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|
|
Sukhallikānuyogo |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Sukhallika |
|
形 |
a |
‐ |
依(属) |
享楽の、快楽の |
|
|
|
|
anuyogo |
anu-yuj |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
実践、従事 →安楽行 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
【安楽行】 |
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|
183-1. |
|
|
|
|
|
|
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|
|
183. ‘‘Ṭhānaṃ kho panetaṃ, cunda, vijjati yaṃ aññatitthiyā
paribbājakā evaṃ vadeyyuṃ – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Ṭhānaṃ |
sthā |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
場所、状態、理由、原因、道理 |
|
|
|
|
kho |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
じつに、たしかに |
|
|
|
|
pana |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
また、しかし、しからば、しかも、しかるに、さて |
|
|
|
|
etaṃ, |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
cunda, |
|
名 |
a |
男 |
単 |
呼 |
人名、チュンダ |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
vijjati |
vid 受 |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
知られる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
yaṃ |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
主 |
(関係代名詞) |
|
|
|
|
añña |
|
形 |
代的 |
‐ |
持 |
他の、異なる |
|
|
|
|
titthiyā |
|
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
外道、異学 |
|
|
|
|
paribbājakā |
pari-vraj |
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
遍歴行者 |
|
|
|
|
evaṃ |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
このように、かくの如き |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
vadeyyuṃ – |
vad |
動 |
願 |
能 |
複 |
三 |
いう |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
さてチュンダよ、異学外道の遍歴行者たちがこのように言うような、このことが知られます。 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
183-2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘sukhallikānuyogamanuyuttā samaṇā sakyaputtiyā
viharantī’ti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘sukhallika |
|
形 |
a |
‐ |
依(属) |
享楽の、快楽の |
|
|
|
|
anuyogam |
anu-yuj |
名 |
a |
男 |
単 |
対 |
実践、従事 →安楽行 |
|
|
|
|
anuyuttā |
anu-yuj |
過分 |
a |
男 |
複 |
主 |
実践した、従事した |
|
|
|
|
samaṇā |
śram |
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
沙門 |
|
|
|
|
sakya |
|
名 |
a |
男 |
依(属) |
釈迦、釈子、釈族 |
|
|
|
|
puttiyā |
|
形? |
a |
男 |
複 |
主 |
息子の? →釈子の |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
viharantī’ |
vi-hṛ |
動 |
現 |
能 |
複 |
三 |
住する |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
ti. |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
『釈子の沙門たちは、安楽行に従事して住している』と。 |
|
|
|
|
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|
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|
|
|
|
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|
|
|
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|
|
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|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
183-3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Evaṃvādino [vadamānā (syā.)], cunda, aññatitthiyā paribbājakā
evamassu vacanīyā – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Evaṃ |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
このように、かくの如き |
|
|
|
|
vādino, |
vad |
in |
形 |
男 |
複 |
主 |
説者 |
|
|
|
|
cunda, |
|
名 |
a |
男 |
単 |
呼 |
人名、チュンダ |
|
|
|
|
añña |
|
形 |
代的 |
‐ |
持 |
他の、異なる |
|
|
|
|
titthiyā |
|
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
外道、異学 |
|
|
|
|
paribbājakā |
pari-vraj |
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
遍歴行者 |
|
|
|
|
evam |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
このように、かくの如き |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
assu |
as |
動 |
願 |
能 |
複 |
三 |
ある、なる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
vacanīyā – |
vac |
未分 |
a |
男 |
複 |
主 |
いわれるべき |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
チュンダよ、このようにいう異学外道の遍歴行者たちは、このように言われるべきです。 |
|
|
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|
|
183-4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘katamo so, āvuso, sukhallikānuyogo? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘katamo |
|
形 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
いずれが、どちらが |
|
|
|
|
so, |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
それ、彼 |
|
|
|
|
āvuso, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
友よ |
|
|
|
|
sukhallika |
|
形 |
a |
‐ |
依(属) |
享楽の、快楽の |
|
|
|
|
anuyogo? |
anu-yuj |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
実践、従事 →安楽行 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
『友よ、その安楽行とは、どれのことですか。 |
|
|
|
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|
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|
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|
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|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
183-5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sukhallikānuyogā hi bahū anekavihitā nānappakārakā’ti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Sukhallika |
|
形 |
a |
‐ |
依(属) |
享楽の、快楽の |
|
|
|
|
anuyogā |
anu-yuj |
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
実践、従事 →安楽行 |
|
|
|
|
hi |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
じつに、なぜなら |
|
|
|
|
bahū |
|
形 |
u |
男 |
複 |
主 |
多くの |
|
|
|
|
aneka |
|
形 |
代的 |
‐ |
持 |
一つならぬ |
|
|
|
|
vihitā |
vi-dhā |
過分 |
a |
男 |
複 |
主 |
置かれた、整備された →種々の |
|
|
|
|
nāna |
|
形 |
a |
‐ |
持 |
種々に |
|
|
|
|
pakārakā’ |
|
形 |
a |
男 |
複 |
主 |
種類の |
|
|
|
|
ti. |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
なんとなれば、多くの、種々の、多種の安楽行があるのですから』と。 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
183-6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘Cattārome, cunda, sukhallikānuyogā hīnā gammā pothujjanikā
anariyā anatthasaṃhitā na nibbidāya na virāgāya na nirodhāya na upasamāya na
abhiññāya na sambodhāya na nibbānāya saṃvattanti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Cattāro |
|
数 |
特 |
男 |
複 |
主 |
四 |
|
|
|
|
ime, |
|
代 |
代的 |
男 |
複 |
主 |
これら |
|
|
|
|
cunda, |
|
名 |
a |
男 |
単 |
呼 |
人名、チュンダ |
|
|
|
|
sukhallika |
|
形 |
a |
‐ |
依(属) |
享楽の、快楽の |
|
|
|
|
anuyogā |
anu-yuj |
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
実践、従事 →安楽行 |
|
|
|
|
hīnā |
hā |
過分 |
a |
男 |
複 |
主 |
捨てられた、劣った |
|
|
|
|
gammā |
|
形 |
a |
男 |
複 |
主 |
村の、野卑な |
|
|
|
|
pothujjanikā |
|
形 |
a |
男 |
複 |
主 |
凡夫の |
|
|
|
|
anariyā |
|
形 |
a |
男 |
複 |
主 |
聖ならぬ |
|
|
|
|
anattha |
|
名 |
a |
男 |
依(具) |
無義、無益 |
|
|
|
|
saṃhitā |
saṃ-dhā |
過分 |
a |
男 |
複 |
主 |
伴った、具した |
|
|
|
|
na |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない |
|
|
|
|
nibbidāya |
nir-vid |
名 |
ā |
女 |
単 |
与 |
厭、厭離、厭悪、厭逆 |
|
|
|
|
na |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない |
|
|
|
|
virāgāya |
|
名 |
a |
男 |
単 |
与 |
離貧、離、遠離、離欲、離貧者 |
|
|
|
|
na |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない |
|
|
|
|
nirodhāya |
ni-rudh 受 |
名 |
a |
男 |
単 |
与 |
滅、滅尽 |
|
|
|
|
na |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない |
|
|
|
|
upasamāya |
upa-śam |
名 |
a |
男 |
単 |
与 |
寂静、寂止、休息、止息 |
|
|
|
|
na |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない |
|
|
|
|
abhiññāya |
abhi-jñā |
名 |
ā |
女 |
単 |
与 |
神通、証知 |
|
|
|
|
na |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない |
|
|
|
|
sambodhāya |
saṃ-budh |
名 |
a |
男 |
単 |
与 |
正覚、等覚 |
|
|
|
|
na |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない |
|
|
|
|
nibbānāya |
|
名 |
a |
男 |
単 |
与 |
涅槃、寂滅 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
saṃvattanti. |
saṃ-vṛt |
動 |
現 |
能 |
複 |
三 |
転起する、作用する、導く |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
チュンダよ、これら四つの安楽行は、劣った、野卑な、凡夫の、聖ならぬ、義を伴わない、厭悪、離貪、滅尽、寂静、神通、正覚、涅槃のためにならないものです。 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
183-7. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katame cattāro? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Katame |
|
形 |
代的 |
男 |
複 |
主 |
いずれが、どちらが |
|
|
|
|
cattāro? |
|
数 |
特 |
男 |
複 |
主 |
四 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
どのような四つでしょうか。 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
183-8. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘Idha, cunda, ekacco bālo pāṇe vadhitvā vadhitvā attānaṃ
sukheti pīṇeti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Idha, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ここに、この世で、いま、さて |
|
|
|
|
cunda, |
|
名 |
a |
男 |
単 |
呼 |
人名、チュンダ |
|
|
|
|
ekacco |
|
形 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
とある |
|
|
|
|
bālo |
|
形 |
a |
男 |
単 |
主 |
愚かな、無知の |
|
|
|
|
pāṇe |
pra-an |
名 |
a |
男 |
複 |
対 |
生き物 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
vadhitvā |
vadh |
動 |
連 |
‐ |
‐ |
‐ |
殺す、殺害する、打つ |
|
|
|
|
vadhitvā |
同上 |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
attānaṃ |
|
名 |
an |
男 |
単 |
対 |
自分、自己 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
sukheti |
|
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
楽しむ、喜ぶ |
|
|
|
|
pīṇeti. |
|
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
喜ばせる、満足させる |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
チュンダよ、ここに、とある愚かな者が生き物を次々と殺して、自分を楽しませ、喜ばせている〔としましょう〕。 |
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
183-9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ayaṃ paṭhamo sukhallikānuyogo. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Ayaṃ |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
paṭhamo |
|
形 |
a |
男 |
単 |
主 |
第一の |
|
|
|
|
sukhallika |
|
形 |
a |
‐ |
依(属) |
享楽の、快楽の |
|
|
|
|
anuyogo. |
anu-yuj |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
実践、従事 →安楽行 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
これが、第一の安楽行です。 |
|
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
183-10. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘Puna caparaṃ, cunda, idhekacco adinnaṃ ādiyitvā ādiyitvā
attānaṃ sukheti pīṇeti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Puna |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
さらに、ふたたび |
|
|
|
|
ca |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
aparaṃ, |
|
形 |
代的 |
中 |
単 |
副対 |
後の、次の、他の |
|
|
|
|
cunda, idhekacco adinnaṃ ādiyitvā ādiyitvā attānaṃ
sukheti pīṇeti. (183-8.) |
|
|
|
|
adinnaṃ |
a-dā |
過分 |
a |
中 |
単 |
対 |
与えられないもの |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
ādiyitvā |
ā-dā |
動 |
連 |
‐ |
‐ |
‐ |
取る |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
さらにまたチュンダよ、ここに、とある者が、与えられていない物を次々と取って、自分を楽しませ、喜ばせている〔としましょう〕。 |
|
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|
183-11. |
|
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|
|
Ayaṃ dutiyo sukhallikānuyogo. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Ayaṃ |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
dutiyo |
|
名形 |
a |
男 |
単 |
主 |
第二の |
|
|
|
|
sukhallika |
|
形 |
a |
‐ |
依(属) |
享楽の、快楽の |
|
|
|
|
anuyogo. |
anu-yuj |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
実践、従事 →安楽行 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
これが、第二の安楽行です。 |
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|
183-12. |
|
|
|
|
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|
‘‘Puna caparaṃ, cunda, idhekacco musā bhaṇitvā bhaṇitvā attānaṃ
sukheti pīṇeti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Puna caparaṃ, cunda,
idhekacco musā bhaṇitvā bhaṇitvā attānaṃ sukheti pīṇeti. (183-10.) |
|
|
|
|
musā |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
偽って |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
bhaṇitvā |
bhaṇ |
動 |
連 |
‐ |
‐ |
‐ |
話す、語る |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
さらにまたチュンダよ、ここに、とある者が、次々と偽って語り、自分を楽しませ、喜ばせている〔としましょう〕。 |
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|
183-13. |
|
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|
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|
|
|
Ayaṃ tatiyo sukhallikānuyogo. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Ayaṃ |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
tatiyo |
|
形 |
a |
男 |
単 |
主 |
第三の |
|
|
|
|
sukhallika |
|
形 |
a |
‐ |
依(属) |
享楽の、快楽の |
|
|
|
|
anuyogo. |
anu-yuj |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
実践、従事 →安楽行 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
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|
|
これが、第三の安楽行です。 |
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|
183-14. |
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|
|
‘‘Puna caparaṃ, cunda, idhekacco pañcahi kāmaguṇehi samappito
samaṅgībhūto paricāreti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Puna caparaṃ, cunda,
idhekacco (183-10.) |
|
|
|
|
pañcahi |
|
数 |
特 |
‐ |
複 |
具 |
五 |
|
|
|
|
kāma |
|
名 |
a |
男中 |
依(属) |
欲、愛欲、欲念、欲情、欲楽 |
|
|
|
|
guṇehi |
|
名 |
a |
男 |
複 |
具 |
徳、種類 →五妙欲、五種欲 |
|
|
|
|
samappito |
saṃ-ṛ 使 |
過分 |
a |
男 |
単 |
主 |
引き渡された、与えられた、具備した |
|
|
|
|
samaṅgī |
|
形 |
in |
‐ |
持 |
具足した |
|
|
|
|
bhūto |
bhū |
過分 |
a |
男 |
単 |
主 |
真実、存在、生物、鬼神、漏尽者 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
paricāreti. |
pari-car 使 |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
奉仕させる、尊敬させる、楽しむ、ふける |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
さらにまたチュンダよ、ここに、とある者が、五妙欲を具備し、具足して、ふける〔としましょう〕。 |
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|
|
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|
|
183-15. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ayaṃ catuttho sukhallikānuyogo. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Ayaṃ |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
catuttho |
|
形 |
a |
男 |
単 |
主 |
第四の |
|
|
|
|
sukhallika |
|
形 |
a |
‐ |
依(属) |
享楽の、快楽の |
|
|
|
|
anuyogo. |
anu-yuj |
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
実践、従事 →安楽行 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
これが、第四の安楽行です。 |
|
|
|
|
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|
|
183-16. |
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
‘‘Ime kho, cunda, cattāro sukhallikānuyogā hīnā gammā
pothujjanikā anariyā anatthasaṃhitā na nibbidāya na virāgāya na nirodhāya na
upasamāya na abhiññāya na sambodhāya na nibbānāya saṃvattanti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Ime kho, cunda, cattāro
sukhallikānuyogā hīnā gammā pothujjanikā anariyā anatthasaṃhitā na nibbidāya
na virāgāya na nirodhāya na upasamāya na abhiññāya na sambodhāya na nibbānāya
saṃvattanti. (183-6.) |
|
|
|
|
kho, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
じつに、たしかに |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
チュンダよ、これら四つの安楽行は、劣った、野卑な、凡夫の、聖ならぬ、義を伴わない、厭悪、離貪、滅尽、寂静、神通、正覚、涅槃のためにならないものです。 |
|
|
|
|
|
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|
183-17. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
‘‘Ṭhānaṃ kho panetaṃ, cunda, vijjati yaṃ aññatitthiyā
paribbājakā evaṃ vadeyyuṃ – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Ṭhānaṃ kho panetaṃ, cunda, vijjati yaṃ aññatitthiyā
paribbājakā evaṃ vadeyyuṃ – (183-1.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
さてチュンダよ、異学外道の遍歴行者たちがこのように言うような、このことが知られます。 |
|
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|
183-18. |
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
‘‘ime cattāro sukhallikānuyoge anuyuttā samaṇā sakyaputtiyā
viharantī’ti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘ime |
|
代 |
代的 |
男 |
複 |
対 |
これら |
|
|
|
|
cattāro |
|
数 |
特 |
男 |
複 |
対 |
四 |
|
|
|
|
sukhallikānuyoge anuyuttā samaṇā
sakyaputtiyā viharantī’ti. (183-2.) |
|
|
|
|
anuyoge |
anu-yuj |
名 |
a |
男 |
複 |
対 |
実践、従事 →安楽行 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
『釈子の沙門たちは、これら四つの安楽行に従事して住している』と。 |
|
|
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|
183-19. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Te vo [te (sī. pī.)] ‘māhevaṃ’ tissu vacanīyā. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Te |
|
代 |
代的 |
男 |
複 |
主 |
それら、彼ら |
|
|
|
|
vo |
|
代 |
代的 |
‐ |
複 |
具 |
あなたたち |
|
|
|
|
‘mā |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
なかれ |
|
|
|
|
hi |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
じつに、なぜなら |
|
|
|
|
evaṃ’ |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
このように、かくの如き |
|
|
|
|
ti |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
assu |
as |
動 |
願 |
能 |
複 |
三 |
ある、なる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
vacanīyā. |
vac |
未分 |
a |
男 |
複 |
主 |
いわれるべき |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
彼らは、あなた方に『そのように〔言う〕なかれ』と、言われるべきです。 |
|
|
|
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|
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|
|
|
|
183-20. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Na te vo sammā vadamānā vadeyyuṃ, abbhācikkheyyuṃ asatā
abhūtena. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Na |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ない |
|
|
|
|
te |
|
代 |
代的 |
男 |
複 |
主 |
それら、彼ら |
|
|
|
|
vo |
|
代 |
代的 |
‐ |
複 |
属 |
あなたたち |
|
|
|
|
sammā |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
正しい、正しく |
|
|
|
|
vadamānā |
vad |
現分 |
a |
男 |
複 |
主 |
いう |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
vadeyyuṃ, |
|
動 |
願 |
能 |
複 |
三 |
いう |
|
|
|
|
abbhācikkheyyuṃ |
abhi-ā-khyā 強 |
動 |
願 |
能 |
複 |
三 |
非難する、誹謗する |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
asatā |
a-as |
現分 |
a |
男 |
複 |
主 |
存在しない、不実の、不真の |
|
|
|
|
abhūtena. |
a-bhū |
名過分 |
a |
中 |
単 |
具 |
不実の、虚偽 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
彼らは、あなた方に関して、正しい主張者として述べておらず、不実に、虚偽によって誹謗しています。 |
|
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|
|
|
|
|
|
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|
|
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|
|
184-1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
184. ‘‘Cattārome, cunda, sukhallikānuyogā ekantanibbidāya
virāgāya nirodhāya upasamāya abhiññāya sambodhāya nibbānāya saṃvattanti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Cattārome, cunda,
sukhallikānuyogā ekantanibbidāya
virāgāya nirodhāya upasamāya abhiññāya sambodhāya nibbānāya saṃvattanti.
(183-6.) |
|
|
|
|
ekanta |
|
形 |
a |
‐ |
持 |
一向の、単一の |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
チュンダよ、これら四つの安楽行は、もっぱら、厭悪、離貪、滅尽、寂静、神通、正覚、涅槃のためとなるものです。 |
|
|
|
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|
|
|
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|
|
|
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|
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|
184-2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katame cattāro? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Katame |
|
形 |
代的 |
男 |
複 |
主 |
いずれが、どちらが |
|
|
|
|
cattāro? |
|
数 |
特 |
男 |
複 |
主 |
四 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
どのような四つでしょうか。 |
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
184-3. |
|
|
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|
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|
|
‘‘Idha, cunda, bhikkhu vivicceva kāmehi vivicca akusalehi
dhammehi savitakkaṃ savicāraṃ vivekajaṃ pītisukhaṃ paṭhamaṃ jhānaṃ
upasampajja viharati. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Idha, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ここに、この世で、いま、さて |
|
|
|
|
cunda, |
|
名 |
a |
男 |
単 |
呼 |
人名、チュンダ |
|
|
|
|
bhikkhu |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
単 |
主 |
比丘 |
|
|
|
|
vivicca |
vi-vic |
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
離れて、遠離して(viviccatiの連続体) |
|
|
|
|
eva |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
まさに、のみ、じつに |
|
|
|
|
kāmehi |
|
名 |
a |
男 |
複 |
奪 |
欲、愛欲、欲念、欲情、欲楽 |
|
|
|
|
vivicca |
vi-vic |
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
離れて、遠離して(viviccatiの連続体) |
|
|
|
|
akusalehi |
|
形 |
a |
男 |
複 |
奪 |
不善の |
|
|
|
|
dhammehi |
dhṛ |
名 |
a |
男 |
複 |
奪 |
法、状態、性質、道、権利、事物、教法、正理 |
|
|
|
|
savitakkaṃ |
|
形 |
a |
中 |
単 |
対 |
有尋 |
|
|
|
|
savicāraṃ |
sa-vi-car |
形 |
a |
中 |
単 |
対 |
有伺 |
|
|
|
|
vivekajaṃ |
vi-vic,
jan |
形 |
a |
中 |
単 |
対 |
遠離、独処より生じた |
|
|
|
|
pīti |
|
名 |
ī |
女 |
有(相) |
喜、喜悦 |
|
|
|
|
sukhaṃ |
|
名形 |
a |
中 |
単 |
対 |
楽 |
|
|
|
|
paṭhamaṃ |
|
数 |
a |
中 |
単 |
対 |
初の、第一の |
|
|
|
|
jhānaṃ |
dhyai |
名 |
a |
中 |
単 |
対 |
禅 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
upasampajja |
upa-saṃ-pad |
動 |
連 |
‐ |
‐ |
‐ |
到達する、成就する、具足する |
|
|
|
|
viharati. |
vi-hṛ |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
住する |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
チュンダよ、ここに比丘が、じつに欲から遠離し、不善の諸法から遠離して、尋をともない、伺をともない、遠離より生じた喜と楽ある初禅に達して住する〔としましょう〕。 |
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184-4. |
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|
|
Ayaṃ paṭhamo sukhallikānuyogo. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Ayaṃ paṭhamo
sukhallikānuyogo. (183-9.) |
|
|
|
訳文 |
|
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|
これが、第一の安楽行です。 |
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184-5. |
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|
‘‘Puna caparaṃ, cunda, bhikkhu vitakkavicārānaṃ
vūpasamā…pe… |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Puna |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
さらに、ふたたび |
|
|
|
|
ca |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
aparaṃ, |
|
形 |
代的 |
中 |
単 |
副対 |
後の、次の、他の、さらに |
|
|
|
|
cunda, |
|
名 |
a |
男 |
単 |
呼 |
人名、チュンダ |
|
|
|
|
bhikkhu |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
単 |
主 |
比丘 |
|
|
|
|
vitakka |
|
名 |
a |
男 |
相 |
尋 |
|
|
|
|
vicārānaṃ |
vi-car |
名 |
a |
男 |
複 |
属 |
伺 |
|
|
|
|
vūpasamā |
vi-upa-śam |
名 |
a |
男 |
単 |
奪 |
寂静、寂滅、寂止 |
|
|
|
|
…pe… |
|
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
(略) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
さらにまたチュンダよ、比丘が、尋と伺の寂止のゆえに……(略) |
|
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|
184-6. |
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|
|
dutiyaṃ jhānaṃ upasampajja viharati. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
dutiyaṃ |
|
名形 |
a |
男→中 |
単 |
対 |
第二の |
|
|
|
|
jhānaṃ |
dhyai |
名 |
a |
中 |
単 |
対 |
禅 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
upasampajja |
upa-saṃ-pad |
動 |
連 |
‐ |
‐ |
‐ |
到達する、成就する、具足する |
|
|
|
|
viharati. |
vi-hṛ |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
住する |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
第二禅に達して住する〔としましょう〕。 |
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184-7. |
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|
|
|
Ayaṃ dutiyo sukhallikānuyogo. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Ayaṃ dutiyo
sukhallikānuyogo. (183-11.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
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|
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|
|
|
これが、第二の安楽行です。 |
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|
184-8. |
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|
|
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|
|
|
‘‘Puna caparaṃ, cunda, bhikkhu pītiyā ca virāgā…pe… |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Puna caparaṃ, cunda,
bhikkhu (183-5.) |
|
|
|
|
pītiyā |
|
名 |
ī |
女 |
単 |
属 |
喜、喜悦 |
|
|
|
|
ca |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
virāgā |
vi-raj |
名 |
a |
男 |
単 |
奪 |
離貧、離、遠離、離欲、離貧者 |
|
|
|
|
…pe… |
|
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
(略) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
さらにまたチュンダよ、比丘が、喜の遠離ゆえに……(略) |
|
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|
184-9. |
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|
|
tatiyaṃ jhānaṃ upasampajja viharati. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
tatiyaṃ |
|
数 |
a |
中 |
単 |
対 |
第三 |
|
|
|
|
jhānaṃ |
dhyai |
名 |
a |
中 |
単 |
対 |
禅 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
upasampajja |
upa-saṃ-pad |
動 |
連 |
‐ |
‐ |
‐ |
到達する、成就する、具足する |
|
|
|
|
viharati. |
vi-hṛ |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
住する |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
第三禅に達して住する〔としましょう〕。 |
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|
184-10. |
|
|
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|
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|
|
|
|
Ayaṃ tatiyo sukhallikānuyogo. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Ayaṃ tatiyo
sukhallikānuyogo. (183-13.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
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|
|
これが、第三の安楽行です。 |
|
|
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|
184-11. |
|
|
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|
|
|
|
|
‘‘Puna caparaṃ, cunda, bhikkhu sukhassa ca pahānā dukkhassa ca
pahānā…pe… |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Puna caparaṃ, cunda,
bhikkhu (183-5.) |
|
|
|
|
sukhassa |
|
名形 |
a |
中 |
単 |
属 |
楽、楽の |
|
|
|
|
ca |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
pahānā |
pra-hā |
名 |
a |
中 |
単 |
奪 |
捨、断、捨断、捨離 |
|
|
|
|
dukkhassa |
|
名形 |
a |
中 |
単 |
属 |
苦、苦の |
|
|
|
|
ca |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
pahānā |
pra-hā |
名 |
a |
中 |
単 |
奪 |
捨、断、捨断、捨離 |
|
|
|
|
…pe… |
|
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
(略) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
さらにまたチュンダよ、比丘が、楽の捨断ゆえ、また苦の捨断ゆえ……(略) |
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|
184-12. |
|
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|
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|
|
|
catutthaṃ jhānaṃ upasampajja viharati. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
catutthaṃ |
|
形 |
a |
中 |
単 |
対 |
第四 |
|
|
|
|
jhānaṃ |
dhyai |
名 |
a |
中 |
単 |
対 |
禅 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
upasampajja |
upa-saṃ-pad |
動 |
連 |
‐ |
‐ |
‐ |
到達する、成就する、具足する |
|
|
|
|
viharati. |
vi-hṛ |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
住する |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
第四禅に達して住する〔としましょう〕。 |
|
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|
184-13. |
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|
|
|
|
|
|
Ayaṃ catuttho sukhallikānuyogo. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Ayaṃ catuttho
sukhallikānuyogo. (183-15.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
これが、第四の安楽行です。 |
|
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|
184-14. |
|
|
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|
|
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|
|
|
|
‘‘Ime kho, cunda, cattāro sukhallikānuyogā ekantanibbidāya
virāgāya nirodhāya upasamāya abhiññāya sambodhāya nibbānāya saṃvattanti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Ime kho, cunda, cattāro
sukhallikānuyogā ekantanibbidāya virāgāya nirodhāya upasamāya abhiññāya
sambodhāya nibbānāya saṃvattanti.(184-1.) |
|
|
|
|
kho, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
じつに、たしかに |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
チュンダよ、これら四つの安楽行は、もっぱら、厭悪、離貪、滅尽、寂静、神通、正覚、涅槃のためとなるものです。 |
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|
184-15. |
|
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|
‘‘Ṭhānaṃ kho panetaṃ, cunda, vijjati yaṃ aññatitthiyā
paribbājakā evaṃ vadeyyuṃ – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Ṭhānaṃ kho panetaṃ, cunda, vijjati yaṃ aññatitthiyā
paribbājakā evaṃ vadeyyuṃ – (183-1.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
さてチュンダよ、異学外道の遍歴行者たちがこのように言うような、このことが知られます。 |
|
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184-16. |
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|
|
‘‘ime cattāro sukhallikānuyoge anuyuttā samaṇā sakyaputtiyā
viharantī’ti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘ime cattāro
sukhallikānuyoge anuyuttā samaṇā sakyaputtiyā viharantī’ti. (183-18.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
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|
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|
『釈子の沙門たちは、これら四つの安楽行に従事して住している』と。 |
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184-17. |
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|
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|
|
Te vo ‘evaṃ’ tissu vacanīyā. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Te vo ‘evaṃ’ tissu
vacanīyā. (183-19.) |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
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|
|
|
|
彼らは、あなた方に『然り』と、言われるべきです。 |
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|
184-18. |
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|
|
Sammā te vo vadamānā vadeyyuṃ, na te vo abbhācikkheyyuṃ asatā
abhūtena. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Sammā te vo vadamānā
vadeyyuṃ, na te vo abbhācikkheyyuṃ asatā abhūtena. (183-20.) |
|
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|
訳文 |
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
彼らは、あなた方に関して、正しい主張者として述べています。彼らは、あなた方に関して、不実に、虚偽によって誹謗していません。 |
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|
|
Sukhallikānuyogānisaṃso |
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|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Sukhallika |
|
形 |
a |
‐ |
依(属) |
享楽の、快楽の |
|
|
|
|
anuyoga |
anu-yuj |
名 |
a |
男 |
依(属) |
実践、従事 →安楽行 |
|
|
|
|
ānisaṃso |
|
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
功徳、利益、勝利 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
【安楽行の功徳】 |
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185-1. |
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|
185. ‘‘Ṭhānaṃ kho panetaṃ, cunda, vijjati, yaṃ aññatitthiyā
paribbājakā evaṃ vadeyyuṃ – |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘‘Ṭhānaṃ kho panetaṃ, cunda, vijjati yaṃ aññatitthiyā
paribbājakā evaṃ vadeyyuṃ – (183-1.) |
|
|
|
訳文 |
|
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|
|
さてチュンダよ、異学外道の遍歴行者たちがこのように言うような、このことが知られます。 |
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185-2. |
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|
‘ime panāvuso, cattāro sukhallikānuyoge anuyuttānaṃ viharataṃ
kati phalāni katānisaṃsā pāṭikaṅkhā’ti? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘ime |
|
代 |
代的 |
男 |
複 |
対 |
これら |
|
|
|
|
pana |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
また、しかし、しからば、しかも、しかるに、さて |
|
|
|
|
āvuso, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
友よ |
|
|
|
|
cattāro |
|
数 |
特 |
男 |
複 |
対 |
四 |
|
|
|
|
sukhallika |
|
形 |
a |
‐ |
依(属) |
享楽の、快楽の |
|
|
|
|
anuyoge |
anu-yuj |
名 |
a |
男 |
複 |
対 |
実践、従事 →安楽行 |
|
|
|
|
anuyuttānaṃ |
anu-yuj |
過分 |
a |
男 |
複 |
属 |
実践した、従事した |
|
|
|
|
viharataṃ |
vi-hṛ |
現分 |
ant |
男中 |
複 |
属 |
住する |
|
|
|
|
kati |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
いくら、どれだけ |
|
|
|
|
phalāni |
phal |
名 |
a |
中 |
複 |
主 |
果 |
|
|
|
|
kati |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
いくら、どれだけ |
|
|
|
|
ānisaṃsā |
|
名 |
a |
男 |
複 |
主 |
功徳、利益、勝利 |
|
|
|
|
pāṭikaṅkhā’ |
prati-kāṅkṣ |
未分 |
a |
男 |
複 |
主 |
待望の、期待されるべき |
|
|
|
|
ti? |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
『しかし友よ、これら四つの安楽行を実践して住する者たちには、どれほどの果報、どれほどの功徳が期待されるのであろうか』と。 |
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185-3. |
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|
Evaṃvādino, cunda, aññatitthiyā paribbājakā evamassu vacanīyā
– |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Evaṃvādino, cunda, aññatitthiyā paribbājakā evamassu vacanīyā –
(183-1.) |
|
|
|
訳文 |
|
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|
チュンダよ、このようにいう異学外道の遍歴行者たちは、このように言われるべきです。 |
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|
185-4. |
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|
‘ime kho, āvuso, cattāro sukhallikānuyoge anuyuttānaṃ viharataṃ
cattāri phalāni cattāro ānisaṃsā pāṭikaṅkhā. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
‘ime kho, āvuso,
cattāro sukhallikānuyoge anuyuttānaṃ viharataṃ cattāri
phalāni cattāro ānisaṃsā pāṭikaṅkhā. (185-2.) |
|
|
|
|
kho, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
じつに、たしかに |
|
|
|
|
cattāri |
|
数 |
特 |
中 |
複 |
対 |
四 |
|
|
|
|
cattāro |
|
数 |
特 |
男 |
複 |
対 |
四 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
『じつに友よ、これら四つの安楽行を実践して住する者たちには、四つの果報、四つの功徳が期待されます。 |
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185-5. |
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|
|
Katame cattāro? |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Katame |
|
形 |
代的 |
男 |
複 |
主 |
いずれが、どちらが |
|
|
|
|
cattāro? |
|
数 |
特 |
男 |
複 |
主 |
四 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
どのような四つでしょうか。 |
|
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|
185-6. |
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|
|
Idhāvuso, bhikkhu tiṇṇaṃ saṃyojanānaṃ parikkhayā sotāpanno hoti
avinipātadhammo niyato sambodhiparāyaṇo. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Idha |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
ここに、この世で、いま、さて |
|
|
|
|
āvuso, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
友よ |
|
|
|
|
bhikkhu |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
単 |
主 |
比丘 |
|
|
|
|
tiṇṇaṃ |
|
数 |
特 |
中 |
複 |
属 |
三 |
|
|
|
|
saṃyojanānaṃ |
saṃ-yuj |
名 |
a |
中 |
複 |
属 |
結、繋縛 |
|
|
|
|
parikkhayā |
pari-kṣi |
名 |
a |
男 |
単 |
奪 |
遍尽、尽滅 |
|
|
|
|
sotāpanno |
sru,
ā-pad? |
形 |
a |
男 |
単 |
主 |
流れに入った、預流 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
hoti |
bhū |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
ある、なる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
avinipāta |
a-vi-ni-pat 使 |
形 |
a |
‐ |
有(属) |
不退転、不堕悪趣 |
|
|
|
|
dhammo |
dhṛ |
名 |
a |
男中 |
単 |
主 |
法、教法、真理、正義、もの、一切法 |
|
|
|
|
niyato |
ni-yam |
過分 |
a |
男 |
単 |
主 |
決定した、決定者 |
|
|
|
|
sambodhi |
saṃ-budh |
名 |
i |
女 |
有(対) |
正覚、等覚 |
|
|
|
|
parāyaṇo. |
para-ā-i |
名 |
a |
中→男 |
単 |
主 |
到彼岸 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
友よ、ここに比丘は、三結の滅尽によって預流となり、不堕悪の法を有するもの、〔さとりを得ることが〕決定したもの、正覚へ至るものとなります。 |
|
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|
185-7. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Idaṃ paṭhamaṃ phalaṃ, paṭhamo ānisaṃso. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Idaṃ |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
paṭhamaṃ |
|
形 |
a |
中 |
単 |
主 |
第一の |
|
|
|
|
phalaṃ, |
phal |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
果 |
|
|
|
|
paṭhamo |
|
形 |
a |
男 |
単 |
主 |
第一の |
|
|
|
|
ānisaṃso. |
|
名 |
a |
男 |
単 |
主 |
功徳、利益、勝利 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
これが、第一の果報、第一の功徳です。 |
|
|
|
|
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|
185-8. |
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puna caparaṃ, āvuso, bhikkhu tiṇṇaṃ saṃyojanānaṃ parikkhayā
rāgadosamohānaṃ tanuttā sakadāgāmī hoti, sakideva imaṃ lokaṃ āgantvā
dukkhassantaṃ karoti. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Puna |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
さらに、ふたたび |
|
|
|
|
ca |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、また、そして、しかし |
|
|
|
|
aparaṃ, |
|
形 |
代的 |
中 |
単 |
副対 |
後の、次の、他の |
|
|
|
|
āvuso, |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
友よ |
|
|
|
|
bhikkhu |
bhikṣ |
名 |
u |
男 |
単 |
主 |
比丘 |
|
|
|
|
tiṇṇaṃ |
|
数 |
特 |
中 |
複 |
属 |
三 |
|
|
|
|
saṃyojanānaṃ |
saṃ-yuj |
名 |
a |
中 |
複 |
属 |
結、繋縛 |
|
|
|
|
parikkhayā |
pari-kṣi |
名 |
a |
男 |
単 |
奪 |
遍尽、尽滅 |
|
|
|
|
rāga |
raj |
名 |
a |
男 |
相 |
貪、貪欲、染/色彩 |
|
|
|
|
dosa |
dviṣ |
名 |
a |
男 |
相 |
過悪、過失、欠点、病素/瞋、瞋恚 |
|
|
|
|
mohānaṃ |
muh |
名 |
a |
男 |
複 |
属 |
痴 |
|
|
|
|
tanuttā |
|
名 |
a |
中 |
単 |
奪 |
うすさ、薄性 |
|
|
|
|
sakadāgāmī |
sakid-ā-gam |
名形 |
in |
男 |
単 |
主 |
一来 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
hoti, |
bhū |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
ある、なる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
sakid |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
一度、一回 |
|
|
|
|
eva |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
まさに、のみ、じつに |
|
|
|
|
imaṃ |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
対 |
これ |
|
|
|
|
lokaṃ |
|
名 |
a |
男 |
単 |
対 |
世界、世間 |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
āgantvā |
ā-gam |
動 |
連 |
‐ |
‐ |
‐ |
来る |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
dukkhassantaṃ |
|
名 |
a |
男 |
単 |
対 |
苦の終わり(dukkhassa+anta) |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
karoti. |
kṛ |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
なす |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
さらにまた友よ、比丘は、三結の滅尽による貪・瞋・痴の希薄性により、一来となり、一度だけこの世界にやってきて苦の終わりをなします。 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
185-9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Idaṃ dutiyaṃ phalaṃ, dutiyo ānisaṃso. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Idaṃ |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
dutiyaṃ |
|
名形 |
a |
男→中 |
単 |
主 |
第二の |
|
|
|
|
phalaṃ, |
phal |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
果 |
|
|
|
|
dutiyo |
|
形 |
a |
男 |
単 |
主 |
第二の |
|
|
|
|
ānisaṃso. |
|
名形 |
a |
男 |
単 |
主 |
功徳、利益、勝利 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
これが、第二の果報、第二の功徳です。 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
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|
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|
|
|
|
|
|
|
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|
|
|
|
|
185-10. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puna caparaṃ, āvuso, bhikkhu pañcannaṃ orambhāgiyānaṃ
saṃyojanānaṃ parikkhayā opapātiko hoti, tattha parinibbāyī anāvattidhammo
tasmā lokā. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Puna caparaṃ, āvuso, bhikkhu (185-8.) |
|
|
|
|
pañcannaṃ |
|
数 |
特 |
‐ |
複 |
属 |
五 |
|
|
|
|
orambhāgiyānaṃ |
|
形 |
a |
中 |
複 |
属 |
下分 |
|
|
|
|
saṃyojanānaṃ |
saṃ-yuj |
名 |
a |
中 |
複 |
属 |
結、繋縛 |
|
|
|
|
parikkhayā |
pari-kṣi |
名 |
a |
男 |
単 |
奪 |
遍尽、尽滅 |
|
|
|
|
opapātiko |
|
形 |
a |
男 |
単 |
主 |
化生の |
|
|
|
|
述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
|
|
|
|
hoti, |
bhū |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
ある、なる |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
tattha |
|
不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
そこで、そこに、そのとき、そのなかで |
|
|
|
|
parinibbāyī |
|
形 |
in |
男 |
単 |
主 |
般涅槃者 |
|
|
|
|
anāvatti |
an-ā-vṛt |
形 |
in |
‐ |
有(属) |
不還 |
|
|
|
|
dhammo |
dhṛ |
名 |
a |
男中 |
単 |
主 |
法 →不還者 |
|
|
|
|
tasmā |
|
代 |
代的 |
男 |
単 |
奪 |
それ、彼 |
|
|
|
|
lokā. |
|
名 |
a |
男 |
単 |
奪 |
世界、世間 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
さらにまた友よ、比丘は、五下分結の滅尽によって化生者となり、そこで般涅槃してその世界から還らざるものとなります。 |
|
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|
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|
|
|
|
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|
|
|
|
|
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|
|
|
|
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|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
185-11. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Idaṃ tatiyaṃ phalaṃ, tatiyo ānisaṃso. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
|
|
|
|
Idaṃ |
|
代 |
代的 |
中 |
単 |
主 |
これ |
|
|
|
|
tatiyaṃ |
|
形 |
a |
中 |
単 |
主 |
第三の |
|
|
|
|
phalaṃ, |
phal |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
果 |
|
|
|
|
tatiyo |
|
形 |
a |
男 |
単 |
主 |
第三の |
|
|
|
|
ānisaṃso. |
|
形 |
a |
男 |
単 |
主 |
功徳、利益、勝利 |
|
|
|
訳文 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
これが、第三の果報、第三の功徳です。 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
185-12. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puna caparaṃ, āvuso, bhikkhu āsavānaṃ khayā anāsavaṃ
cetovimuttiṃ paññāvimuttiṃ diṭṭheva dhamme sayaṃ abhiññā sacchikatvā
upasampajja viharati. |
|
|
|
|
語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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Puna caparaṃ, āvuso, bhikkhu (185-8.) |
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āsavānaṃ |
ā-sru |
名 |
a |
男 |
複 |
属 |
漏 |
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khayā |
kṣī |
名 |
a |
男 |
単 |
奪 |
尽、滅尽 |
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anāsavaṃ |
an-ā-sru |
形 |
a |
女 |
単 |
対 |
漏なき |
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ceto |
cit |
名 |
as |
中 |
依(属) |
心 |
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vimuttiṃ |
vi-muc 受 |
名 |
i |
女 |
単 |
対 |
解脱 |
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paññā |
pra-jñā |
名 |
ā |
女 |
依(属) |
慧 |
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vimuttiṃ |
vi-muc 受 |
名 |
i |
女 |
単 |
対 |
解脱 |
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diṭṭhe |
dṛś |
過分 |
a |
男中 |
単 |
処 |
見られた、見、所見 |
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eva |
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不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
まさに、のみ、じつに |
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dhamme |
dhṛ |
名 |
a |
男中 |
単 |
処 |
法、教法、真理、正義、もの →現法、現世 |
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sayaṃ |
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不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
自ら、自分で |
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述語 |
語根 |
品詞 |
活用 |
態 |
数 |
人称 |
意味 |
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abhiññā |
abhi-jñā |
動 |
連 |
‐ |
‐ |
‐ |
証知する、自証する |
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sacchikatvā |
kṛ |
動 |
連 |
‐ |
‐ |
‐ |
作証する、証明をなす、さとる |
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upasampajja |
upa-saṃ-pad |
動 |
連 |
‐ |
‐ |
‐ |
到達する、成就する、具足する |
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viharati. |
vi-hṛ |
動 |
現 |
能 |
単 |
三 |
住する |
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訳文 |
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さらにまた友よ、比丘は、漏の滅尽により、漏なき心解脱、慧解脱を現世で自ら知り、悟り、成就し、住します。 |
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185-13. |
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Idaṃ catutthaṃ phalaṃ catuttho ānisaṃso. |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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Idaṃ |
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代 |
代的 |
中 |
単 |
主 |
これ |
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catutthaṃ |
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形 |
a |
中 |
単 |
主 |
第四の |
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phalaṃ |
phal |
名 |
a |
中 |
単 |
主 |
果 |
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catuttho |
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形 |
a |
男 |
単 |
主 |
第四の |
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ānisaṃso. |
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形 |
a |
男 |
単 |
主 |
功徳、利益、勝利 |
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訳文 |
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これが、第四の果報、第四の功徳です。 |
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185-14. |
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Ime kho, āvuso, cattāro sukhallikānuyoge anuyuttānaṃ viharataṃ
imāni cattāri phalāni, cattāro ānisaṃsā pāṭikaṅkhā’’ti. |
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語 |
語根 |
品詞 |
語基 |
性 |
数 |
格 |
意味 |
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Ime kho, āvuso, cattāro sukhallikānuyoge anuyuttānaṃ viharataṃ imāni cattāri phalāni, cattāro
ānisaṃsā pāṭikaṅkhā (185-4.) |
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imāni |
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代 |
代的 |
中 |
複 |
主 |
これら |
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ti. |
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不変 |
‐ |
‐ |
‐ |
‐ |
と、といって、かく、このように、ゆえに |
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訳文 |
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じつに友よ、これら四つの安楽行を実践して住する者たちには、これら四つの果報、四つの功徳が期待されるのです』と。 |
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