名 |
a |
中 |
依(属) |
識 |
|
|
|
|
kāyā – |
|
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
身、集まり |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、これら六識身です。 |
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2-61. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cakkhuviññāṇaṃ, sotaviññāṇaṃ, ghānaviññāṇaṃ, jivhāviññāṇaṃ,
kāyaviññāṇaṃ, manoviññāṇaṃ. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
cakkhu |
|
名 |
us |
中 |
依(属) |
眼 |
|
|
|
|
viññāṇaṃ, |
vi-jñā |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
識 |
|
|
|
|
sota |
śru |
名 |
as |
中 |
依(属) |
耳 |
|
|
|
|
viññāṇaṃ, |
vi-jñā |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
識 |
|
|
|
|
ghāna |
|
名 |
a |
中 |
依(属) |
鼻 |
|
|
|
|
viññāṇaṃ, |
vi-jñā |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
識 |
|
|
|
|
jivhā |
|
名 |
ā |
女 |
依(属) |
舌 |
|
|
|
|
viññāṇaṃ, |
vi-jñā |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
識 |
|
|
|
|
kāya |
|
名 |
a |
男 |
依(属) |
身 |
|
|
|
|
viññāṇaṃ, |
vi-jñā |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
識 |
|
|
|
|
mano |
man |
名 |
as |
中 |
依(属) |
意 |
|
|
|
|
viññāṇaṃ. |
vi-jñā |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
識 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
〔すなわち〕眼識、耳識、鼻識、舌識、身識、意識です。 |
|
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|
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|
|
|
|
2-62. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Idaṃ vuccati, bhikkhave, viññāṇaṃ. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Idaṃ vuccati,
bhikkhave, (2-25.) |
|
|
|
|
viññāṇaṃ. |
vi-jñā |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
識 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、これが〈識〉と言われるのです。 |
|
|
|
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|
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|
|
|
|
2-63. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘Katame ca, bhikkhave, saṅkhārā? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Katame |
|
形 |
代的 |
男 |
複 |
主 |
いずれの、どちらの |
|
|
|
|
ca, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
saṅkhārā? |
saṃ-kṛ |
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
行、為作、潜勢力、現象 |
|
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訳文 |
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|
では比丘たちよ、いかなるものが〈諸行〉なのでしょうか。 |
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2-64. |
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Tayome, bhikkhave, saṅkhārā – |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Tayo |
|
数 |
特 |
男 |
複 |
主 |
三 |
|
|
|
|
ime, |
|
大 |
代的 |
男 |
複 |
主 |
これ |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
saṅkhārā – |
saṃ-kṛ |
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
行、為作、形成力、現象 |
|
|
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訳文 |
|
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|
比丘たちよ、これら三行です。 |
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|
2-65. |
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|
kāyasaṅkhāro, vacīsaṅkhāro, cittasaṅkhāro. |
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
kāya |
|
名 |
a |
男 |
依(属) |
身 |
|
|
|
|
saṅkhāro, |
saṃ-kṛ |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
行、為作、形成力、現象 |
|
|
|
|
vacī |
vac |
名 |
as |
中 |
依(属) |
語 |
|
|
|
|
saṅkhāro, |
saṃ-kṛ |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
行、為作、形成力、現象 |
|
|
|
|
citta |
cit |
名 |
a |
中 |
依(属) |
心 |
|
|
|
|
saṅkhāro. |
saṃ-kṛ |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
行、為作、形成力、現象 |
|
|
|
訳文 |
|
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|
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|
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|
|
〔すなわち〕身行、語行、意行です。 |
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2-66. |
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|
Ime vuccanti, bhikkhave, saṅkhārā. |
|
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|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Ime |
|
代 |
代的 |
男 |
複 |
主 |
これら |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
vuccanti, |
vac 受 |
動 |
現 |
能 |
複 |
三 |
いわれる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
saṅkhārā. |
saṃ-kṛ |
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
行、為作、潜勢力、現象 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、これが〈諸行〉と言われるのです。 |
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|
2-67. |
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|
|
‘‘Katamā ca, bhikkhave, avijjā? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Katamā ca,
bhikkhave, (2-26.) |
|
|
|
|
avijjā? |
a-vid |
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
無明 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
では比丘たちよ、いかなるものが〈無明〉なのでしょうか。 |
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|
2-68. |
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|
Yaṃ kho, bhikkhave, dukkhe aññāṇaṃ, dukkhasamudaye aññāṇaṃ,
dukkhanirodhe aññāṇaṃ, dukkhanirodhagāminiyā paṭipadāya aññāṇaṃ. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Yaṃ |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
主 |
(関係代名詞) |
|
|
|
|
kho, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
じつに、たしかに |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
dukkhe |
|
名形 |
a |
中 |
単 |
処 |
苦 |
|
|
|
|
aññāṇaṃ, |
a-jñā |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
無知 |
|
|
|
|
dukkha |
|
名形 |
a |
中 |
依(属) |
苦 |
|
|
|
|
samudaye |
saṃ-ud-i |
名 |
a |
男 |
単 |
処 |
集、生起、原因 |
|
|
|
|
aññāṇaṃ, |
a-jñā |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
無知 |
|
|
|
|
dukkha |
|
名形 |
a |
中 |
依(属) |
苦 |
|
|
|
|
nirodhe |
ni-rudh
受 |
名 |
a |
男 |
単 |
処 |
滅 |
|
|
|
|
aññāṇaṃ, |
a-jñā |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
無知 |
|
|
|
|
dukkha |
|
名形 |
a |
中 |
依(属) |
苦 |
|
|
|
|
nirodha |
ni-rudh
受 |
名 |
a |
男 |
依(対) |
滅 |
|
|
|
|
gāminiyā |
gam |
名形 |
ī |
女 |
単 |
処 |
行かせる、導く |
|
|
|
|
paṭipadāya |
prati-pad |
名 |
ā |
女 |
単 |
処 |
道 |
|
|
|
|
aññāṇaṃ. |
a-jñā |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
無知 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、およそ苦に関する無知、苦の生起に関する無知、苦の滅尽に関する無知、苦の滅尽へ導く道に関する無知。 |
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|
2-69. |
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|
|
|
|
|
|
Ayaṃ vuccati, bhikkhave, avijjā. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Ayaṃ vuccati,
bhikkhave, (1-28.) |
|
|
|
|
avijjā. |
a-vid |
名 |
ā |
女 |
単 |
主 |
無明 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、これが〈無明〉と言われるのです。 |
|
|
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|
2-70. |
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|
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|
|
|
|
‘‘Iti kho, bhikkhave, avijjāpaccayā saṅkhārā; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Iti |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
|
kho, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
じつに、たしかに |
|
|
|
|
bhikkhave,
avijjāpaccayā saṅkhārā; (1-13.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、かくのごとく、〈無明〉に縁って〈諸行〉があり、 |
|
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2-71. |
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|
|
|
|
saṅkhārapaccayā viññāṇaṃ…pe… |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
saṅkhārapaccayā
viññāṇaṃ…pe… (1-14.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
〈諸行〉に縁って〈識〉があり…… |
|
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|
2-72. |
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|
|
|
evametassa kevalassa dukkhakkhandhassa samudayo hoti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
evametassa kevalassa
dukkhakkhandhassa samudayo hoti. (1-24.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
……かくのごとくが、この全ての苦蘊の生起です。 |
|
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|
2-73. |
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|
|
|
|
Avijjāya tveva asesavirāganirodhā saṅkhāranirodho; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Avijjāya tveva
asesavirāganirodhā saṅkhāranirodho; (1-26.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
しかして、〈無明〉の離貪による残余なき滅尽ゆえに〈諸行〉の滅尽があり、 |
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|
2-74. |
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|
|
|
|
|
|
saṅkhāranirodhā viññāṇanirodho…pe… |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
saṅkhāranirodhā
viññāṇanirodho…pe… (1-27.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
〈諸行〉の滅尽ゆえに〈識〉の滅尽があり…… |
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2-75. |
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|
|
|
evametassa kevalassa dukkhakkhandhassa nirodho hotī’’ti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
evametassa kevalassa
dukkhakkhandhassa nirodho hotī’’ti. (1-37.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
……かくのごとくが、この全ての苦蘊の滅尽です」 |
|
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|
|
|
|
Dutiyaṃ. |
|
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|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Dutiyaṃ. |
|
名形 |
a |
男→中 |
単 |
主 |
第二の、伴侶 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
〔「仏陀品」〕第二〔経〕。 |
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