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Namo tassa bhagavato arahato sammāsambuddhassa |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Namo |
nam |
名 |
as |
中 |
単 |
主 |
南無、礼拝 |
|
|
|
|
tassa |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
与 |
それ、かれ |
|
|
|
|
arahato |
arh |
名現分 |
ant |
男 |
単 |
与 |
阿羅漢、応供 |
|
|
|
|
sammā |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
正しい、正しく |
|
|
|
|
sambuddhassa |
saṃ-budh |
名過分 |
a |
男 |
単 |
与 |
等覚者 |
|
|
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訳文 |
|
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|
かの阿羅漢にして正等覚者に礼拝いたします |
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Majjhimanikāye |
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Majjhima |
|
形 |
a |
‐ |
依(属) |
中の |
|
|
|
|
nikāye |
|
名 |
a |
男 |
単 |
処 |
部、部類 |
|
|
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訳文 |
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|
『中部〔経典〕』のうち |
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|
Uparipaṇṇāsapāḷi |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Upari |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
上に、後の |
|
|
|
|
paṇṇāsa |
|
数 |
a |
中 |
持 |
五十 |
|
|
|
|
pāḷi |
|
名 |
i |
女 |
単 |
主 |
聖典、線 |
|
|
|
訳文 |
|
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|
|
|
「後分五十〔篇〕」なる聖典 |
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1. Devadahavaggo |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Devadaha |
|
名 |
a |
男 |
依(属) |
地名、デーヴァダハ |
|
|
|
|
vaggo |
|
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
章、品 |
|
|
|
訳文 |
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
「デーヴァダハ品」 |
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|
|
1. Devadahasuttaṃ |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Devadaha |
|
名 |
a |
男 |
依(属) |
地名、デーヴァダハ |
|
|
|
|
suttaṃ |
sīv |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
経、糸 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
「デーヴァダハ経」(『中部』101) |
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1-1. |
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1. Evaṃ me sutaṃ – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Evaṃ |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
このように |
|
|
|
|
me |
|
代 |
代的 |
‐ |
単 |
具 |
私 |
|
|
|
|
sutaṃ – |
śru |
名過分 |
a |
中 |
単 |
主 |
聞かれた、所聞 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
このように私は聞いた。 |
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|
1-2. |
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|
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|
|
|
|
ekaṃ samayaṃ bhagavā sakkesu viharati devadahaṃ nāma sakyānaṃ
nigamo. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
ekaṃ |
|
数 |
代的 |
男 |
単 |
副対 |
一、とある |
|
|
|
|
samayaṃ |
saṃ-i |
名 |
a |
男 |
単 |
副対 |
時 |
|
|
|
|
bhagavā |
|
名 |
ant |
男 |
単 |
主 |
世尊 |
|
|
|
|
sakkesu |
|
名 |
a |
男 |
複 |
処 |
帝釈、釈迦 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
viharati |
vi-hṛ |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
住する |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
devadahaṃ |
|
名 |
a |
男(中) |
単 |
主 |
地名、デーヴァダハ |
|
|
|
|
nāma |
|
名 |
an |
中 |
単 |
副対 |
と、という名の、じつに |
|
|
|
|
sakyānaṃ |
|
名 |
a |
男 |
複 |
属 |
釈迦、釈子、釈迦族 |
|
|
|
|
nigamo. |
|
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
町 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
あるとき世尊は釈迦国に住しておられた。釈迦族にはデーヴァダハという名の町があった。 |
|
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1-3. |
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|
|
|
|
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|
|
|
|
Tatra kho bhagavā bhikkhū āmantesi – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Tatra |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
そこで、そこに、そのとき、そのなかで |
|
|
|
|
kho |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
じつに、たしかに |
|
|
|
|
bhagavā |
|
名 |
ant |
男 |
単 |
主 |
世尊 |
|
|
|
|
bhikkhū |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
対 |
比丘 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
āmantesi – |
|
動 |
ア |
能 |
単 |
三 |
呼びかける、話す、相談する |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ときに世尊は比丘たちへ呼びかけられた。 |
|
|
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|
1-4. |
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
‘‘bhikkhavo’’ti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘bhikkhavo’’ |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
ti. |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
「比丘たちよ」と。 |
|
|
|
|
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|
1-5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘Bhadante’’ti te bhikkhū bhagavato paccassosuṃ. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Bhadante’’ |
|
名 |
特 |
男 |
単 |
呼 |
大徳、尊師 |
|
|
|
|
ti |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
|
te |
|
代 |
代的 |
男 |
複 |
主 |
それら、彼ら |
|
|
|
|
bhikkhū |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
主 |
比丘 |
|
|
|
|
bhagavato |
|
名 |
ant |
男 |
単 |
与 |
世尊 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
paccassosuṃ. |
prati-śru |
動 |
ア |
能 |
複 |
三 |
応諾する、同意する、応える |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
「尊者よ」と彼ら比丘たちは世尊へ応えた。 |
|
|
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|
1-6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bhagavā etadavoca – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Bhagavā |
|
名 |
ant |
男 |
単 |
主 |
世尊 |
|
|
|
|
etad |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
対 |
これ |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
avoca – |
vac |
動 |
ア |
能 |
単 |
三 |
いう |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
世尊はこう仰った。 |
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
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|
1-7. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘santi, bhikkhave, eke samaṇabrāhmaṇā evaṃvādino evaṃdiṭṭhino
– |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘santi, |
as |
動 |
現 |
能 |
複 |
三 |
ある、なる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
eke |
|
数 |
代的 |
男 |
複 |
主 |
一、とある |
|
|
|
|
samaṇa |
śram |
名 |
a |
男 |
相 |
沙門 |
|
|
|
|
brāhmaṇā |
bṛh |
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
婆羅門 |
|
|
|
|
evaṃ |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
このように、かくの如き |
|
|
|
|
vādino |
vad |
形 |
in |
男 |
複 |
主 |
説者 |
|
|
|
|
evaṃ |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
このように、かくの如き |
|
|
|
|
diṭṭhino – |
dṛś |
形 |
in |
男 |
複 |
主 |
見ある |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
「比丘たちよ、一部の沙門婆羅門たちは、このように説き、このように見ます。 |
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|
1-8. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘yaṃ kiñcāyaṃ purisapuggalo paṭisaṃvedeti sukhaṃ vā dukkhaṃ vā
adukkhamasukhaṃ vā, sabbaṃ taṃ pubbekatahetu. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘yaṃ |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
対 |
(関係代名詞) |
|
|
|
|
kiñci |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
対 |
何らかの、何者であれ |
|
|
|
|
ayaṃ |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
purisa |
|
名 |
a |
男 |
持 |
人、男 |
|
|
|
|
puggalo |
|
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
人、個人 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
paṭisaṃvedeti |
prati-saṃ-vid 使 |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
経験する、感知する |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
sukhaṃ |
|
名形 |
a |
中 |
単 |
対 |
楽 |
|
|
|
|
vā |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
あるいは |
|
|
|
|
dukkhaṃ |
|
名形 |
a |
中 |
単 |
対 |
苦 |
|
|
|
|
vā |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
あるいは |
|
|
|
|
adukkhamasukhaṃ |
|
形 |
a |
中 |
単 |
対 |
不苦不楽 |
|
|
|
|
vā, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
あるいは |
|
|
|
|
sabbaṃ |
|
名形 |
代的 |
中 |
単 |
主 |
すべて |
|
|
|
|
taṃ |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
主 |
それ |
|
|
|
|
pubbe |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
先に、以前に |
|
|
|
|
kata |
kṛ |
過分 |
a |
‐ |
有(持) |
なされた |
|
|
|
|
hetu. |
hi |
名 |
u |
男→中 |
単 |
主 |
因 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
『およそ何であれ、この人間が感受するような楽、苦、あるいは不苦不楽、それはすべて過去において為された因あるものである。 |
|
|
|
メモ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
・文の前半は『中部』70「キーターギリ経」に同じ。 |
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1-9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iti purāṇānaṃ kammānaṃ tapasā byantībhāvā, navānaṃ kammānaṃ
akaraṇā, āyatiṃ anavassavo; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Iti |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
|
purāṇānaṃ |
|
名形 |
a |
中 |
複 |
属 |
昔の、以前の、古い |
|
|
|
|
kammānaṃ |
kṛ |
名 |
an |
中 |
複 |
属 |
業、行為 |
|
|
|
|
tapasā |
tap |
名 |
as |
中 |
単 |
具 |
熱、苦行 |
|
|
|
|
byantī |
|
名形 |
i |
中 |
依(属) |
遠い、終結、終末 |
|
|
|
|
bhāvā, |
bhū |
名 |
a |
男 |
単 |
奪 |
本性、状態 |
|
|
|
|
navānaṃ |
|
形 |
a |
中 |
複 |
属 |
新しい |
|
|
|
|
kammānaṃ |
kṛ |
名 |
an |
中 |
複 |
属 |
業、行為 |
|
|
|
|
akaraṇā, |
a-kṛ |
名 |
a |
中 |
単 |
奪 |
不作 |
|
|
|
|
āyatiṃ |
|
名 |
i |
女 |
単 |
副対 |
未来に |
|
|
|
|
anavassavo; |
an-ā-sru? |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
無流漏、無影響 |
|
|
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訳文 |
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それゆえ、古い業の苦行による終結状態により、新しい業の不作により、未来に影響がなくなるのである。 |
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メモ |
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・以下、『中部』14「小苦蘊経」にパラレル。 |
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1-10. |
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|
āyatiṃ anavassavā kammakkhayo; |
|
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
āyatiṃ |
|
名 |
i |
女 |
単 |
副対 |
未来に |
|
|
|
|
anavassavā |
an-ā-sru? |
名 |
a |
男 |
単 |
奪 |
無流漏、無影響 |
|
|
|
|
kamma |
kṛ |
名 |
an |
中 |
依(属) |
業、行為 |
|
|
|
|
khayo; |
kṣī |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
滅尽、尽滅 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
未来に影響がなくなることにより、業の滅尽がある。 |
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1-11. |
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kammakkhayā dukkhakkhayo; |
|
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|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
kamma |
kṛ |
名 |
an |
中 |
依(属) |
業、行為 |
|
|
|
|
khayā |
kṣī |
名 |
a |
男 |
単 |
奪 |
滅尽、尽滅 |
|
|
|
|
dukkha |
|
名形 |
a |
中 |
依(属) |
苦 |
|
|
|
|
khayo; |
kṣī |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
滅尽、尽滅 |
|
|
|
訳文 |
|
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|
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|
|
|
|
業の滅尽により、苦の滅尽がある。 |
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1-12. |
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|
dukkhakkhayā vedanākkhayo; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
dukkha |
|
名形 |
a |
中 |
依(属) |
苦 |
|
|
|
|
khayā |
kṣī |
名 |
a |
男 |
単 |
奪 |
滅尽、尽滅 |
|
|
|
|
vedanā |
vid |
名 |
ā |
女 |
依(属) |
受、感受、苦痛 |
|
|
|
|
khayo; |
kṣī |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
滅尽、尽滅 |
|
|
|
訳文 |
|
|
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|
|
|
|
苦の滅尽により、受の滅尽がある。 |
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1-13. |
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|
vedanākkhayā sabbaṃ dukkhaṃ nijjiṇṇaṃ bhavissatī’ti. |
|
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
vedanā |
vid |
名 |
ā |
女 |
依(属) |
受、感受、苦痛 |
|
|
|
|
khayā |
kṣī |
名 |
a |
男 |
単 |
奪 |
滅尽、尽滅 |
|
|
|
|
sabbaṃ |
|
名形 |
代的 |
中 |
単 |
主 |
すべて |
|
|
|
|
dukkhaṃ |
|
名形 |
a |
中 |
単 |
主 |
苦 |
|
|
|
|
nijjiṇṇaṃ |
nir-jṝ 使? |
過分 |
a |
中 |
単 |
主 |
尽滅した |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
bhavissatī’ |
bhū |
動 |
未 |
能 |
単 |
三 |
ある、なる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
ti. |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
受の滅尽により、あらゆる苦の滅尽があるであろう』と。 |
|
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1-14. |
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|
|
Evaṃvādino, bhikkhave, nigaṇṭhā. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Evaṃ |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
このように、かくの如き |
|
|
|
|
vādino, |
vad |
形 |
in |
男 |
複 |
主 |
説者 |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
nigaṇṭhā. |
|
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
人名、ニガンタ、ジャイナ教徒 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、ニガンタの徒輩たちはそのように言うのです。 |
|
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1-15. |
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|
|
|
‘‘Evaṃvādāhaṃ, bhikkhave, nigaṇṭhe upasaṅkamitvā evaṃ vadāmi
– |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Evaṃ |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
このように、かくの如き |
|
|
|
|
vāde |
vad |
名 |
a |
男 |
複 |
対 |
言葉 |
|
|
|
|
ahaṃ, |
|
代 |
代的 |
‐ |
単 |
主 |
私 |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
nigaṇṭhe |
|
名 |
a |
男 |
複 |
対 |
人名、ニガンタ、ジャイナ教徒 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
upasaṅkamitvā |
upa-saṃ-kram |
動 |
連 |
‐ |
‐ |
‐ |
近づく |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
evaṃ |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
このように、かくの如き |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
vadāmi – |
vad |
動 |
現 |
能 |
単 |
一 |
いう |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、私は、そのように言うニガンタの徒輩たちへ近づいてこのように言いました。 |
|
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1-16. |
|
|
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|
|
|
‘saccaṃ kira tumhe, āvuso nigaṇṭhā, evaṃvādino evaṃdiṭṭhino
– |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘saccaṃ |
|
名 |
a |
中 |
単 |
副対 |
まことに |
|
|
|
|
kira |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
伝え言う、〜という話だ |
|
|
|
|
tumhe, |
|
代 |
代的 |
‐ |
複 |
主 |
あなたたち |
|
|
|
|
āvuso |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
友よ |
|
|
|
|
nigaṇṭhā, |
|
名 |
a |
男 |
複 |
呼 |
人名、ニガンタ、ジャイナ教徒 |
|
|
|
|
evaṃ |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
このように、かくの如き |
|
|
|
|
vādino |
vad |
形 |
in |
男 |
複 |
主 |
説者 |
|
|
|
|
evaṃ |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
このように、かくの如き |
|
|
|
|
diṭṭhino – |
dṛś |
形 |
in |
男 |
複 |
主 |
見ある |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
『友なるニガンタの徒輩たちよ、あなたがたが、このように説き、このように見るというのはまことでしょうか。 |
|
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|
|
1-17. |
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
yaṃ kiñcāyaṃ purisapuggalo paṭisaṃvedeti sukhaṃ vā dukkhaṃ vā
adukkhamasukhaṃ vā, sabbaṃ taṃ pubbekatahetu. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
yaṃ kiñcāyaṃ
purisapuggalo paṭisaṃvedeti sukhaṃ vā dukkhaṃ vā adukkhamasukhaṃ vā, sabbaṃ
taṃ pubbekatahetu. (1-8.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
―およそ何であれ、この人間が感受するような楽、苦、あるいは不苦不楽、それはすべて過去において為された因あるものである。 |
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|
1-18. |
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
Iti purāṇānaṃ kammānaṃ tapasā byantībhāvā, navānaṃ kammānaṃ
akaraṇā, āyatiṃ anavassavo; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Iti purāṇānaṃ kammānaṃ
tapasā byantībhāvā, navānaṃ kammānaṃ akaraṇā, āyatiṃ anavassavo; (1-9.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
それゆえ、古い業の苦行による終結状態により、新しい業の不作により、未来に影響がなくなるのである。 |
|
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1-19. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
āyatiṃ anavassavā kammakkhayo; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
āyatiṃ anavassavā
kammakkhayo; (1-10.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
未来に影響がなくなることにより、業の滅尽がある。 |
|
|
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|
1-20. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kammakkhayā dukkhakkhayo; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
kammakkhayā
dukkhakkhayo; (1-11.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
業の滅尽により、苦の滅尽がある。 |
|
|
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|
1-21. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dukkhakkhayā vedanākkhayo; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
dukkhakkhayā
vedanākkhayo; (1-12.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
苦の滅尽により、受の滅尽がある。 |
|
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1-22. |
|
|
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|
|
|
|
|
|
vedanākkhayā sabbaṃ dukkhaṃ nijjiṇṇaṃ bhavissatī’ti? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
vedanākkhayā sabbaṃ
dukkhaṃ nijjiṇṇaṃ bhavissatī’ti? (1-13.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
受の滅尽により、一切苦の滅尽があるであろう―というように』と。 |
|
|
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1-23. |
|
|
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|
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|
|
|
Te ca me, bhikkhave, nigaṇṭhā evaṃ puṭṭhā ‘āmā’ti paṭijānanti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Te |
|
代 |
代的 |
男 |
複 |
主 |
それら、彼ら |
|
|
|
|
ca |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
me, |
|
代 |
代的 |
‐ |
単 |
具 |
私 |
|
|
|
|
bhikkhave, |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
複 |
呼 |
比丘 |
|
|
|
|
nigaṇṭhā |
|
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
人名、ニガンタ、ジャイナ教徒 |
|
|
|
|
evaṃ |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
このように、かくの如き |
|
|
|
|
puṭṭhā |
prach |
過分 |
a |
男 |
複 |
主 |
問われた |
|
|
|
|
‘āmā’ |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
然り |
|
|
|
|
ti |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
paṭijānanti. |
prati-jñā |
動 |
現 |
能 |
複 |
三 |
自称する、公言する、認める |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
比丘たちよ、私によってそのように問われた彼らニガンタの徒輩たちは、『然り』と認めました。 |
|
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1-24. |
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|
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|
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|
|
|
|
‘‘Tyāhaṃ evaṃ vadāmi – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Te |
|
代 |
代的 |
男 |
複 |
対 |
それら、彼ら |
|
|
|
|
ahaṃ |
|
代 |
代的 |
‐ |
単 |
主 |
私 |
|
|
|
|
evaṃ |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
このように、かくの如き |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
vadāmi – |
vad |
動 |
現 |
能 |
単 |
一 |
いう |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
私は彼らへ、このように言いました。 |
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
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|
1-25. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘kiṃ pana tumhe, āvuso nigaṇṭhā, jānātha – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘kiṃ |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
副対 |
何、なぜ、いかに |
|
|
|
|
pana |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
また、しかし、しからば、しかも、しかるに、さて |
|
|
|
|
tumhe, |
|
代 |
代的 |
‐ |
複 |
主 |
あなたたち |
|
|
|
|
āvuso |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
友よ |
|
|
|
|
nigaṇṭhā, |
|
名 |
a |
男 |
複 |
呼 |
人名、ニガンタ、ジャイナ教徒 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
jānātha – |
jñā |
動 |
現 |
能 |
複 |
二 |
知る |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
『しからば友なるニガンタの徒輩たちよ、あなたがたは、知っているのですか。 |
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1-26. |
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|
|
ahuvamheva mayaṃ pubbe, na nāhuvamhā’ti? |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
ahuvamha |
bhū |
動 |
ア |
能 |
複 |
一 |
ある、なる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
eva |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
まさに、のみ、じつに |
|
|
|
|
mayaṃ |
|
代 |
代的 |
‐ |
複 |
主 |
私たち |
|
|
|
|
pubbe, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
前に、以前に |
|
|
|
|
na |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない |
|
|
|
|
na |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない |
|
|
|
|
ahuvamhā’ |
同上 |
|
|
|
|
ti? |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
―かつて我々は存在した。存在しなかったのではない―と』 |
|
|
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1-27. |
|
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|
|
|
|
|
‘No hidaṃ, āvuso’. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘No |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない |
|
|
|
|
hi |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
じつに、なぜなら |
|
|
|
|
idaṃ, |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
āvuso’. |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
友よ |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
『じつに友よ、それは否です』 |
|
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|
1-28. |
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|
|
|
|
|
‘‘‘Kiṃ pana tumhe, āvuso nigaṇṭhā, jānātha – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘‘Kiṃ pana tumhe,
āvuso nigaṇṭhā, jānātha – (1-25.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
『しからば友なるニガンタの徒輩たちよ、あなたがたは、知っているのですか。 |
|
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1-29. |
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|
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|
|
|
akaramheva mayaṃ pubbe pāpakammaṃ, na nākaramhā’ti? |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
akaramha |
a-kṛ |
動 |
ア |
能 |
複 |
一 |
なす |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
eva |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
まさに、のみ、じつに |
|
|
|
|
mayaṃ |
|
代 |
代的 |
‐ |
複 |
主 |
私たち |
|
|
|
|
pubbe |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
前に、以前に |
|
|
|
|
pāpa |
|
名形 |
a |
中 |
持 |
悪 |
|
|
|
|
kammaṃ, |
kṛ |
名 |
an |
中 |
単 |
対 |
業 |
|
|
|
|
na |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない |
|
|
|
|
na |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない |
|
|
|
|
akaramhā’ |
同上 |
|
|
|
|
ti? |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
―かつて我々は悪業をなした。なさなかったのではない―と』 |
|
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|
|
1-30. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘No hidaṃ, āvuso’. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘No hidaṃ, āvuso’.
(1-27.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
『じつに友よ、それは否です』 |
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|
1-31. |
|
|
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|
|
‘‘‘Kiṃ pana tumhe, āvuso nigaṇṭhā, jānātha – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘‘Kiṃ pana tumhe,
āvuso nigaṇṭhā, jānātha – (1-25.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
『しからば友なるニガンタの徒輩たちよ、あなたがたは、知っているのですか。 |
|
|
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|
1-32. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
evarūpaṃ vā evarūpaṃ vā pāpakammaṃ akaramhā’ti? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
evarūpaṃ |
|
形 |
a |
中 |
単 |
対 |
かくのごとき |
|
|
|
|
vā |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
あるいは |
|
|
|
|
evarūpaṃ |
|
形 |
a |
中 |
単 |
対 |
かくのごとき |
|
|
|
|
vā |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
あるいは |
|
|
|
|
pāpa |
|
名形 |
a |
中 |
持 |
悪 |
|
|
|
|
kammaṃ |
kṛ |
名 |
an |
中 |
単 |
対 |
業 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
akaramhā’ |
a-kṛ |
動 |
ア |
能 |
複 |
一 |
なす |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
ti? |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
―我々はかくのごとき、あるいはかくのごとき悪業をなした―と』 |
|
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|
|
|
|
|
1-33. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘No hidaṃ, āvuso’. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘No hidaṃ, āvuso’.
(1-27.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
『じつに友よ、それは否です』 |
|
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|
|
1-34. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘‘Kiṃ pana tumhe, āvuso nigaṇṭhā, jānātha – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘‘Kiṃ pana tumhe,
āvuso nigaṇṭhā, jānātha – (1-25.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
『しからば友なるニガンタの徒輩たちよ、あなたがたは、知っているのですか。 |
|
|
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|
1-35. |
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
ettakaṃ vā dukkhaṃ nijjiṇṇaṃ, ettakaṃ vā dukkhaṃ nijjīretabbaṃ,
ettakamhi vā dukkhe nijjiṇṇe sabbaṃ dukkhaṃ nijjiṇṇaṃ bhavissatī’ti? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
ettakaṃ |
|
形 |
a |
中 |
単 |
主 |
これだけ |
|
|
|
|
vā |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
あるいは |
|
|
|
|
dukkhaṃ |
|
名形 |
a |
中 |
単 |
主 |
苦 |
|
|
|
|
nijjiṇṇaṃ, |
nir-jṝ |
過分 |
a |
中 |
単 |
主 |
滅尽した |
|
|
|
|
ettakaṃ |
|
形 |
a |
中 |
単 |
主 |
これだけ |
|
|
|
|
vā |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
あるいは |
|
|
|
|
dukkhaṃ |
|
名形 |
a |
中 |
単 |
主 |
苦 |
|
|
|
|
nijjīretabbaṃ, |
nir-jṝ |
未分 |
a |
中 |
単 |
主 |
滅尽されるべき |
|
|
|
|
ettakamhi |
|
形 |
a |
中 |
単 |
処 |
これだけ |
|
|
|
|
vā |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
あるいは |
|
|
|
|
dukkhe |
|
名形 |
a |
中 |
単 |
処 |
苦 |
|
|
|
|
nijjiṇṇe |
nir-jṝ |
過分 |
a |
中 |
単 |
処 |
滅尽した |
|
|
|
|
sabbaṃ |
|
名形 |
代的 |
中 |
単 |
主 |
すべて |
|
|
|
|
dukkhaṃ |
|
名形 |
a |
中 |
単 |
主 |
苦 |
|
|
|
|
nijjiṇṇaṃ |
nir-jṝ |
過分 |
a |
中 |
単 |
主 |
滅尽した |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
bhavissatī’ |
bhū |
動 |
未 |
能 |
単 |
三 |
ある、なる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
ti? |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
―これだけの苦が滅尽した。これだけの苦が滅尽されるべきである。あるいは、これだけの苦の滅尽のうえに、一切苦の滅尽があろう―と』 |
|
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|
1-36. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘No hidaṃ, āvuso’. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘No hidaṃ, āvuso’.
(1-27.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
『じつに友よ、それは否です』 |
|
|
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|
|
1-37. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘‘Kiṃ pana tumhe, āvuso nigaṇṭhā, jānātha – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘‘Kiṃ pana tumhe,
āvuso nigaṇṭhā, jānātha – (1-25.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
『しからば友なるニガンタの徒輩たちよ、あなたがたは、知っているのですか。 |
|
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1-38. |
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|
diṭṭheva dhamme akusalānaṃ dhammānaṃ pahānaṃ, kusalānaṃ
dhammānaṃ upasampada’nti? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
diṭṭhe |
dṛś |
過分 |
a |
男中 |
単 |
処 |
見られた、見、所見 |
|
|
|
|
eva |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
まさに、のみ、じつに |
|
|
|
|
dhamme |
dhṛ |
名 |
a |
男中 |
単 |
処 |
法 →現法、現世 |
|
|
|
|
akusalānaṃ |
|
形 |
a |
男 |
複 |
属 |
不善の |
|
|
|
|
dhammānaṃ |
dhṛ |
名 |
a |
男 |
複 |
属 |
法 |
|
|
|
|
pahānaṃ, |
pra-hā |
名 |
a |
中 |
単 |
対 |
捨断 |
|
|
|
|
kusalānaṃ |
|
形 |
a |
男 |
複 |
属 |
よき、善巧の |
|
|
|
|
dhammānaṃ |
dhṛ |
名 |
a |
男 |
複 |
属 |
法 |
|
|
|
|
upasampada’n |
upa-saṃ-pad |
名 |
ā |
女 |
単 |
対 |
具足、受戒 |
|
|
|
|
ti? |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
現法における不善の諸法の捨断を、また善なる諸法の具足を』 |
|
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|
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|
|
1-39. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘No hidaṃ, āvuso’. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘No hidaṃ, āvuso’.
(1-27.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
『じつに友よ、それは否です』 |
|
|
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|
2-1. |
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2. ‘‘Iti kira tumhe, āvuso nigaṇṭhā, na jānātha – |
|
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Iti |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
|
kira |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
伝え言う、〜という話だ |
|
|
|
|
tumhe, |
|
代 |
代的 |
‐ |
複 |
主 |
あなたたち |
|
|
|
|
āvuso |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
友よ |
|
|
|
|
nigaṇṭhā, |
|
名 |
a |
男 |
複 |
呼 |
人名、ニガンタ/ジャイナ教徒 |
|
|
|
|
na |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
jānātha – |
jñā |
動 |
現 |
能 |
複 |
二 |
知る |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
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|
|
『友なるニガンタの徒輩たちよ、こういうのですね。あなたがたは、知らない。 |
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2-2. |
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|
ahuvamheva mayaṃ pubbe, na nāhuvamhāti, na jānātha – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
ahuvamheva mayaṃ
pubbe, na nāhuvamhāti, (1-26.) |
|
|
|
|
na jānātha – (2-1.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
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|
|
―かつて我々は存在した。存在しなかったのではない―とは。〔また〕あなたがたは知らない。 |
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2-3. |
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akaramheva mayaṃ pubbe pāpakammaṃ, na nākaramhāti, na jānātha
– |
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
akaramheva mayaṃ pubbe
pāpakammaṃ na nākaramhāti, (1-29.) |
|
|
|
|
na jānātha – (2-1.) |
|
|
|
訳文 |
|
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|
|
―かつて我々は悪業をなした。なさなかったのではない―とは。〔また〕あなたがたは知らない。 |
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2-4. |
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evarūpaṃ vā evarūpaṃ vā pāpakammaṃ akaramhāti, na jānātha
– |
|
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|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
evarūpaṃ vā evarūpaṃ
vā pāpakammaṃ akaramhāti, (1-32.) |
|
|
|
|
na jānātha – (2-1.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
―我々はかくのごとき、あるいはかくのごとき悪業をなした―とは。〔また〕あなたがたは知らない。 |
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2-5. |
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|
ettakaṃ vā dukkhaṃ nijjiṇṇaṃ, ettakaṃ vā dukkhaṃ nijjīretabbaṃ,
ettakamhi vā dukkhe nijjiṇṇe sabbaṃ dukkhaṃ nijjiṇṇaṃ bhavissatīti, na
jānātha – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
ettakaṃ vā dukkhaṃ
nijjiṇṇaṃ, ettakaṃ vā dukkhaṃ nijjīretabbaṃ, ettakamhi vā dukkhe nijjiṇṇe
sabbaṃ dukkhaṃ nijjiṇṇaṃ bhavissatīti, (1-35.) |
|
|
|
|
na jānātha – (2-1.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
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|
|
|
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|
|
―これだけの苦が滅尽した。これだけの苦が滅尽されるべきである。あるいは、これだけの苦の滅尽のうえに、一切苦の滅尽があろう―とは。〔また〕あなたがたは知らない。 |
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2-6. |
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|
diṭṭheva dhamme akusalānaṃ dhammānaṃ pahānaṃ, kusalānaṃ
dhammānaṃ upasampadaṃ; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
diṭṭheva dhamme
akusalānaṃ dhammānaṃ pahānaṃ, kusalānaṃ dhammānaṃ upasampadaṃ; (1-38.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
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|
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|
|
|
|
現法における不善の諸法の捨断を、また善なる諸法の具足を。 |
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2-7. |
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evaṃ sante āyasmantānaṃ nigaṇṭhānaṃ na kallamassa veyyākaraṇāya
– |
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
evaṃ |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
このように、かくの如き |
|
|
|
|
sante |
as |
現分 |
a |
中 |
単 |
処 |
ある、なる |
|
|
|
|
āyasmantānaṃ |
|
形 |
ant |
男 |
複 |
属 |
尊者、具寿 |
|
|
|
|
nigaṇṭhānaṃ |
|
名 |
a |
男 |
複 |
属 |
人名、ニガンタ/ジャイナ教徒 |
|
|
|
|
na |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない |
|
|
|
|
kallam |
|
形 |
a |
中 |
単 |
主 |
よい、正しい、美しい、賢い |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
assa |
as |
動 |
願 |
能 |
単 |
三 |
ある、なる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
veyyākaraṇāya
– |
vi-ā-kṛ |
名 |
a |
中 |
単 |
与 |
授記、解説、解答 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
そのようであるならば、ニガンタの徒輩たる尊者がたの〔この言葉は〕、解答として不適切なのではありませんか。 |
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2-8. |
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|
yaṃ kiñcāyaṃ purisapuggalo paṭisaṃvedeti sukhaṃ vā dukkhaṃ vā
adukkhamasukhaṃ vā, sabbaṃ taṃ pubbekatahetu. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
yaṃ kiñcāyaṃ
purisapuggalo paṭisaṃvedeti sukhaṃ vā dukkhaṃ vā adukkhamasukhaṃ vā, sabbaṃ
taṃ pubbekatahetu. (1-8.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
―およそ何であれ、この人間が感受するような楽、苦、あるいは不苦不楽、それは過去において為された因あるものである。 |
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2-9. |
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|
Iti purāṇānaṃ kammānaṃ tapasā byantībhāvā, navānaṃ kammānaṃ
akaraṇā, āyatiṃ anavassavo; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Iti purāṇānaṃ kammānaṃ
tapasā byantībhāvā, navānaṃ kammānaṃ akaraṇā, āyatiṃ anavassavo; (1-9.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
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|
|
|
|
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|
それゆえ、古い業の苦行による終結状態により、新しい業の不作により、未来に影響がなくなるのである。 |
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2-10. |
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|
|
|
āyatiṃ anavassavā kammakkhayo; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
āyatiṃ anavassavā
kammakkhayo; (1-10.) |
|
|
|
訳文 |
|
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|
未来に影響がなくなることにより、業の滅尽がある。 |
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2-11. |
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|
kammakkhayā dukkhakkhayo; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
kammakkhayā
dukkhakkhayo; (1-11.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
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|
|
業の滅尽により、苦の滅尽がある。 |
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2-12. |
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|
dukkhakkhayā vedanākkhayo; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
dukkhakkhayā
vedanākkhayo; (1-12.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
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|
|
|
苦の滅尽により、受の滅尽がある。 |
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2-13. |
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|
|
|
|
vedanākkhayā sabbaṃ dukkhaṃ nijjiṇṇaṃ bhavissatī’’ti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
vedanākkhayā sabbaṃ
dukkhaṃ nijjiṇṇaṃ bhavissatī’’ti. (1-13.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
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|
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|
|
|
|
受の滅尽により、一切苦の滅尽があるであろう―と〔いう言葉は〕。 |
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2-14. |
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|
‘‘Sace pana tumhe, āvuso nigaṇṭhā, jāneyyātha – |
|
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Sace |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
もし |
|
|
|
|
pana |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
また、しかし、しからば、しかも、しかるに、さて |
|
|
|
|
tumhe, |
|
代 |
代的 |
‐ |
複 |
主 |
あなたたち |
|
|
|
|
āvuso |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
友よ |
|
|
|
|
nigaṇṭhā, |
|
名 |
a |
男 |
複 |
呼 |
人名、ニガンタ、ジャイナ教徒 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
jāneyyātha – |
jñā |
動 |
願 |
能 |
複 |
二 |
知る |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
しかるに友なるニガンタの徒輩たちよ、もしあなたがたが知っているとしましょう。 |
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|
2-15. |
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|
ahuvamheva mayaṃ pubbe, na nāhuvamhāti, jāneyyātha – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
ahuvamheva mayaṃ
pubbe, na nāhuvamhāti, (1-26.) |
|
|
|
|
jāneyyātha – (2-14.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
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|
|
|
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|
|
―かつて我々は存在した。存在しなかったのではない―とは。〔また〕知っているとしましょう。 |
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2-16. |
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|
akaramheva mayaṃ pubbe pāpakammaṃ, na nākaramhāti, jāneyyātha
– |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
akaramheva mayaṃ pubbe
pāpakammaṃ na nākaramhāti, (1-29.) |
|
|
|
|
jāneyyātha – (2-14.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
―かつて我々は悪業をなした。なさなかったのではない―とは。〔また〕知っているとしましょう。 |
|
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2-17. |
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|
evarūpaṃ vā evarūpaṃ vā pāpakammaṃ akaramhāti, jāneyyātha
– |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
evarūpaṃ vā evarūpaṃ
vā pāpakammaṃ akaramhāti, (1-32.) |
|
|
|
|
jāneyyātha – (2-14.) |
|
|
|
訳文 |
|
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|
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|
―我々はかくのごとき、あるいはかくのごとき悪業をなした―とは。〔また〕知っているとしましょう。 |
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2-18. |
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|
ettakaṃ vā dukkhaṃ nijjiṇṇaṃ, ettakaṃ vā dukkhaṃ nijjīretabbaṃ,
ettakamhi vā dukkhe nijjiṇṇe sabbaṃ dukkhaṃ nijjiṇṇaṃ bhavissatīti,
jāneyyātha – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
ettakaṃ vā dukkhaṃ
nijjiṇṇaṃ, ettakaṃ vā dukkhaṃ nijjīretabbaṃ, ettakamhi vā dukkhe nijjiṇṇe
sabbaṃ dukkhaṃ nijjiṇṇaṃ bhavissatīti, (1-35.) |
|
|
|
|
jāneyyātha – (2-14.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
―これだけの苦が滅尽した。これだけの苦が滅尽されるべきである。あるいは、これだけの苦の滅尽のうえに、一切苦の滅尽があろう―とは。〔また〕知っているとしましょう。 |
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2-19. |
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|
|
diṭṭheva dhamme akusalānaṃ dhammānaṃ pahānaṃ, kusalānaṃ
dhammānaṃ upasampadaṃ; |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
diṭṭheva dhamme akusalānaṃ dhammānaṃ pahānaṃ, kusalānaṃ
dhammānaṃ upasampadaṃ; (1-38.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
現法における不善の諸法の捨断を、また善なる諸法の具足を。 |
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2-20. |
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evaṃ sante āyasmantānaṃ nigaṇṭhānaṃ kallamassa veyyākaraṇāya
– |
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evaṃ sante āyasmantānaṃ nigaṇṭhānaṃ kallamassa veyyākaraṇāya –
(2-7.) |
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訳文 |
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そのようであるならば、ニガンタの徒輩たる尊者がたの〔この言葉は〕、解答として適切なのですが。 |
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2-21. |
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yaṃ kiñcāyaṃ purisapuggalo paṭisaṃvedeti sukhaṃ vā dukkhaṃ vā
adukkhamasukhaṃ vā, sabbaṃ taṃ pubbekatahetu. |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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yaṃ kiñcāyaṃ
purisapuggalo paṭisaṃvedeti sukhaṃ vā dukkhaṃ vā adukkhamasukhaṃ vā, sabbaṃ
taṃ pubbekatahetu. (1-8.) |
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訳文 |
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―およそ何であれ、この人間が感受するような楽、苦、あるいは不苦不楽、それはすべて過去において為された因あるものである。 |
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2-22. |
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Iti purāṇānaṃ kammānaṃ tapasā byantībhāvā, navānaṃ kammānaṃ
akaraṇā, āyatiṃ anavassavo; |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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Iti purāṇānaṃ kammānaṃ
tapasā byantībhāvā, navānaṃ kammānaṃ akaraṇā, āyatiṃ anavassavo; (1-9.) |
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訳文 |
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それゆえ、古い業の苦行による終結状態により、新しい業の不作により、未来に影響がなくなるのである。 |
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2-23. |
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āyatiṃ anavassavā kammakkhayo; |
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語 |
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品詞 |
語基 |
性 |
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格 |
意味 |
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āyatiṃ anavassavā
kammakkhayo; (1-10.) |
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訳文 |
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未来に影響がなくなることにより、業の滅尽がある。 |
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2-24. |
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kammakkhayā dukkhakkhayo; |
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語 |
語根 |
品詞 |
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意味 |
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kammakkhayā
dukkhakkhayo; (1-11.) |
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訳文 |
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業の滅尽により、苦の滅尽がある。 |
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2-25. |
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dukkhakkhayā vedanākkhayo; |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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dukkhakkhayā
vedanākkhayo; (1-12.) |
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訳文 |
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苦の滅尽により、受の滅尽がある。 |
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2-26. |
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vedanākkhayā sabbaṃ dukkhaṃ nijjiṇṇaṃ bhavissatī’’ti. |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
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格 |
意味 |
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vedanākkhayā sabbaṃ
dukkhaṃ nijjiṇṇaṃ bhavissatī’’ti. (1-13.) |
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訳文 |
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受の滅尽により、一切苦の滅尽があるであろう―と〔いう言葉は〕。 |
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